Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LR CC problemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LR CC problemen

    Hallo,

    Vorige week heb ik mij bij de aankoop van mijn nieuwe desktop direct een LR CC-abonnement aangeschaft. Na installatie en importeren van mijn catalogus (die vroeger op mijn laptop stond) en het verplaatsen van al mijn originele foto's van mijn externe HD's naar de interne HD van mijn desktop, wil ik de CC versie nu ook installeren op mijn laptop. Ik ga er vanuit dat ik dan dezelfde catalogus (via de cloud) op mijn laptop kan openen of zie ik dit verkeerd?
    Als ik LR CC via mijn Creative Cloud login installeer op mijn laptop krijg ik blijkbaar een proefversie met de keuze om het programma aan te kopen? Ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat het perfect mogelijk is om met 1 abonnement LR te installeren op 2 verschillende computers (desktop en laptop in mijn geval)? Hopelijk kan er mij hierbij iemand helpen?

    Alvast bedankt!

    MVG
    Stefan D'hooge

  • #2
    Re: LR CC problemen

    Bij LR CC staat de catalogus niet in the cloud, maar op een externe HD of een interne HD. Als je die nu op twee computers wil benaderen kan je beter een externe HD nemen die je van PC naar PC meeneemt.
    Vergeet geen backup, want helemaal safe is dit niet.
    Ook,op je laptop moet je inloggen bij Adobe, dan heb je niet langer de proefversie.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: LR CC problemen

      Ok bedankt! Met een netwerkschijf kan je het probleem dat je telkens een HD moet meenemen ook oplossen dan of niet?
      Het inloggen heb ik gedaan op mijn laptop maar hij blijft aangeven "nu kopen"...

      Comment


      • #4
        Re: LR CC problemen

        Ga naar het icoontje van CC, klik op het tandwiel, kies voorkeuren en log daar uit. Nadien log je daar weer in.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: LR CC problemen

          Heb ik al enkele keren gedaan maar helpt niet... Ook het CC-programma al eens opnieuw geïnstalleerd maar blijft hetzelfde... Geen idee meer wat ik kan doen...
          Om nog eens terug te komen op mijn eerste bericht, wat is eigenlijk het nut van die cloud versie als je toch nog een aparte schijf met je catalogus nodig hebt als je op een andere pc wil verder werken? Nochtans begrijp ik uit die reclamefilmpjes op de site van Adobe dat je dus wel degelijk je foto's die je op 1 pc importeert eveneens kan bewerken op je laptop, tablet of telefoon. M.a.w. dat je foto's op je pc synchroon lopen op je andere toestellen. Of zie ik dit nu volledig verkeerd?
          Last edited by doogie; 7 december 2015, 21:09. Reden: Schrijffout

          Comment


          • #6
            Re: LR CC problemen

            Hi doogie
            14 dagen geleden heb ik ook de definitieve CC versie aangeschaft en met geen mogelijkheid up-te-daten van proefversie naar full.
            Uiteindelijk naar de (louter Engelstalige ) helpdesk gebeld.
            Blijkt dat het soms voorkomt dat de blokkerings regels in een install file niet gewist worden.
            De helpdesk neemt , mits akkoord, je scherm over en doet in een wip en een knip het nodige.
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              Re: LR CC problemen

              Aha ok! Dan zal ik dat eens moeten proberen! Heb daarnet nog eens alles geherinstalleerd op mijn laptop maar blijft dus hetzelfde probleem.
              Heel erg bedankt voor de hulp!

              MVG

              Comment


              • #8
                Re: LR CC problemen

                Oorspronkelijk geplaatst door doogie Bekijk bericht
                Om nog eens terug te komen op mijn eerste bericht, wat is eigenlijk het nut van die cloud versie als je toch nog een aparte schijf met je catalogus nodig hebt als je op een andere pc wil verder werken? Nochtans begrijp ik uit die reclamefilmpjes op de site van Adobe dat je dus wel degelijk je foto's die je op 1 pc importeert eveneens kan bewerken op je laptop, tablet of telefoon. M.a.w. dat je foto's op je pc synchroon lopen op je andere toestellen. Of zie ik dit nu volledig verkeerd?

                Je moet een collectie maken (geen smart collectie!) met de foto's die je wil synchroniseren. Bij het maken van de collectie kan je kiezen voor "Sync with Lightroom Mobile" (of Nederlandstalig equivalent). Bij een bestaande collectie kan je dit aanvinken met de rechter muisknop.
                Ik bedenk net dat dit wel enkel gaat voor Lightroom Mobile, dus op Android of Apple tablets of smartphones, niet naar andere pc's of laptops.
                Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                Mijn website: www.computerhersteller.be

                Comment


                • #9
                  Re: LR CC problemen

                  Ik leer bij!
                  Bedankt!

                  Comment

                  Working...
                  X