Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma flits i-TTL

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma flits i-TTL

    Heeft er iemand ervaring met deze flitsers? Ze zijn goedkoop voor wat ze kunnen, richtgetal 61 en TTL incluis. Ik zou graag krachtige flitsers aanschaffen voor paardenfotografie in mobiele studio-omgeving. Zeer veel dank voor alle bruikbare tips!


    Mvg,

    Evelyn
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

  • #2
    Re: Sigma flits i-TTL

    Hmmm.
    TTL is niet zo bijzonder meer. Voor 50 euro heb je die al.
    Richtgetal 61 heb ik ook zo mijn twijfels bij. Ik heb eens gemeten met een lichtmeter en kwam toch 1/3 lager uit op volle kracht.
    Dus uw conclusie dat het goedkoop is en dat je er nog kontent mee moet zijn is mijn inziens totaal fout.
    Het is duur en je krijgt er niet veel voor.

    Wil je het beste dan koop je de merkeigen flits. Zal waarschijnlijk Canon of Nikon zijn want je vermeld niets.
    Sigma zou ik nooit kopen. Te duur en geen ervaring in dat marktsegment.

    Nu werk ik veel met materiaal van het merk Yongnuo voor strobist. Richtgetal 58, TTL en veeeeeeeeeeeel belangrijker met HSS. En voor 100 euro goedkoper!
    Je wil paarden er mee fotograferen en dat is wat onduidelijk van definitie. Staan ze stil in hun box? Poseren met model? In hal? Rijdend? Buiten? Springen?
    Zal een behoorlijk verschil maken bij welke flitsen je nodig hebt. In alle gevallen zie ik jou niet toekomen met 1 reportageflits.


    Wil je een goede site over flitsen dan zeker hier eens kijken http://speedlights.net/
    Je zal zien dat Sigma ook daar niet veel waardering krijgt.
    Mijn advies en waardering voor de Sigma is dat het dure rommel is.
    Last edited by buurmanBert; 2 december 2015, 00:01.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma flits i-TTL

      Bedankt Buurmanbert voor je reactie. Ik ben Nikon om mee te beginnen. Ik heb al een SB700 maar in daglicht geeft die niet zo veel. Ik weet wel dat ik meerdere flitsen zal moeten hebben, daarmee vraag ik ook advies. Ik heb ook een kleine Yongnuo, is maar een basismodel maar doet het niet slecht waarvoor ik hem gebruik. Echter is deze veel te zwak. Het is meer voor stilstaande paarden met eventueel model.

      Over welke Yongnuo heb je het dan? De N560? HSS is niet meteen nodig maar zou natuurlijk altijd welkom zijn. De triggers voor HSS zijn natuurlijk ook niet goedkoop.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Sigma flits i-TTL

        Als je sb700 met FP (hss) al niet veel geeft in daglicht. Zal één sigma zonder FP ook niet veel doen.

        Je kan altijd twee (of meer) flitsers gebruiken.
        Of afstand verkleinen.
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Sigma flits i-TTL

          De bedoeling is om meerdere flitsers te gebruiken. De SB700 is maar richtgetal 38 en een Godox Speedlite TT680 bijvoorbeeld, schijnt ook een goede flits te zijn, is richtgetal 58.
          https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

          Comment


          • #6
            Re: Sigma flits i-TTL

            Godox Richtgetal 58 is bij 105mm
            SB700 is 38 bij 35mm

            Sigma geeft vaak richtgetal bij iso200
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Sigma flits i-TTL

              Een paard (met model) buiten, betekend een groot object (lees opervlakte) dat moet belicht worden.
              Je kunt je flitsers daar ook niet op 1 meter bij zetten dus: groot oppervlakte - grotere afstand - in zonlicht -> vergeet speedlights.

              Ga voor Studioflitsers op batterijen.
              Phottix Indra bvb = 500 W/s met HSS.
              (komt overeen met een 8 tal speedlights gebundeld)
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment

              Working...
              X