Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Putter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Putter


    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

  • #2
    Re: Putter

    Mooie details, rustige achtergrond, knap !

    Misschien iets te somber, maar dat is het licht nu al gauw.

    Comment


    • #3
      Re: Putter

      Misschien iets te koel maar voor de rest is die supppeeerrrrr !!!!!!

      Zeer mooi.


      Johan

      Comment


      • #4
        Re: Putter

        Hoi Alex.....weer een super mooie....prachtig neergezet....goed veel detail aanwezig ...rustige bd en ie zit op zijn geliefkoosde zaadjes....je kon blijkbaar heel dicht bij deze putter geraken.....top .....bij zit trouwens perfect in het diagonaal....

        Groetjes
        Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: Putter

          Prachtig Alex, deze mooie distelvink die hier zijn naam eer aandoet
          (kaardebol of kaarde komt van het latijn carduus wat distel betekent).
          Mooie scherpte en kleuren. Wat warmer afwerken zou ook kunnen.
          Zie ook flickr

          Comment


          • #6
            Re: Putter

            Heel mooie vinkensoort en deze heb je hier dan ook goed kunnen platen!
            Grt. Jef

            Comment


            • #7
              Re: Putter

              Sorry dat ik hier nog eens iets meen te moeten neerpennen, gewoon omdat ik waarschijnlijk niet zie wat anderen wel zien..."warmer afwerken"...voor mij zit de kleur er boenk op....zo is ie in het echt...of vergis ik me...?.....sorry voor deze interruptie Alex....maar ik wil bijleren niet meer niet minder....
              Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Putter

                Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                Sorry dat ik hier nog eens iets meen te moeten neerpennen, gewoon omdat ik waarschijnlijk niet zie wat anderen wel zien..."warmer afwerken"...voor mij zit de kleur er boenk op....zo is ie in het echt...of vergis ik me...?.....sorry voor deze interruptie Alex....maar ik wil bijleren niet meer niet minder....
                Groetjes
                Freddy
                Nee Freddy de kleuren zijn niet goed.
                Als je de rgb waarden meet op een grijspunt (wit pluimke op de schouder). Bekom je R 204 G 213 B 245.
                Te koud dus.

                Sorry Alex voor de onderbreking.

                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Putter

                  Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
                  Sorry dat ik hier nog eens iets meen te moeten neerpennen, gewoon omdat ik waarschijnlijk niet zie wat anderen wel zien..."warmer afwerken"...voor mij zit de kleur er boenk op....zo is ie in het echt...of vergis ik me...?.....sorry voor deze interruptie Alex....maar ik wil bijleren niet meer niet minder....
                  Groetjes
                  Freddy
                  Nog even een nuancering maken op de opmerking van Johan. Ten eerste: er bestaat geen juiste witbalans of juiste kleuren.
                  Dat is volledig afhankelijk van het aanwezige licht op het moment van de opname.
                  Wat normaal als juiste kleuren wordt aanzien zijn de kleuren die gezien worden onder standaardlicht.
                  Dus als Johan zegt dat het wit niet wit is (want dan zijn de R,G en B waarden allemaal gelijk) dan bedoelt hij onder standaardlicht.

                  Het is perfect mogelijk dat de kleuren in de foto exact zijn zoals op het moment van de opname. Alex kan dat weten.
                  Ofwel heeft Alex een witbalans correctie toegepast volgens zijn smaak of de sfeer die hij wil tonen.

                  Van daar mijn opmerking over de witbalans waar ik mee bedoelde dat de foto prachtig is zoals hij is, maar dat een warmere afwerking ook zeker in de smaak zal vallen.

                  En eveneens mijn excuses aan Alex om het echte topic van dit draadje te verstoren.
                  Zie ook flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Putter

                    Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk bericht
                    Nog even een nuancering maken op de opmerking van Johan. Ten eerste: er bestaat geen juiste witbalans of juiste kleuren.
                    Dat is volledig afhankelijk van het aanwezige licht op het moment van de opname.
                    Wat normaal als juiste kleuren wordt aanzien zijn de kleuren die gezien worden onder standaardlicht.
                    Dus als Johan zegt dat het wit niet wit is (want dan zijn de R,G en B waarden allemaal gelijk) dan bedoelt hij onder standaardlicht.

                    Het is perfect mogelijk dat de kleuren in de foto exact zijn zoals op het moment van de opname. Alex kan dat weten.
                    Ofwel heeft Alex een witbalans correctie toegepast volgens zijn smaak of de sfeer die hij wil tonen.

                    Van daar mijn opmerking over de witbalans waar ik mee bedoelde dat de foto prachtig is zoals hij is, maar dat een warmere afwerking ook zeker in de smaak zal vallen.

                    En eveneens mijn excuses aan Alex om het echte topic van dit draadje te verstoren.

                    Daar moet ik je toch ongelijk geven Ludwig
                    Een opname kan warmer tonen door het aanwezige warme licht, dat warme licht zullen ook wij met onze ogen waarnemen.
                    Een blauwe schijn daarentegen in een opname zoals hier is gewoon een verkeerde witbalans, met je ogen zal je nooit geen blauwe schijn zien op het onderwerp
                    De ogen passen zich namelijk aan om dat wit toch als wit te zien
                    De blauwe schijn in een opname is gewoon een tekortkoming van een digitale camera die onder schaduwen of bewolkt weer deze te koud weergeeft.
                    Het ligt aan de fotograaf of hij z'n opname natuurlijk ogend wil afwerken of gewoon afgaan op wat de camera heeft vastgelegd uiteraard.

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Putter

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Daar moet ik je toch ongelijk geven Ludwig
                      Een opname kan warmer tonen door het aanwezige warme licht, dat warme licht zullen ook wij met onze ogen waarnemen.
                      Een blauwe schijn daarentegen in een opname zoals hier is gewoon een verkeerde witbalans, met je ogen zal je nooit geen blauwe schijn zien op het onderwerp
                      De ogen passen zich namelijk aan om dat wit toch als wit te zien
                      De blauwe schijn in een opname is gewoon een tekortkoming van een digitale camera die onder schaduwen of bewolkt weer deze te koud weergeeft.
                      Het ligt aan de fotograaf of hij z'n opname natuurlijk ogend wil afwerken of gewoon afgaan op wat de camera heeft vastgelegd uiteraard.

                      grts
                      Sieg
                      Je hebt een punt, Sieg

                      Comment


                      • #12
                        Re: Putter

                        Voor mij valt er niks aan te merken aan deze prachtige foto, heel knap Alex !

                        mvg
                        Pierre

                        Comment

                        Working...
                        X