Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sd kaart problemen....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sd kaart problemen....

    weeral eens een probleem met geheugenkaart ....
    onlangs gezien dat mijn cam zijn software nog niet geupdate werd...
    dus sd-kaart formateren in toestel zoals altijd, dan aansluiten op pc via kaartlezer en dat gaf al problemen,
    uiteindelijk de software erop gezet en camera geupdate....
    nu werkt die sd kaart dus niet meer hé, card error, eruit halen of camera doet niks meer....

    (#ikhaaaatgeheugenkaarten!)
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: sd kaart problemen....

    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
    (#ikhaaaatgeheugenkaarten!)
    gewoon een F6 aanschaffen dan hen heb je niet meer met geheugenkaarten te maken...
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: sd kaart problemen....

      Krijg je ze terug aan de praat?
      Kaartje terug in pc stoppen, formatteren met default settings, dan terug in camera formatteren.

      Ik heb hier zo een usb stick waar ik een bootable windows installer op wilde zetten... met geen enkel OS meer in werkbare staat te krijgen...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: sd kaart problemen....

        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
        Krijg je ze terug aan de praat?
        Kaartje terug in pc stoppen, formatteren met default settings, dan terug in camera formatteren.

        Ik heb hier zo een usb stick waar ik een bootable windows installer op wilde zetten... met geen enkel OS meer in werkbare staat te krijgen...
        Ik ga het eens proberen

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: sd kaart problemen....

          Das een geheugenkaart van 64gigabyte, nu geeft de comp aan dat ie 1mb groot is???
          1 voordeel, formateren gaat SUPERSNEL

          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: sd kaart problemen....

            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
            Das een geheugenkaart van 64gigabyte, nu geeft de comp aan dat ie 1mb groot is???
            1 voordeel, formateren gaat SUPERSNEL
            LOL... kan je FAT32 formatteren vanaf windows of linux?
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: sd kaart problemen....

              Normaal wel maar dit blijkbaar niet, er staat fat standaart, exfat, en ntfs

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: sd kaart problemen....

                misschien eerst even de producent contacteren ? Misschien eenvoudiger dan gedacht of helemaal niet meer te herstellen ?
                Heb dit ooit gehad met een Transend-kaart (CF van 64 GB). De nikon vertikte het de CF te herkennen en ging in error ....
                Nikon vertelde leuk dat de fout bij de CF-kaart lag.
                Na contact producent en enkele testen terug naar nikon met bewijzen ...
                Daar kreeg ik de uitleg dat zij dat type merk niet ondersteunden ....
                Onlangs is de Nikon binnen geweest voor een defect en raar, na de herstelling kan ik die CF dan plots wel gebruiken .
                Contact met Nikon heeft me nog geen antwoord gegeven hoe dat kan ?
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment


                • #9
                  Re: sd kaart problemen....

                  Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                  Normaal wel maar dit blijkbaar niet, er staat fat standaart, exfat, en ntfs
                  Sorry FAT32 is beperkt tot 32GB. Probeer eens exFAT en kijk of ze dan in de camera geformatteerd kan worden...

                  Mocht het nodig zijn, is er ook dit: http://www.ridgecrop.demon.co.uk/ind...?guiformat.htm
                  Last edited by Pieter G.; 3 december 2015, 12:52.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: sd kaart problemen....

                    Ik kijk vanavond eens of dit mij kan helpen, bedankt in ieder geval!

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: sd kaart problemen....

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      Sorry FAT32 is beperkt tot 32GB.
                      FAT32 kan tot 2TB hoor!

                      Comment


                      • #12
                        Re: sd kaart problemen....

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                        FAT32 kan tot 2TB hoor!
                        Indien door Windows geformatteerd.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: sd kaart problemen....

                          niet gelukt...
                          het raarste is dat ieder programma denkt deze sd kaart dit 1 mb groot is
                          daarmee dat mijn cam er een error voor geeft natuurlijk...
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: sd kaart problemen....

                            tja - dd kan onder een unix-systeem wonderen doen - als je rechtstreeks naar de kaart schrijft en de structuren laat voor wat ze zijn.
                            Wellicht is de kaart beschadigd geraakt door een fout tijdens het schrijven.
                            Het kan lukken door ze te vullen met 0-en en 1-en - en dan te formatteren, maar gegarandeerd is dat niet.
                            En die fout kan terugkeren - neem je dat risico?

                            Comment


                            • #15
                              Re: sd kaart problemen....

                              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              niet gelukt...
                              Waarschijnlijk is de partition table beschadigd en onleesbaar voor je PC (ik vermoed een Windows?)
                              Ik heb zonet mijn usb stick terug werkend gekregen door fat32 te formatteren vanaf de linux command line.

                              Ik weet niet of je een beetje met linux vertrouwd bent, maar dit is ongeveer hoe je het kan doen...

                              1. Zoek je device. Mijn USB is een scsi device op linux, dus ik zoek een /dev/sd*
                              commando: sudo lshw -class disk
                              aan de size kan ik zien welke device het is; logical name = /dev/sdc

                              2.Formatteer je device met een fat32 bestandssysteem.
                              commando: sudo mkfs.vfat -I /dev/sdc

                              3. Als dat lukt, zal je ook in de desktop environment van je linux de disk zien verschijnen. Vanaf command line kan je checken met deze commando's:
                              a) mount (geeft je een lijst van bestandssystemen die ge-mount zijn... usb drives zie je meestal als "/dev/sd* on /media/nog_iets")
                              b) df -h (geeft je een lijst van disks/bestandssystemen met hun grootte, vrije en gebruikte ruimte, en mount point)

                              Als dit probleem ontstaan is door een schrijffout en geen hardwarefout, dan lijkt er mij weinig risico om de kaart opnieuw te gebruiken. Gesteld dat je ze eerst aan de praat krijgt, uiteraard
                              Trouwens, als je nergens toegang hebt tot een linux, dan kan je altijd Hiren's Boot CD downloaden en branden, je pc booten vanaf die cd, en dan van daaruit een linux command line of een disk tool opstarten. Je zou ook een Ubuntu install dvd/usb kunnen booten in "test" modus, dus zonder te installeren op je machine...
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment

                              Working...
                              X