Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

35 mm breedhoek of naar zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 35 mm breedhoek of naar zoomlens

    even een vraagje ,
    meestal werk ik met mijn 55 mm lens ,maar als beginner heb ik nu ondervonden als ik bv een hond in zetel wil fotograferen , ik tamelijk afstand moet nemen om dit op de foto te krijgen . Ik werk met een canon eos 450 d . nu komt mijn vraag als ik naar een 35 mm ga breedhoek of zoomlens ? of wat raden jullie me aan?

  • #2
    Re: 35 mm breedhoek of naar zoomlens

    Een 450d is een aps-c toestel. Dus je 50mm is al een 75mm equivalent wat eerder een korte tele is. Leuk voor een hoofd-schouder portret of als je genoeg afstand hebt. Een 35mm gaat op dat toestel gaat een 50mm equivalent worden. Dat is geen groothoek maar een "normale" lens. Binnen gaat dat ook al wat afstand vragen.

    Als je een kleine groothoek wil ga je naar een 24mm moeten gaan, dat wordt dan een 35mm equivalent en dat is een -vind ik- heel leuke hoek om mee te werken. Komt ongeveer overeen met het centraal deel van je aandachtsveld. Een optie is dan bvb de EF-S 24/2.8 stm. Goedkoop en toch meer dan goed voor de prijs. Niet bliksemsnel maar kan toch goed mee en stil. Wel geen stabilisatie en niet héél lichtsterk. Maar de volgende is dan de EF 24/2.8 IS die wel stabilisatie heeft of de EF 24/1.4 L II die lichtsterker is. De prijs van die twee is wel x3.5 of x11!

    Een zoom is natuurlijk ook een optie. Keuze genoeg vertrekkende van de simpele EF-S 18/55 IS.

    Comment

    Working...
    X