Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D mkII versus 5 D MK III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D mkII versus 5 D MK III

    Heren, ik sta op punt een Canon toestel aan te kopen. Ik weet niet wat aan te kopen: een nieuwe canon 7D MKII of een tweedehands Canon 5d MKIII. Ik gebruik nu een Canon 6D tot zeer grote tevredenheid maar zoek een tweede toestel wat ook sneller werkt dan de 6D. Ik hecht veel belang aan de beeldkwaliteit. Mvg,
    Henri

  • #2
    Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

    Beeldkwaliteit is bij beide toestellen uiteraard perfect in orde. Bouwkwaliteit is in beide gevallen beter dan de 6D, en ze hebben ook meer configuratie- en bedieningsopties. De 6D heeft wel het gevoeligste centrale AF-punt.

    Als je twee toestellen naast elkaar gaat gebruiken, kan het vervelend zijn als de ene een crop factor heeft en de andere niet. Of het kan juist handig zijn, afhankelijk van wat je van plan bent. Dat lijkt mij een heel belangrijke afweging, ook in functie van de lenzen die je hebt. Want tussen die twee bestaat er eigenlijk niet echt een foute keuze...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

      De 7DII heeft een net zo gevoelig center af punt als de 6D (beide EV -3 tot -18).

      De 7DII heeft daar een extra gevoelig dubbel cross type focuspunt, f/2.8 (en kan ook werken met f/8 gewoon cross type).

      De 6D heeft slechts 1 cross type af punt waarvan enkel die voor vertikale lijnen f2.8 gevoelig is, de horizontale lijnen gevoelige is f/5.6, en de 10 andere enkel horizontale lijnen gevoelige punten zijn ook f/5.6 en niet cross type.

      Het is dus niet juist dat de 6D het gevoeligste centrale AF-punt heeft, de 7DII is even gevoelig (--EV -3) en daarenboven dubbel cross type.

      De 6D haalt wel nog andere extra winst uit de grootte van de sensor, vandaar de betere ISO performantie.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

        Als je geinteresseerd bent in vogels of "wildlife" heeft de 7DII het voordeel van de 1.6 maal vergroting (of kleinere uitsnede, is al 35 keer over ge.....d).
        400mm op een crop is het minimum om in onze streken dieren te fotograferen, op een FF ga je een langere, duurdere en zwaardere lens moeten gebruiken.
        Maar deze redenering gaat niet zomaar meer op sinds de nieuwe 150-600 superzooms.

        Ga je nooit verder dan 200mm speelt dat veel minder.

        Bij beide camera's werkt de AF nog op f/8 waardoor je een extender kan gebruiken op een betaalbare f:5.6 tele.
        Qua snelheid gaan ze mekaar niet veel ontlopen, ook het gewicht is hetzelfde.

        De beeldkwaliteit van de 7DII is ruim voldoende voor grote prints of uitsneden, maar bij hoge ISO is de 5DIII uiteraard veel beter.

        De 5DIII is duurder, maar eigenlijk kan je je 6D dan wegdoen.

        Denk ook aan je lenzen, zeker je groothoeklenzen gaan een stuk minder wijd zijn op de 7DII.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

          Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht
          Heren, ik sta op punt een Canon toestel aan te kopen. Ik weet niet wat aan te kopen: een nieuwe canon 7D MKII of een tweedehands Canon 5d MKIII. Ik gebruik nu een Canon 6D tot zeer grote tevredenheid maar zoek een tweede toestel wat ook sneller werkt dan de 6D. Ik hecht veel belang aan de beeldkwaliteit. Mvg,
          Henri
          Hangt er vanaf wat je bedoeling is
          Wat ga je ermee fotograferen grotendeels ?

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

            Geen dier of vogels of wildlife. Gewoon als tweede goede camera maar die sneller is dan de 6D. Kies ik de 5D mkIII wordt dit mijn eerste camera. Kies ik de 7DmkII gebruik ik deze voor dingen waar snelheid belangrijk zijn. Ik heb buiten een canon EF 24-105 1.4 L USM , een canon 70-200 1.4 L IS USM en een converter Canon 1.4 mkII. Grtj Henri
            Last edited by parik; 9 december 2015, 12:21.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

              Ik zou toch maar opletten met die 7DMK2. Dat toestel zijn AF is niet in orde.
              Google maar eens 7DMK2 focus issues.....
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

                Ik zou toch maar opletten met die 5DIII. Dat toestel zijn AF is niet in orde.
                Google maar eens 5DIII focus issues.....

                En zo kunnen we verder gaan met de 70D, de 6D, de 750D en 760D, enz.

                Er zullen altijd ' issues ' zijn met nieuwe modellen, de reden kan heel divers zijn en daarom dienen vaak de firmware updates van de camera's maar ook vaak van de lenzen (Tamrons, Sigma's, ...).

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  Ik zou toch maar opletten met die 5DIII. Dat toestel zijn AF is niet in orde.
                  Google maar eens 5DIII focus issues.....

                  En zo kunnen we verder gaan met de 70D, de 6D, de 750D en 760D, enz.

                  Er zullen altijd ' issues ' zijn met nieuwe modellen, de reden kan heel divers zijn en daarom dienen vaak de firmware updates van de camera's maar ook vaak van de lenzen (Tamrons, Sigma's, ...).
                  Neen, met die 5d waren er amper issues. Idd, zoek zelf maar, je zult wel zien hoeveel hits je hebt met de 7dmk2 tov de 5d.
                  Maar mij niet gelaten he, het is mijn geld niet.
                  "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

                    Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht
                    Geen dier of vogels of wildlife. Gewoon als tweede goede camera maar die sneller is dan de 6D. Kies ik de 5D mkIII wordt dit mijn eerste camera. Kies ik de 7DmkII gebruik ik deze voor dingen waar snelheid belangrijk zijn. Ik heb buiten een canon EF 24-105 1.4 L USM , een canon 70-200 1.4 L IS USM en een converter Canon 1.4 mkII. Grtj Henri
                    een canon 24-105 1.4 en een canon 70-200 1.4 waar vind je die? ik dacht dat er geen zoomlenzen bestonden met een diafragma groter dan 2.8?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

                      Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                      een canon 24-105 1.4 en een canon 70-200 1.4 waar vind je die? ik dacht dat er geen zoomlenzen bestonden met een diafragma groter dan 2.8?
                      Hij bedoelt uiteraard 1:4 of f/4...
                      Pieter
                      --
                      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                        Hij bedoelt uiteraard 1:4 of f/4...
                        jammer

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

                          Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                          een canon 24-105 1.4 en een canon 70-200 1.4 waar vind je die? ik dacht dat er geen zoomlenzen bestonden met een diafragma groter dan 2.8?
                          Die bestaan wel .......
                          MVG. Hugo

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rx-ke Bekijk bericht
                            Die bestaan wel .......
                            geef eens paar voorbeelden, ben benieuwd

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 7D mkII versus 5 D MK III

                              Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                              geef eens paar voorbeelden, ben benieuwd
                              Sigma 18-35 f1.8 en sigma 24-35 f2

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment

                              Working...
                              X