Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

batterij vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • batterij vraagje

    Hey,

    Ik heb net nieuwe batterijen gaan halen GP 2300, laad die op.
    En na vier uurtjes steek ik die in mijn kamera en wat zegt die niets meer start niet meer op! Steek daarachter mijn vertrouwde GP 1800, en nog niets.Ligt de oorzaak nu bij de batterijen of bij iets anders. Ik heb er anders niets met gedaan.

    Als kamera heb ik een HP 318.

    Groetjes,

    Jonas.
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

  • #2
    Heb je de batterijen al eens in een ander toestel geprobeerd?
    Normaal kunnen batterijen hier niet schuldig aan zijn, maar je weet maar nooit...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Nu niet in een fototoestel! Maar in een logitec mouse,werkt perfect.

      grtz
      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

      Comment


      • #4
        Dan lijkt het probleem me bij de cam te liggen en niet bij de batterijen...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Ok dank u CooMa.

          grtz,

          Jonas
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

          Comment


          • #6
            Re: batterij vraagje

            zou er dan toch een soort van maximumwaarde aan milliampere bestaan?
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: batterij vraagje

              @ Parakiet: Het hoogste dat ik ooit gebruikt heb is GP 2000, ik dacht zal maar eens voor de GP 2300. Maar spijtig dus na het insteken, werkte hij niet meer. Had hem een uurtje daar voor nog gebruikt en deed hij het perfect.

              Maar ja dan gaan we maar sparen voor en D70 of de 20D of wat is er nog allemaal op komst ? We zullen wel zien.

              Groetjes,

              Jo.
              Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
              Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

              Comment


              • #8
                Re: batterij vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                zou er dan toch een soort van maximumwaarde aan milliampere bestaan?
                Het aantal milli ampere is een gegeven van de capaciteit van de batterij. Het moet niets uitmaken of je een hogere waarde gebruikt. Het veranderd tenslotte het opgenomen vermogen van de camera niet, wel de tijd dat je er mee toe kan.

                Zijn de contactvlakken van de batterij misschien wat vettig? Gebeurt wel eens met nieuwe batterijen, effe schoonmaken. Vergeet dan niet ce contactjes in de camera mee te poetsen.

                Comment


                • #9
                  Re: batterij vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plofkop
                  Het aantal milli ampere is een gegeven van de capaciteit van de batterij. Het moet niets uitmaken of je een hogere waarde gebruikt. Het veranderd tenslotte het opgenomen vermogen van de camera niet, wel de tijd dat je er mee toe kan.
                  inderdaad, dat is waar ampere voor staat.

                  maar soms bedenk ik me dat je met die gevoelige elektrische aparaten nooit weet

                  foto als spiegel of als venster?

                  Comment


                  • #10
                    Re: batterij vraagje

                    Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                    inderdaad, dat is waar ampere voor staat.

                    maar soms bedenk ik me dat je met die gevoelige elektrische aparaten nooit weet

                    Meet de spanning van de batterij in rust toestand (dus zonder dat er iets op aangesloten is) en belast (bijvoorbeeld met een weerstand erover van 1 k ohm). Zakt de spanning fors in bij belast meten, dan is de batterij niet goed opgeladen.

                    Comment

                    Working...
                    X