Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 100D - 'Busy'

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 100D - 'Busy'

    Hallo,

    Enkele maanden geleden kreeg ik een Canon EOS 100D.
    Als beginnend amateur ben ik heel tevreden van dit toestel, tot ik vorige week de foutmelding 'Busy' op mijn scherm kreeg, waarbij de flitsfunctie niet meer werkt.
    Ik ging intussen op zoek naar een oplossing via de helpdesk van Canon, maar tot nu toe zonder resultaat.
    Vandaar dat ik even een bericht post om eventueel langs deze weg tips of mogelijke oplossingen te krijgen om ervoor te zorgen dat de flitser terug werkt en de foutmelding weggaat.

    Alvast bedankt voor de hulp!
    Jolien.

  • #2
    Re: Canon EOS 100D - 'Busy'

    De 100D vind ik een mooi toestel voor een zacht prijsje.
    Mijn vermoeden dat je de "busy" indicatie krijgt is dat de flits aan het opladen is.

    Als daar geen eind aan komt is er vermoedelijk een probleem met het laadcircuit.
    In dat geval hoop ik dat hij nog in garantie is voor herstelling.

    Alternatief kan je daar niet veel aan doen zelf.
    Tenzij je zelf een opzetflits er op gaat zetten.
    Werkt trouwens veel beter dan die ingebouwde flits.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 100D - 'Busy'

      Gaat het probleem weg als je de flitser terug inklapt, of is het gewoon helemaal gedaan met fotograferen?
      Indien garantie, lijkt herstelling mij sowieso aangewezen.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 100D - 'Busy'

        Onlangs een 100D overgenomen van een forumslid ... inderdaad een leuk ding en super klein ( alzo blijft ie op termijn ook in de verzameling als kleinste DSLR ooit ) ... mijn 1000D fungerend als cropbody naast mijn 5D II gaat binnen enkele dagen in de verkoop

        Vrij grote kans dat er nog garantie op zit daar de 100D uitgekomen in de zomer van 2013 ... dus aankoopdatum checken en indien minder dan 2 jaar binnendoen.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 100D - 'Busy'

          Bedankt voor de reactie.
          Er komt inderdaad geen eind aan de 'busy'-melding. (Gelukkig is hij nog in garantie)

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 100D - 'Busy'

            Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
            Gaat het probleem weg als je de flitser terug inklapt, of is het gewoon helemaal gedaan met fotograferen?
            Indien garantie, lijkt herstelling mij sowieso aangewezen.
            Het probleem gaat helaas niet weg als de flitser terug ingeklapt is.
            Ik vrees inderdaad dat er intern meer aan de hand is waardoor hij zal moeten hersteld worden .

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 100D - 'Busy'

              Batterij er al eens uitgehaald en camera laten rusten ?

              SD kaartje al eens gewisseld ?

              En ' een paar maand geleden gekocht ' ... als dat minder dan 6 maand is, dan direct naar de verkoper.

              Langer ook, maar dan wordt de bewijslast omgedraaid. (van Canon moet bewijzen dat de fout bij jou lag naar JIJ moet bewijzen dat de fout bij Canon lag).
              Last edited by Empe; 3 december 2015, 18:58.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 100D - 'Busy'

                Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                ..
                Langer ook, maar dan wordt de bewijslast omgedraaid. (van Canon moet bewijzen dat de fout bij jou lag naar JIJ moet bewijzen dat de fout bij Canon lag).
                Mij is dat niet zo bekend bij SLR fototoestellen. Is eerder een praktijk die gangbaar is bij smartphones omdat klanten er daar altijd in slagen die dingen te martelen.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 100D - 'Busy'

                  Hmmm, juist, slordig geschreven : vervang Canon door ' de verkoper ' (maar die zal beroep doen op Canon's garantie en expertise bij betwistingen)

                  De standaard praktijk (correctie : wetgeving) voor ALLE consumentenartikelen voor privé gebruik, waarbij de verkoper je garantie moet verlenen (die 2 jaar consumentengarantie). Die verkoper op zijn beurt zal Canon inschakelen om gebruik te maken van de Canon produktgarantie (die kan korter zijn, langer zijn). Dat is dus de wettelijke garantie (wel niet geldig voor beroepsgebruik(ers).

                  De eerste 6 maanden is het aan de verkoper om te bewijzen dat het defect/slechte werking te wijten is aan de koper. Daarna is het andersom en moet de koper bewijzen dat de fout/slechte werking bij het produkt/fabrikant ligt.

                  Die verkoper haalt er Canon bij om ofwel de garantie te vervullen ofwel om bewijsmiddelen te krijgen om de garantieclaim van de koper te weerleggen. De produktgarantie van een fabrikant staat los van (of achterop) de consumentengarantie(wetgeving).

                  Canon als merk mag je vervangen door elk ander merk.
                  Last edited by Empe; 3 december 2015, 23:46.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 100D - 'Busy'

                    Als je gebruik maakt van de garantie is het inderdaad altijd mogelijk dat ze de schuld op de koper proberen af te wenden, maar er worden nog altijd genoeg garantiegevallen afgehandeld waarbij dat niet het geval is.
                    Breng die camera zo snel mogelijk naar de verkoper, als die camera geen uitwendige beschadigingen heeft, dan is de kans klein dat je problemen krijgt met de garantie.
                    Als ze bij het demonteren zien dat er uitzonderlijk veel stof (zand) of vocht in de camera is geraakt, dan is dat een andere zaak, in dat geval proberen ze om de kosten toch door te rekenen aan de klant.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment

                    Working...
                    X