Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bepaalde delen vervagen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bepaalde delen vervagen

    Hallo iedereen,

    Weet er soms iemand hoe ik een foto kan bewerken zoals deze in de bijlage onderaan?
    Heb zelf Photoshop op mijn pc staan als dit al een hulp kan zijn.

    Groeten en alvast bedankt voor de reactie's.
    pat



    Moderator Note: Omdat ik vermoed dat dit geen eigen foto is (anders zou je wellicht weten hoe je die moet maken), heb ik het beeld achter een link geplaatst. Op BD mogen enkel zelfgemaakte foto's zichtbaar gepost worden.
    Last edited by LesC; 5 december 2015, 11:27.

  • #2
    Re: Bepaalde delen vervagen

    Dit krijg je door een lange sluitertijd en niet door bewerking. Ik schat 2 tot 4 seconden bij deze foto.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Bepaalde delen vervagen

      Met opnamen overdag en sluitertijden van 2 tot 4 seconden is het gevaar voor overbelichting reëel.
      Het gebruik van een statief en een gepast ND (grijs) filter is dan ook aangewezen voor dit soort beelden.

      Comment


      • #4
        Re: Bepaalde delen vervagen

        Aan een langere sluitertijd had ik niet gedacht, alvast bedankt voor de tip.
        Op deze manier zal ze wellicht gemaakt zijn.

        Grts, pat

        Comment


        • #5
          Re: Bepaalde delen vervagen

          Oorspronkelijk geplaatst door R1200RT Bekijk bericht
          Aan een langere sluitertijd had ik niet gedacht, alvast bedankt voor de tip.
          Op deze manier zal ze wellicht gemaakt zijn.

          Grts, pat
          Ik denk veel eerder dat deze wel in Photoshop is gemanipuleerd.
          Selecteer met de lasso het gebied dat je wilt vervagen en ga vervolgens naar filter en vervagen. In het deelvenster heb je verschillende soorten vervagen. Ook kunt ge meerdere filters op elkaar gebruiken.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Bepaalde delen vervagen

            Ik denk hier ook eerder aan lange sluitertijden. Door het bestaan van die fotobewerkingsprogramma's denken we dat alles achteraf nog wel zal kunnen, en daardoor vergeten we soms dat er bij de opname ook al veel mogelijk is hé. En dikwijls beter !

            Comment


            • #7
              Re: Bepaalde delen vervagen

              Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
              Ik denk hier ook eerder aan lange sluitertijden. Door het bestaan van die fotobewerkingsprogramma's denken we dat alles achteraf nog wel zal kunnen, en daardoor vergeten we soms dat er bij de opname ook al veel mogelijk is hé. En dikwijls beter !
              Ok, maar bekijk de foto eens goed, die heeft niet overal dezelfde onscherpte hoor. Er zijn zelfs delen die volledig scherp zijn.
              Als je dat zo wilt fotograferen moet je een protectie of UV filter opschroeven en deze met gel artistiek "besmeuren".
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment

              Working...
              X