Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de grootte van een fotostudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de grootte van een fotostudio

    hey

    ik heb er al eens een discussie over gestart maar nu gaat het specifiek over de groote van de kamer
    ik heb een kamer van 3 x 4 meter
    lens is een prime focus 50mm of een 18-70mm lens.
    hoe hang ik mijn achtergronddoeken het best
    dat ik in de diepte 3 meter heb of 3.5m heb
    maar als ik de diepte van 3.5m heb zit mijn deur in de weg voor de achtergronden.
    is het voldoende dat ik 3 m in de diepte heb met deze lenzen of toch liever voor de 3.5m gaan maar dat wordt iets vervelender maar wat wel zou kunnen.
    graag jullie ervaringen?

    maar als je voor de 3.5m diepte gaat heb je ook minder ruimte in de breedte voor de flitsers enz.

    ik hoor het wel
    alvast bedankt

    Dave

  • #2
    Re: de groote van een fotostudio

    Je draaid het probleem gewoon om maar de conclusie uit je vorig topic zal mijn inziens de zelfde blijven.
    Mensen staan meestal rechtop en dan heb je diepte nodig.(trouwens als ze neer liggen ga je diepte EN breedte nodig hebben) Voor kleine kinderen/kleuters mag het iets minder zijn.
    Die 4 meter is mijn inziens een absoluut minimum om als diepte aan te houden en het zal dan nog krap zijn.
    Flitsen die opzij staan of zelf bijna vlak voor u zijn geen probleem. Zelfs in zeer ruime studio plaatsen we die soms nog heel dichtbij.

    Comment


    • #3
      Re: de groote van een fotostudio

      Je kan een systeem installeren om je flitsen aan het plafond te hangen, dan spaar je ruimte op de vloer.
      Fotograferen zou je nog kunnen doen vanuit de deuropening.

      Comment

      Working...
      X