Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop nieuwe camera

    Ik ben al verschillende jaren actief als amateur liefhebber.
    Ik heb momenteel het volgende materiaal:
    Olympus E620
    Olympus Zuiko Digital 14-54mm 1:2.8-3.5
    Olympus Zuiko Digital 50-200mm 1:2.8-3.5

    Ik heb het gevoel dat ik met dit toestel niet het resultaat krijg wat ik wil. Kleuren zijn ook vaak flets.
    Bovendien zou ik een toestel willen waar ik ook video met kan opnemen.

    Ik denk er aan om over te stappen naar Canon (of eventueel Nikon). Ik had al uitvoerig de 70D bekeken.

    Graag had ik wat feedback gekregen op wat ik moet letten, en wat voor mij een goede aankoop zou zijn. Ik wil er zeker op vooruit gaan.
    Ik ben dus op zoek naar een body + 2 tal lenzen (vergelijkbaar zoals ik nu heb).

  • #2
    Re: Aankoop nieuwe camera

    Wat is je budget hiervoor ? (maakt het makkelijker iets de vinden qua prijs/kwaliteit)

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop nieuwe camera

      Waarom zijn de kleuren flets en waarom denk je dat nikon of canon beter doen in dezelfde situatie?
      De e620 is wel al een zes tal jaar oud. Maar de objectieven die je hebt zijn nog prima.
      Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop nieuwe camera

        Is het geen goed idee om verder te gaan in het micro-4/3 systeem en je lenzen te behouden?
        Ik vermoed dat deze lenzen nog altijd passen op bijvoorbeeld een Panasonic GH-reeks of Olympus OM-D. En de Zuiko lenzen staan toch hoog aangeschreven, dacht ik...

        Van video ken ik niet zoveel, maar is een spiegelloos ontwerp niet beter per definitie? Op een SLR zit je toch altijd met die spiegel die weggeklapt moet worden om een video-opname te starten, en de live view op een SLR heeft mij ook nog niet kunnen bekoren qua bediening en snelheid. Maar nogmaals, ik bekijk dit soort toestellen eigenlijk nooit in functie van video...
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop nieuwe camera

          Die objectieven doen het op een micro43, mits adapter.

          OMD-EM1 heeft een focussyteem dat er beter mee kan omgaan dan de andere.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop nieuwe camera

            Budget: +-1000 voor een body. Lenzen: +- 2000, mag eventueel tweedehands zijn.

            Aangezien verschillende mensen hier ook de micro 43 systemen aanhalen, twijfel ik daar ook over

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop nieuwe camera

              Zuiko's o een MFT is gewoon zonde van een kleine camera. Een kennis van mij heeft dit, noodgedwongen door zelfde omstandigheden, maar is uiterst ontevreden over de AF.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop nieuwe camera

                AF op andere dan em1 is niet goed.
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop nieuwe camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                  Die objectieven doen het op een micro43, mits adapter.
                  OMD-EM1 heeft een focussyteem dat er beter mee kan omgaan dan de andere.
                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Zuiko's o een MFT is gewoon zonde van een kleine camera. Een kennis van mij heeft dit, noodgedwongen door zelfde omstandigheden, maar is uiterst ontevreden over de AF.
                  Ja daar was ik al een beetje bang voor

                  Alternatieven genoeg natuurlijk... zowel in SLR als mirrorless.
                  Canon en Nikon als gevestigde waarden; Sony is hot in mirrorless. Mijn idee is dat je best start vanuit de lenzen die je denkt nodig te hebben...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop nieuwe camera

                    En ook de vraag; wat doe je graag in fotografie?
                    1000€ voor een body en €2000 voor lenzen, kan je alle richtingen uitgaan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop nieuwe camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
                      En ook de vraag; wat doe je graag in fotografie?
                      Vooral natuur en landschap. Maar evengoed weten ze mij maar al te goed te vinden voor familiefeestjes en dergelijke.
                      Heel af en toe voor de lokale krant, inclusief sportfoto's.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop nieuwe camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door timmyboyyy Bekijk bericht
                        Vooral natuur en landschap. Maar evengoed weten ze mij maar al te goed te vinden voor familiefeestjes en dergelijke.
                        Heel af en toe voor de lokale krant, inclusief sportfoto's.
                        Als ik een budget had van €3000 en ik mocht mezelf een nieuw setje uitkiezen...
                        dan zou ik gaan voor de Nikon D750 met nikon 24-120mm f/4 kitje.
                        daarbij zou ik een samyang 14mm f/2.8 kopen voor de landschappen.

                        Ik weet niet welke sport je fotografeert en hoe dicht je kan komen, dus voor een sportlens kan ik je vraag niet direct beantwoorden.
                        als je wat over je budget mag gaan, maar liever niet té veel, kan de tamron of sigma c 150-600 zeker een oplossing bieden. zeer groot bereik, wat minder kwaliteit (zeker niet slecht) maar waar voor zo'n geld. Mag het iets meer zijn dan is de nikon 200-500 een optie.

                        Comment

                        Working...
                        X