Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop powershot S60?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop powershot S60?

    Na de gekende problemen met mijn canon powershot a70 ben ik op zoek naar een nieuw toestel.






    Het zal voor 80% gebruikt worden voor het nemen van foto's in discotheek Kokorico. Mijn voorkeur gaat momenteel naar de powershot s60 maar stel mij nog wat vragen alvorens de aankoop ervan.


    -Ga ik zichbaar betere foto's maken in vergelijking met een veel goedkoper toestel zoals de powershot A80?
    -Is de S60 een goede koop of zouden jullie voor een ander toestel gaan in deze prijsklasse?
    -Mijn eerste voorkeur ging naar de Canon Digital Ixus 500 en dit vooal omdat het zo klein is. Is mij afgeraden, terecht of niet?
    -Iemand ervaring met de powershot S60? Zo ja, enkele voor en nadelen.




    Grtz,
    Bart
    Last edited by Bart B; 21 augustus 2004, 17:38.

  • #2
    Hét grote voordeel van de S60 is zijn breedhoek. Het nadeel wat mij betreft is de purple-fringing in de breedhoekstand. Maar ik heb geen ervaring met andere compactjes.

    Geen idee of je er betere foto's mee kan maken dan met een A80. Om het met een cliché te zeggen: "Iedereen kan slechte foto's maken met het duurste toestel en echt goede fotografen maken ook goede foto's met een wegwerpcamera." Bekijk de verschillen eens en beslis of je de S60 dan wel nodig hebt.

    Dat de Ixus afgeraden wordt omdat hij klein is lijkt me een bijzonder eigenaardige redenering. Klein = slecht??? De toestellen maken geen foto's, jij moet dat doen. Maar het is waar dat de Ixus beperkter is dan de S60 maar je moet zelf uitmaken of je die dingen nodig hebt.

    groetjes

    Jeroen
    www.vildaphoto.net

    Comment

    Working...
    X