Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe telefoon - tips?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe telefoon - tips?

    Mijn oude iphone 4S is zo goed als dood, en ik ben op zoek naar een vervanger.
    Moet een smartphone zijn, zelfde functionaliteit als de telefoon die ik had. MAAR: ik wil geen 600 EUR aan een telefoon geven, één keer was genoeg. Veranderen van iOS naar Android of zo is geen enkel probleem.

    Iemand tips / ervaringen met "budget" smartphones? Een collega was heel tevreden van Wiko, een andere raadt me Oneplusone aan.

  • #2
    Re: nieuwe telefoon - tips?

    nokia lumia is ook niet slecht
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe telefoon - tips?

      Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
      Mijn oude iphone 4S is zo goed als dood, en ik ben op zoek naar een vervanger.
      Moet een smartphone zijn, zelfde functionaliteit als de telefoon die ik had. MAAR: ik wil geen 600 EUR aan een telefoon geven, één keer was genoeg. Veranderen van iOS naar Android of zo is geen enkel probleem.

      Iemand tips / ervaringen met "budget" smartphones? Een collega was heel tevreden van Wiko, een andere raadt me Oneplusone aan.
      Wel, als ik me niet vergis smijten ze die dingen tegenwoordig naar je kop, als je er dan niet tegenop ziet om er ook een abonnement bij te nemen.
      Ja kan dan zo'n nieuwe Iphone of Galaxy hebben voor een initiele lage prijs, maar hangt dan wel vast aan een abonnement. Misschien die "promos" eens bekijken ?
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe telefoon - tips?

        Werk je met een abo? Zoja eens info nemen bij je beheerder, contract met een jaar vastleggen kan je soms
        een smartphone opleveren voor weinig geld.
        Voorbeeld Samsung J5 voor 49€ bij anderen zal dat ook wel niet anders zijn. https://www2.telenet.be/nl/king-en-k...FQsKwwod2B0L3g

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe telefoon - tips?

          vergeten erbij te zeggen: ik wil geen "promo-deal". Op het eind heb je (soms véél) meer betaald voor je toestel en je abonnement. Ik gebruik nu tot volle tevredenheid Mobile Vikings (Base netwerk), daarvoor lange tijd Telenet gehad (Mobistar netwerk dacht ik) met veel problemen. Lag niet aan Telenet, maar een knudde plaatsing zendmasten in Brusselse rand.

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe telefoon - tips?

            Budget = Motorola G
            Mijn vrouw wou er ook geen honderden euros aan geven, dus is het deze geworden.
            Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe telefoon - tips?

              Tevreden van? Vooral dan van uithouding batterij? Daar loopt het mis bij mijn huidige telefoon...

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe telefoon - tips?

                Mijn zoon heeft dit WE net een OnePlus X geleverd gekregen.
                Ziet er even gelikt uit als een IPhone 6, is echt snel, en kost 250€.

                Mijn dochter heeft er direct ook eentje besteld als ze die zag.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe telefoon - tips?

                  Heb sedert een maand een Huawei G8. Super toestel, 5.5" scherm. 399 euro via bol.com.
                  Bij Coolblue dezelfde prijs:http://www.pdashop.be/product/661702...FcGD2wodlFwIjA
                  Alles werkt naar behoren, ook zeer snel. 4G toestel. Groot scherm is zeker geen nadeel, ligt nog goed in de hand.
                  Geluid ook prima.
                  Intern geheugen maar liefst 32 GB, een enorm voordeel die ik uitermate belangrijk vind.
                  Batterij werkt bij zeer intensief gebruik 2 dagen, bij normaal gebruik 4 à 5 dagen, bij minimaal gebruik tot 1 week.
                  Moet qua specs echt niet onderdoen voor de heel dure toestellen.
                  Tegelijkertijd ook overgeschakeld van Proximus naar Mobile Vikings om meer data te hebben.
                  15 euro per maand voor 100 belminuten (zelfs gratis naar Mobile Vikingers), 2000 sms en 2GB data.
                  Mobile Vikings gebruikt Base netwerk. Goede en klare website, slimme app waar je alle verbruik in detail kan raadplegen.
                  Minder glas dan vroeger, maar beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe telefoon - tips?

                    400 € is me teveel. Ik ga die Oneplus X en de Motorola G eens in detail bekijken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe telefoon - tips?

                      Die Motorola schijnt ook zeer goed te zijn, ook de andere modellen van Huawei moeten niet onderdoen.
                      Hier een bestenlijstje, handig om te vergelijken: http://www.chip.de/bestenlisten/Best...detail/id/900/
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe telefoon - tips?

                        Motorola G (nu al derde generatie) prima ding, zo goed als pure Android en krijgt als een van de eerste automatisch updates/upgrades naar nieuwe versies van Android. Dat is iets waar zo'n OnePlus en andere Hongkong smartphones tekortschieten. Tot voor een paar jaar waren die chinese telefoons super voordelig dankzij de lage dollarkoers, maar nu gaat dat veel minder op (ik heb ook zo'n Xiaomi Redmi 1S Hongmi 1S prima dingetje)

                        1 minpunt (puur persoonlijk) van de Motorola G : de bolling van de achterkant ... prima op zich maar als je die in zo'n beschermhoes steekt dan is dat toch niet zo gelikt als bij eentje met een vlakke achterkant. Die special flapjes voor de Motorola zijn wel leuk, maar worden snel vuil.

                        Eventueel minpunt 2 : geen oplader inbegrepen, enkel het usb kabeltje.
                        Last edited by Empe; 7 december 2015, 13:47.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe telefoon - tips?

                          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                          Tevreden van? Vooral dan van uithouding batterij? Daar loopt het mis bij mijn huidige telefoon...
                          Zeker is een Motorola, m.a.w. een naakte Google Android zonder bloatware.
                          Batterij gaat zo'n 2 à 3 dagen mee, maar wordt enkel gebruikt om te bellen, sms'en, mails te lezen en te whatsappen...
                          Ze heeft wel de eerste generatie versie, momenteel zitten ze aan Gen 3.
                          Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe telefoon - tips?

                            ik heb sinds ongeveer 2 jaar een zopo 980+
                            werkt met 2 simkaarten , de normale grote of een mini sim .
                            kan ook sd kaartje tot 64gb in .
                            werkt op android.
                            5" scherm
                            kan net hetzelfde als een dure gsm en ik heb hem 234 euro betaald .
                            verzendkosten , extra hoesje , beschermfolie scherm , alles inbegrepen in de prijs
                            zeer tevreden over .

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe telefoon - tips?

                              Twee weken geleden ook een nieuwe smartphone gekocht (mijn Galaxy S4 had de geest gegeven)
                              Het is een Alcatel Onetouch Idol3 5,5". (€279) geworden.
                              Goed groot scherm, 16GB opslag. Kan ook micro SD tot 128GB gebruiken. Goede camera bij daglicht 13mp. Vooraan 8mp.
                              Android 5.0. Het is de enige smartphone die men ook ondersteboven kan gebruiken (beeld draaidt mee)
                              Heeft twee speakers en micro's vooraan. (een bovenaan en een onderaan). Die worden voor muziek, als stereo luidsprekers gebruikt.
                              Heel goede klank. De audio is van JBL en ook de oortjes zijn ook van dat merk.
                              Je kan de Idol 3 natuurlijk niet vergelijken met toestellen die dubbel zoveel kosten, maar ik ben er best tevreden mee.
                              Heeft ook een kleiner broertje met een 4,7" scherm.

                              Een uitgebreide review van de Alcatel Onetouch Idol 3 met 5.5-inch full hd-display, een Snapdragon-chip, 2GB RAM en Android 5.0 Lollipop.

                              Rudi
                              Last edited by rudimaes; 7 december 2015, 14:14.

                              Comment

                              Working...
                              X