Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

basic internet telenet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • basic internet telenet

    Ik heb nu bij Telenet het pakket "Whop", wij dachten eraan onze vaste telefoon weg te doen (wegens veel gebruik van smartphone en GSM), en nu kwam ik bij Telenet tot
    de vaststelling dat het goedkoper was mijn vaste telefoon te behouden (zelfs zonder gebruik) in Whop, dan internet en digitale TV apart te nemen.(wat ik toch redelijk straf vindt)

    Ik ben geen zware gebruiker, 1 PC en 1 laptop (vrouw), mijn download ligt maandelijks max tussen de 50 en 75 Gb,
    spelen geen games, en kijken geen films op pc of laptop.(soms eens een You Tube )

    Ik weet dat de snelheid bij basic internet lager ligt - Download 30 tov 100 Mbps en Upload 3 topv 6 Mbps.

    Mijn vraag is nu, zou ik veel verschil zien in de snelheid bij het surfen , en nog beter , zijn er soms nog leden die zijn
    overgestapt van Whop naar Basic internet , en wat zijn hun bevindingen.

    p.s. ik ben wel tevreden over Telenet.
    Last edited by jdv; 1 december 2015, 12:27.

  • #2
    Re: basic internet telenet

    Wij hebben ook basic internet, en ik zou niet weten wat er sneller kan/moet ?? Wij zijn wel dezelfde gebruikers als jullie, dus ook geen games, films, zware downloads...etc.
    Wij hebben daarbij nog digitale TV en twee GSM's (betalen volgens verbruik) en geen vaste lijn, maar overstappen zijn ons onbekend.
    Ook heel tevreden over Telenet.

    Comment


    • #3
      Re: basic internet telenet

      Telenet heeft zijn pakket zodanig uitgedokterd dat je eigenlijk nauwelijks winst maakt met alles apart te nemen.
      Vandaar dat vele gewoonweg Whop kiezen en de telefoon er maar bijnemen...
      Het aandeel 'internet' blijft hoedanook een dure zaak in België.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: basic internet telenet

        Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
        Ik ben geen zware gebruiker, 1 PC en 1 laptop (vrouw), mijn download ligt maandelijks max tussen de 50 en 75 Mbps,
        spelen geen games, en kijken geen films op pc of laptop.(soms eens een You Tube )

        Ik weet dat de snelheid bij basic internet lager ligt - Download 30 tov 100 Mbps en Upload 3 topv 6 Mbps.

        Mijn vraag is nu, zou ik veel verschil zien in de snelheid bij het surfen , en nog beter , zijn er soms nog leden die zijn
        overgestapt van Whop naar Basic internet , en wat zijn hun bevindingen.

        Ik denk dat je 50-75 GB/maand bedoeld

        Om te surfen/youyube ga je bijna niets merken van 30 of 100 Mb/s
        De upload heb je eigenlijk enkel nodig als je grote(re) bestanden wil uploaden (foto's mailen, cloud...)
        Om te surfen/mailen is alles boven de 10-15Mb/s eigenlijk al voldoende maar de marketeers laten de mensen geloven dat je die 100 of 200 Mb/s echt nodig hebt natuurlijk.

        Hou wel rekening met eventueel toekomstige noden (Netflix of andere VOD) zodat je niet terug moet overschakelen binnen een korte termijn.

        Als ik zie dat hier (zoon speelt games, doet webdesign/onderhoud en kijkt YT) het verbruik van 22/11 tot 30/11 314GB was en alleen gisteren 7GB dan zou een basic abo (bij gelijk welke ISP al vlug problemen geven.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: basic internet telenet

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Ik denk dat je 50-75 GB/maand bedoeld

          Om te surfen/youyube ga je bijna niets merken van 30 of 100 Mb/s
          De upload heb je eigenlijk enkel nodig als je grote(re) bestanden wil uploaden (foto's mailen, cloud...)
          Om te surfen/mailen is alles boven de 10-15Mb/s eigenlijk al voldoende maar de marketeers laten de mensen geloven dat je die 100 of 200 Mb/s echt nodig hebt natuurlijk.

          Hou wel rekening met eventueel toekomstige noden (Netflix of andere VOD) zodat je niet terug moet overschakelen binnen een korte termijn.

          Als ik zie dat hier (zoon speelt games, doet webdesign/onderhoud en kijkt YT) het verbruik van 22/11 tot 30/11 314GB was en alleen gisteren 7GB dan zou een basic abo (bij gelijk welke ISP al vlug problemen geven.
          314 GB , waaw !
          Ik zit hier ook thuis met een verwoed gamer, maar met het abonnement Whoppa (150 GB) komen wij toch steeds ruimschoots toe (gezin van 4).
          A propos, ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar heel soms vertoont de Telemeter van Telenet vreemde kuren...
          Sommige dagen (met eenzelfde surfgedrag) gaat er waanzinnig veel af, sommige dagen heel weinig.
          Last edited by Leopard; 1 december 2015, 13:10.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: basic internet telenet

            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            314 GB , waaw !
            300-400 GB is een normale maand. Black Friday deal voor X-plane was interessant dus via Steam een download van 30+ GB en de andere updates van Steam...
            Nu waren we op vakantie geweest en is er de eerste 3 weken zeer weinig verbruikt (800MB omdat ik via VPN werkte vanuit het buitenland).


            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            Ik zit hier ook thuis met een verwoed gamer, maar met het abonnement Whoppa (150 GB) komen wij toch steeds ruimschoots toe (gezin van 4).
            A propos, ik weet niet of jullie dat ook hebben, maar heel soms vertoont de Telemeter van Telenet vreemde kuren..

            Nee, geen last van wegens EDPnet (100/10 profiel, unlimited) Ik hoef mij niets aan te trekken van meters
            Mijn modem stuurt mij dagelijks een mail met telefoon geschiedenis, connectie gegevens, dataverbruik..... en soms lees ik die ook.

            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
            Sommige dagen (met eenzelfde surfgedrag) gaat er waanzinnig veel af, sommige dagen heel weinig.
            Toch ook geen games via Steam? Een update is daar meestal terug een volledige download (Da's tevens ook bij ons de grootste data slokop).
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: basic internet telenet

              Klopt, om gewoon wat te surfen en voor een filmpje is dat basic internet genoeg.
              Hier 6 personen, en wat Netflix kijken. Er gaat dan ook wel eens 400GB er door op een maand...
              Als je met 3-4 tegelijk Netflix kijkt, dan is 20 Mbps niet meer voldoende. Maar of je dan 200 Mbps nodig hebt is een andere zaak.

              Telenet mag me direct terug op 100 Mbps zetten als ze de limieten maar opheffen.

              Comment


              • #8
                Re: basic internet telenet

                Is dat 65 euro voor Whop ?

                Dan maar bij Scarlet blijven aan 39 euro ...

                Comment


                • #9
                  Re: basic internet telenet

                  Tripleplay is een trick om je te binden als klant.
                  Je hebt 3 producten in 1 pack en daar van weg komen is niet zo evident.
                  De meeste mensen (slachtoffers) hebben ook hun email bij de zelfde provider, nummer toestel was vroeger niet overdraagbaar en zo.
                  Allemaal tricks om je te binden.
                  Want de markt staat onder zeer hoge druk door evolutie. Netflix is een gekende maar er is veel meer moderne technologie op komst.
                  Als ze je dan op alle communicatie vlakken gebonden hebben kan je moeilijk nog weg.
                  Klantenbinding dus.

                  Ik heb alles apart en betaal evenveel als een normaal klant trouwens.
                  Maar het voordeel dat ik heb is dat ik totaal onafhankelijk ben en IK de baas ben, niet zij.
                  Ik kan morgen weg voor eender welke dienst zonder dat mijn ander diensten in gedrang komen.

                  Als je echter van al die zaken niet zoveel kaas gegeten hebt is het misschien wel beter een tripleplay te nemen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: basic internet telenet

                    Verklaar!
                    Waar heb je telefoon, TV en Internet, en wat betaal je voor die abo's?

                    Die binding is toch al wat minder sterk hoor.
                    Wie gebruikt er nu nog de mail van zijn provider. De meesten hebben toch een yahoo, gmail of ander mailadres....
                    En telefoonnummers zijn perfect overdraagbaar.

                    Comment


                    • #11
                      Re: basic internet telenet

                      Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                      Ik heb nu bij Telenet het pakket "Whop", wij dachten eraan onze vaste telefoon weg te doen (wegens veel gebruik van smartphone en GSM), en nu kwam ik bij Telenet tot
                      de vaststelling dat het goedkoper was mijn vaste telefoon te behouden (zelfs zonder gebruik) in Whop, dan internet en digitale TV apart te nemen.(wat ik toch redelijk straf vindt)

                      Ik ben geen zware gebruiker, 1 PC en 1 laptop (vrouw), mijn download ligt maandelijks max tussen de 50 en 75 Gb,
                      spelen geen games, en kijken geen films op pc of laptop.(soms eens een You Tube )

                      Ik weet dat de snelheid bij basic internet lager ligt - Download 30 tov 100 Mbps en Upload 3 topv 6 Mbps.

                      Mijn vraag is nu, zou ik veel verschil zien in de snelheid bij het surfen , en nog beter , zijn er soms nog leden die zijn
                      overgestapt van Whop naar Basic internet , en wat zijn hun bevindingen.

                      p.s. ik ben wel tevreden over Telenet.
                      En installeer eens de App Triiing op uwen smartphone en ge belt aan het tarief van uwen vaste telefoon.
                      Nog eens profijt.
                      Vind alleen spijtig dat ze 'pakketen' aanbieden en geen 'losse' zenders want we mankeren wel de Discovery's en History kanalen en mijn vrouwtje zou er graag weer TCM bij hebben waar ze van de blablabla films tonen.


                      PS: Mijn schoonzus heeft Basic en dat is traaaaaaaag.
                      Last edited by Red Falcon; 2 december 2015, 09:17. Reden: PS
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: basic internet telenet

                        Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                        PS: Mijn schoonzus heeft Basic en dat is traaaaaaaag.
                        Mijn moeder had ook Basic maar onlangs heeft men een upgrade gedaan naar een Whop nu is maximum snelheid drie keer zo hoog en ze betaalt 1 cent minder per maand.
                        Traaaaaaag is het nooit geweest, maar nu is het sneller.

                        Kan je Basic nog hebben als nieuw pakket?
                        Wan daarmee is het begonnen ... ze kreeg een mail dat ze een verouderd pakket had.
                        Last edited by VerSeg; 3 december 2015, 20:19.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: basic internet telenet

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Verklaar!
                          Waar heb je telefoon, TV en Internet, en wat betaal je voor die abo's?

                          Die binding is toch al wat minder sterk hoor.
                          Wie gebruikt er nu nog de mail van zijn provider. De meesten hebben toch een yahoo, gmail of ander mailadres....
                          En telefoonnummers zijn perfect overdraagbaar.
                          Heb nog geen andere email gevonden waarvan de voorwaarden me aanstaan. Zeker Yahoo en Gmail niet. Een pop3 is het minste.

                          Comment


                          • #14
                            Re: basic internet telenet

                            [QUOTE=VerSeg;4393680]Mijn moeder had ook Basic maar onlangs heeft men een upgrade gedaan naar een Whop nu is maximum snelheid drie keer zo hoog en ze betaalt 1 cent minder per maand.

                            Kan je Basic nog hebben als nieuw pakket?
                            /QUOTE]

                            Ja, al is het wel wat zoeken op de website van telenet: https://www2.telenet.be/nl/andere-pr...asic-internet/
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: basic internet telenet

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Mijn moeder had ook Basic maar onlangs heeft men een upgrade gedaan naar een Whop nu is maximum snelheid drie keer zo hoog en ze betaalt 1 cent minder per maand.
                              Traaaaaaag is het nooit geweest, maar nu is het sneller.

                              Kan je Basic nog hebben als nieuw pakket?
                              Wan daarmee is het begonnen ... ze kreeg een mail dat ze een verouderd pakket had.
                              Ja, al is het wel wat zoeken op de website van telenet: https://www2.telenet.be/nl/andere-pr...asic-internet/
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X