Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AVCHD files

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AVCHD files

    Tja, wat doe je ermee.
    Kortom hoe krijg ik die geïmporteerd in iMovie.
    En uiteraard heb ik al gegoogled, maar zoveel hits met zoveel sh**** dat ik het beu ben om verder te testen.
    Wat is dus een goede converter met ook een eindresultaat die in HD blijft.
    Wondershare is een van de bekendere maar die herkent de file niet ondanks dat ze zeggen dat deze moet werken.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

  • #2
    Re: AVCHD files

    Wat is de container van je AVCHD files? .mts .m2t .m2ts
    Met .m2ts ga je het verste komen. Gewoon : "naam wijzigen" en bvb. de .mts naam vervangen door .m2ts.
    Kijk ook eens bij IMovie welke container ze gebruiken.
    Dan hoef je niet om te zetten.

    Een goed omzetter zou Handbrake zijn. Zelf nog nooit gebruikt maar heeft een heel goede naam.
    Zelf gebruik ik Freemake Video Convertor. Na het installeren even Mbam laten lopen. :-)
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: AVCHD files

      Moderator Note: Verplaatst van ChitChat naar een subforum dat specifiek dient voor dit soort vragen.


      En als Mac-ker... iMovie is duidelijk Mac; als je ons nu nog kunt vertellen waar die AVCHD vandaan komen...
      Ik gebruik doorgaans MDRP om op DVD opgenomen programma's (doorgaans van TV) te rippen. Het resultaat zal ik dan in iMovie importeren om te editen, en daarna zal ik via iTunes delen (voor mijn iPad). Soms heb ik Handbrake vandoen, voor specifieke formaten, bv een iPhone.
      Last edited by LesC; 30 november 2015, 22:31.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: AVCHD files

        Je kan AVCHD files omzetten naar bv mp4 met Handbrake. Handbrake is open bron software, beschikbaar voor linux, windows en mac.
        Last edited by cotcot; 30 november 2015, 23:05. Reden: tikfout

        Comment


        • #5
          Re: AVCHD files

          Er staat geen extensie achter, ook niet als ik bij de info kijk van de file.
          In die file zitten nu 9 film's die ik wel kan zien op mijn iMac. En ook afspelen.
          Maar krijg ze er niet uit. Ik heb nu ook al geprobeerd om er bv MTS achter te zetten.
          Maar zonder resultaat.
          De camera waar de file vanaf komt is een Panasonic HC-V700.
          Blijft bij Handbrake de film FHD?
          Zal het eens downloaden.
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #6
            Re: AVCHD files

            Ben er uit, dankzij de MTS tip.
            Toen ik bij de AVCHD file de extensie MTS erbij zette werd het een map met diverse content.
            Toen was ik er nog niet.
            In die map zat de volgende container BDMV, daar kon ik nog niets mee.
            Heb daar dan ook maar eens MTS achter gezet en plots werd dat ook een map met files.
            Waaronder dus de map stream met de bekende MTS files erin. OEF.
            Deze werden dus herkend door Wondershare die ik al had en uiteraard nu ook door Handbrake.
            Thx. Ziehier de structuur van die file van die éne AVCHD file die de camera aanmaakt.
            De vooruitgang wordt er niet makkelijker op hoor. Ik zie dit de gewone man die zelden met pc werkt nog niet zo snel doen.



            Met de vriendelijke groeten, Ruud.

            Comment


            • #7
              Re: AVCHD files

              De enige files die je nodig hebt voor je film zijn de 00000.MTS tot/met 00008.MTS.
              Al de anderen bevatten geen clips, zijn eigen aan de camera, kunnen GPS bestanden bevatten enz.
              Ik download die nooit.
              Opgelet : ergens kan er nog een map zijn met .jpg stills.
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: AVCHD files

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                De enige files die je nodig hebt voor je film zijn de 00000.MTS tot/met 00008.MTS.
                Al de anderen bevatten geen clips, zijn eigen aan de camera, kunnen GPS bestanden bevatten enz.
                Ik download die nooit.
                Opgelet : ergens kan er nog een map zijn met .jpg stills.
                De JPG's staan idd ook nog ergens, in de DCIM map. Dat was bekend Skitch.
                En idd MTS files blijven bewaard en de rest zit al in de prullenbak.

                Vind het toch vreemd dat er gewoon weg niets van enige vorm van software bij de camera zit.
                Heb trouwens van Panasonic nog geen antwoord gekregen.

                Thx voor de hulp.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment

                Working...
                X