Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Assistente fotograaf aangeboden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Assistente fotograaf aangeboden

    Zijn er soms (semi)-professionele fotografen op dit forum aanwezig die af en toe een assistente nodig hebben?
    Ik heb zelf een diploma fotografie behaald op syntra dus de kennis heb ik alvast wel. Ervaring ook; ik heb reeds gewerkt bij een modelabel als fotograaf/productie assistente , ook af en toe een bevriend fotograaf geholpen op verschillende sets.
    Fotografen die hulp nodig hebben mogen mij dus zeker contacteren via pm.
    Nog handig om te weten misschien, ik woon in regio gent en verplaats me momenteel met het openbaar vervoer.
    Last edited by evie; 7 december 2015, 13:13.

  • #2
    Re: Assistente fotograaf aangeboden

    Beste Evie,

    dit vind ik toch een beetje dubbel hoor.
    Enerzijds zeg je dat je weinig tot geen ervaring hebt en graag ervaring wil opdoen, maar anderzijds wens je een vergoeding (klein of groot dat doet er niet toe).
    Je beseft hopelijk toch dat een kijkje nemen achter de schermen en je ogen gebruiken veel meer waard zijn dan vele opleidingen.
    Als je het zo bekijkt zou de fotograaf moeten aanrekenen, maar gelukkig doen we dat dus niet hé...

    Mvg. Peter
    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

    Comment


    • #3
      Re: Assistente fotograaf aangeboden

      Wat is dat nu weer voor een opmerking.
      Ik heb een diploma fotografie, heb al gewerkt als fotografe voor een modelabel en ook sporadisch als assistente. Ik wil gewoon duidelijk maken dat ik geen carrière als zelfstandig fotograaf ambieer maar wel graag verder wil werken in deze sector, ook al is dat niet makkelijk. Als bewijs daarvoor is er bijvoorbeeld al de reactie dat u geeft.
      Ik heb de voorbije jaren al genoeg vrijwilligerswerk en stages gelopen, heb al meerdere malen op een set gestaan, dus ja, excuseer dat ik een kleine! vergoeding vraag voor te assisteren bij betaalde jobs. Misschien wil ik ook graag iets verdienen, net als u. En ik vraag niet eens veel. De fotograaf zelf mag gerust zelf kiezen wat hij of zij geeft..
      Als u het daar ni meer eens bent, geen probleem, maar niemand vraagt u dan ook om te reageren op mijn vraag/aanbod.
      Mvg

      Comment


      • #4
        Re: Assistente fotograaf aangeboden

        Ik vind het jammer dat er altijd wel een negatieve reactie moet worden gegeven.
        Ik probeer ook maar iets te maken van (proffesioneel) leven he..net zoals zoveel jongeren deze tijd.

        Comment


        • #5
          Re: Assistente fotograaf aangeboden

          Evie, schrijf er bij die vergoeding ook in het zwart betaald mag worden, meer kans dat zo'n ' echte ' zelfstandige dan inschikkelijker is.

          En anders, welkom in de oude-mannen-met-dikke-nek-wereld van de ' echte ' fotograaf ... sois belle et tais-toi.

          Je vraagt gewoon of er iemand nu en dan al eens NOOD heeft aan hulp (dus eigenlijk niet echt zonder hulp af kan, al is het om te sleuren met de koffers, rugzakken, batterijen of ander materiaal), niet of iemand geïnteresseerd is om je behulpzaam wegwijs te maken in de wereld van de fotograaf ... en daar hoort dan terecht een vergoeding tegenover te staan !

          Laat je niet kisten of op stang jagen door een dikke nek die wellicht wel kan fotograferen en er zijn brood mee verdienen, maar die sneller reageert dan zijn hersenen een tekst kunnen interpreteren.

          Als je het zo bekijkt zou de fotograaf moeten aanrekenen, maar gelukkig doen we dat dus niet hé...
          Dat is als een ervaren metser die de nieuwe metserdiender geld gaat vragen om voor hem de stenen en de mortel naar de tweede verdieping te sleuren.

          Metserdiender : iemand die na zijn scholing begint te werken in loondienst, onderaan de trap natuurlijk, maar wel betaald aan het minimumloon voor metsers. 't Is immers geen leerschool meer maar een job;

          Zelfs tijden de leertijd krijgen zo'n gasten een vergoeding, terwijl ze dus stelen met hun ogen, men noemt dat LEERCONTRACT. (bij Synthra bv.).
          Last edited by Empe; 3 december 2015, 18:02.

          Comment


          • #6
            Re: Assistente fotograaf aangeboden

            Evie, ik denk dat het probleem bij je vraagstelling zit, die is een beetje tweestrijdig.
            Ofwel vraag je achter een assistentiejob bij een fotograaf die nood heeft aan een assistente en dan mag je daar volgens mij toch wel iets mee verdienen.
            Ofwel vraag je om even mee te mogen lopen bij een fotograaf om wat ervaring op te doen en dat doe je dan volgens mij vrijwillig.
            Nu mix je beiden een beetje door mekaar en kan ik Peter wel volgen in zijn reactie.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Assistente fotograaf aangeboden

              Ofwel vraag je achter een assistentiejob bij een fotograaf die nood heeft aan een assistente en dan mag je daar volgens mij toch wel iets mee verdienen.
              Dat vraagt ze toch specifiek ?

              Vandaar dat ik graag eerst wat meer ervaring wil opdoen in de fotografiesector door middel van assistentiejob en dergelijke te doen.
              en ook :

              Fotografen die hulp nodig hebben mogen mij dus zeker contacteren via pm.
              ' Hulp nodig hebben ' is wat anders dan ' hulp kunnen gebruiken '. Bij het eerste is de hulp een vereiste, een noodzaak. Bij het tweede is hulp een aardige bijkomstigheid, niet echt nodig maar wel welkom.

              Vandaar mijn metafoor met de pas afgestudeerde metserdiender ... we zullen het allemaal wel eens zijn dat een pas afgestudeerde GEEN ' echte ' ervaring heeft en dus nog veel kan leren van de oudere werknemer, maar dat wil niet zeggen dat dat dan gratis moet zijn of dat die metserdiender zijn ' opleider ' zou moeten vegoeden.

              Maar bij een professionele fotograaf zou dat wel de logica zijn ????
              Last edited by Empe; 3 december 2015, 18:27.

              Comment


              • #8
                Re: Assistente fotograaf aangeboden

                Jaloezie is vaak een lelijke eigenschap en trigger om mensen te gaan uitschelden voor "dikke-nek" en ander smerig gedachtengoed.

                Ik denk waarschijnlijk sneller dan menig van deze mensen en reageer tenminste. Moest ik niet snel kunnen denken en reageren, wel "Empe" dan ga je af op een set !

                Zoals Zibro zegt was de eerste vraagsteliing zeer dubbelzinnig zoals :

                "Nu vind ik mijzelf nog niet 'goed' genoeg om zelf al aan de slag te gaan als zelfstandig fotografe...
                Ik graag eerst wat meer ervaring wil opdoen in de fotografiesector..."

                Er zijn heel veel mensen en fotografen die ervaring willen opdoen of willen bijleren en heel eerlijk, ja meestal betalen ze daar voor in de vorm van specifieke opleidingen, workshops, meetings, lezingen en noem maar op.
                Andere gaan assisteren bij een fotograaf, maar vragen daar echt geen geld voor hoor. Die zijn blij dat ze mogen meegaan en kunnen kijken en leren, en dat is een veel gezondere houding.

                Ik ben niet op zoek naar asistenten die ik niet ken, ze dan nog te betalen met het risico dat ze meer in de weg lopen dan effectief een hulp zijn. Maar dat zal ook wel weer dikennekkerig zijn zeker...
                Ik noem dit eerder realistisch !

                Wat betreft je verwijzing naar zwart geld mag je nu wel erg blij zijn dat ik je voor dergelijke uitlatingen niet zou juridisch vervolgen voor smaad en eerroof (wees gerust ik heb in het verleden er al voor minder een advocaat op hun dak gestuurd).
                Dit zijn verdorie zware aantijgingen naar alle zelfstandigen en bewijst jou bekrompen redenering over deze materie. (dus zwijg aub over hersenen )

                Het is natuurlijk makkelijk om zo te reageren met een nickname en geen enkele verwijzing naar wie je werkelijk bent hé.... Maar wie zoekt vindt ooit zeker.
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment


                • #9
                  Re: Assistente fotograaf aangeboden

                  Oorspronkelijk geplaatst door evie Bekijk bericht
                  Ik vind het jammer dat er altijd wel een negatieve reactie moet worden gegeven.
                  Ik probeer ook maar iets te maken van (proffesioneel) leven he..net zoals zoveel jongeren deze tijd.
                  Evie, als je wil solliciteren om mee te helpen bij een professionele fotograaf, lijkt het me toch nuttig om je opgedane ervaring mee te delen in je eerste post en niet die infomatie pas in een tweede post vrij te geven, waarbij je je nog eens op je tenen getrapt voelt.
                  Bovendien met die vage omschrijving van de vergoeding die je wil (iets maar ook niet veel) ga je niet veel resultaat halen.

                  Zeg duidelijk in je eerste post wat je kan, wat je ervaring is en wat je wil als vergoeding. Dan pas zullen professionele fotografen hier eventueel op reageren.

                  En vooral blijf positief.

                  Veel succes

                  Peter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Assistente fotograaf aangeboden

                    Ik heb het ondertussen privé uitgeklaard met Evy, die blijkbaar wel meer dan genoeg verstand heeft om mijn reactie nu te begrijpen en mekaar niet scheef te hoeven bekijken.

                    Zo zie je maar dat er nog mensen zijn op het forum die wel openstaan voor een eerlijke mening zonder allerlei valse beschuldigingen en beledigingen in het rond beginnen strooien als een extreem linksdenkende forumterrorist.
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Assistente fotograaf aangeboden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                      Evie, als je wil solliciteren om mee te helpen bij een professionele fotograaf, lijkt het me toch nuttig om je opgedane ervaring mee te delen in je eerste post en niet die infomatie pas in een tweede post vrij te geven, waarbij je je nog eens op je tenen getrapt voelt.
                      Bovendien met die vage omschrijving van de vergoeding die je wil (iets maar ook niet veel) ga je niet veel resultaat halen.

                      Zeg duidelijk in je eerste post wat je kan, wat je ervaring is en wat je wil als vergoeding. Dan pas zullen professionele fotografen hier eventueel op reageren.

                      En vooral blijf positief.

                      Veel succes

                      Peter

                      Ja ik dacht die dingen in privébericht te bespreken. Dat lijkt me logischer ipv hier publiek op het forum. Maar goed ik zal mijn bericht aanpassen hopelijk komen er dan ook andere reacties

                      Comment


                      • #12
                        Re: Assistente fotograaf aangeboden

                        Kopen en verkopen rubriek dat is totaal privé, niemand kan door tussenkomen en alle uitwisseling gaat privé.

                        Comment

                        Working...
                        X