Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canvas horizontaal draaien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canvas horizontaal draaien

    Hoe kan je een groot aantal foto's horizontaal draaien, liefst in Bridge, desnoods in PS?

  • #2
    Re: Canvas horizontaal draaien

    In Bridge eerst selecteren, en dan een van de twee ronde pijltjes gebruiken:

    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Canvas horizontaal draaien

      Die pijltjes ken ik ook, dat is 90° draaien met of tegen de klok. Ik wil HORIZONTAAL draaien, m.a.w. spiegelen, en dat vind ik niet in Bridge. In PS gaat dat wel (Canvas horizontaal draaien) maar hoe doe je dat met een grote hoeveelheid foto's?

      Comment


      • #4
        Re: Canvas horizontaal draaien

        Aha, sorry verkeerd begrepen: Flip Horizontal is iets dat volgens mij niet kan in Bridge. Wil je dat in PS doen, zul je een actie moeten schrijven, denk ik.
        In Lightroom zou het weer wel kunnen in de Library module.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Canvas horizontaal draaien

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Aha, sorry verkeerd begrepen: Flip Horizontal is iets dat volgens mij niet kan in Bridge. Wil je dat in PS doen, zul je een actie moeten schrijven, denk ik.
          In Lightroom zou het weer wel kunnen in de Library module.
          Inderdaad in Photoshop een Actie maken en deze kun je in een Batch via Bridge/Tools/Photoshop/Imageprocessor oproepen
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Canvas horizontaal draaien

            En daar loop ik vast. Het lukt niet om in "Afbeeldingsprocessor" onder punt 4 "Voorkeuren" de handeling "Canvas horizontaal draaien" in te geven. Hoe moet dat?

            Comment


            • #7
              Re: Canvas horizontaal draaien

              Oorspronkelijk geplaatst door emilemolai Bekijk bericht
              En daar loop ik vast. Het lukt niet om in "Afbeeldingsprocessor" onder punt 4 "Voorkeuren" de handeling "Canvas horizontaal draaien" in te geven. Hoe moet dat?
              Heb je en PM gestuurd met een tutorial.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: Canvas horizontaal draaien

                Oorspronkelijk geplaatst door emilemolai Bekijk bericht
                En daar loop ik vast. Het lukt niet om in "Afbeeldingsprocessor" onder punt 4 "Voorkeuren" de handeling "Canvas horizontaal draaien" in te geven. Hoe moet dat?
                Heb je de Actie wel eerst in Photoshop gemaakt?
                http://www.smuttynose.nl

                Comment

                Working...
                X