Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Full frame getwijfel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Full frame getwijfel

    Na geprobeerd te hebben met een systeem camera (olympus om-d-em1) kies ik er toch terug voor om voor een full-frame reflex te gaan.
    Uiteraard gaan veel mensen dit niet snappen, maar onder andere de electronische viewfinder, tracking etc en gewoon de feel van een reflex en het feit dat ik de olympus niet speciaal meer mee nam dan een reflex doen mij dus terug naar een reflex camera overstappen.

    als ik nu kijk naar de mogelijkheden zijn dit voor mij:

    - nikon d700
    - nikon d600
    - canon 5D mkII
    - canon 6D

    ergonomisch neig ik meer naar nikon, onder meer omv de twee scrollwielen die ze hebben,
    maar lens-gewijs neig ik eerder naar canon (de 24-105 en 70-200 lijken mij niet echt gelijkaardige nikon alternatieven te hebben)
    beide lijken mij gelijk als je naar primes kijkt

    waar zou ik deze het meest voor gebruiken:
    - familie fotografie (twee kleine kindjes)
    - vakanties (landschappen en street)

    de D600 en D700 zijn tweedehands ongeveer voor dezelfde prijs te krijgen, de twee canons zijn ook voor dezelfde prijs te krijgen ongeveer tweedehands als ik het zo bekijk,
    maar zijn beide wel duurder dan de nikons.

    ik zou veel meer foto's willen printen nu we verhuisd zijn en dit gaat van kleinere foto's tot a3 en eventueel ook een aantal grote canvassen etc,
    maw ik denk niet dat de 12mp van de D700 een nadeel zijn voor mij.

    voor canon zou ik dan dus de 24-105 en 70-200 nemen aangevuld met primes en eventueel een groothoek zoom
    voor nikon zou ik niet direct weten welke lenzen te nemen (ik heb jammer genoeg het geld niet voor een 24-75 2.8 bv)

    alle input is meer dan welkom!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    500px

  • #2
    Re: Full frame getwijfel

    Dzevenhonderd, betere body en AF dan Dzeshonderd, Nikkor 24-120, 2de handse Nikkor
    28-70 2.8, Tamron 24-70 2.8 VC en de goedkoopste oplossing 2de handse Tamron 28-75 2.8.
    Tamron 70-200 VC USD of 2de handse Nikkor AFS 70-200 VR, 2de handse Nikkor AFD 80-200, Nikkor AFS 70-200 f4 VR.
    Sigma 15-30 2de hands.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Full frame getwijfel

      Als je niet in het bezit bent van lenzen op dit moment, zou ik Nikon verkiezen wegens de betere beeldsensoren.
      Eigenlijk moet de lenskeuze dan je merkvoorkeur bepalen, maar ik vermoed dat je bij beide je gading wel vindt.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Full frame getwijfel

        mja dat is het hem nu net, mijn voorkeur gaat ook naar Nikon, maar ik zie niet welke lenzen ik daar zou nemen terwijl ik dat bij canon wel heb

        die 24-120 wat hierboven vermeld wordt krijgt toch geen geweldige reviews etc en de 24-70 2.8 is ver boven mijn budget
        een trap lager zitten dan die tamrons enzo, maar voor dat geld heb je bij canon L glas..

        ik denk dat als het nikon wordt het sowieso de D700 wordt, bij canon vind ik de keuze een pak moeilijker, vooral omdat de prijs 2dehands voor beide body's bijna gelijk is
        500px

        Comment


        • #5
          Re: Full frame getwijfel

          Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
          die 24-120 wat hierboven vermeld wordt krijgt toch geen geweldige reviews etc
          Dat is waarschijnlijk de oude AFD versie, maar de nieuwe AFS f4 is heel goed.
          Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
          en de 24-70 2.8 is ver boven mijn budget
          ik heb toch verschillede alternatieven genoemd en nu VR er is, zullen er ook wel 2de handse komen.

          Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
          en trap lager zitten dan die tamrons enzo, maar voor dat geld heb je bij canon L glas..
          De nieuwe Tamrons zitten geen tra lager, hoogstens een treetje.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Full frame getwijfel

            Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
            mja dat is het hem nu net, mijn voorkeur gaat ook naar Nikon, maar ik zie niet welke lenzen ik daar zou nemen terwijl ik dat bij canon wel heb

            die 24-120 wat hierboven vermeld wordt krijgt toch geen geweldige reviews etc en de 24-70 2.8 is ver boven mijn budget
            een trap lager zitten dan die tamrons enzo, maar voor dat geld heb je bij canon L glas..
            Zo zie ik het toch niet, hoor.
            De Nikkor 24-120 f/4 is een zeer degelijke lens maar kost (nieuw) een aardig centje. Akkoord dat een 24-70/2.8 echt enorm hoog van prijs is, maar dat is bij Canon net zo.
            De Tamron 24-70/2.8 VR is een uitstekend alternatief voor de Nikkor. Een tikkeltje minder algemene kwaliteit voor een pak minder geld. Qua prijs zit je dan tussen de Canon f/4 L-lenzen inderdaad. Maar wat wil je liefst - een f/2.8 lens of een rood lijntje? De L-lenzen van vandaag zijn alvast niet meer gebouwd zoals die van 5-6 jaar geleden. Het glas is top maar de constructie was mijns inziens vroeger mechanisch beter. Kunststof is misschien stootvaster maar ik vind het niet zo degelijk aanvoelen, en de zoomringen zijn niet meer zo super gedempt. (Dat is mijn persoonlijke mening maar, uiteraard.)

            Er is trouwens ook een goeie, ietwat onderschatte 24-85 f/2.8-4 bij Nikon...
            En als je tele zoekt, heb je een goeie 70-200/4 die relatief compact en licht is.
            Voor een 70-300 van topkwaliteit zit je wel beter bij Canon, alhoewel de Tamron ook niet verkeerd is in dat bereik.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Full frame getwijfel

              Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht


              ergonomisch neig ik meer naar nikon, onder meer omv de twee scrollwielen die ze hebben,
              5D2 en 6D hebben ook 2 scrollwielen:
              - één bovenaan, in de handgrip
              - 1 draaiwiel op de achterkant.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Full frame getwijfel

                Ik heb nog maar net mijn 24-70 f2.8 ingeruild voor een 24-120 f4, ben er ferm content van, voldoet meer aan mijn noden

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                Last edited by bulke41; 30 november 2015, 16:51.
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Full frame getwijfel

                  Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
                  maar lens-gewijs neig ik eerder naar canon (de 24-105 en 70-200 lijken mij niet echt gelijkaardige nikon alternatieven te hebben)
                  beide lijken mij gelijk als je naar primes kijkt
                  Alternatief, beter alternatief zelfs : de Sigma 24-105 Art, die heb je in beide varianten en is beter dan de Canon of Nikon versies

                  Een Nikon 70-200 hoeft niet echt onder te doen voor de Canon versie, wellicht wel voor de 70-200 II. En Canon geeft echt 200 mm. de Nikon niet, maar of dat nu een breekpunt is ???

                  Canon 5DII heeft ook niet zo'n geweldig goede, betrouwbare focuskwaliteit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Full frame getwijfel

                    Ook ik ben erg vóór de Sigma 24-105 ART, kan heel goed op een D600 of D610.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Ik had idd de oude 24-120 gevonden. Deze lens ga je waarschijnlijk wel nog niet zo snel vinden tweedehands he... De Nikon 70-200 f4 kost wel het dubbel van de Canon 70-200 f4 De 24-85 is dan mss bog de beste optie op de d700 omdat die even scherp of scherper is (volgens wat ik lees) dan de 24-120 maar echt heel goedkoop te vinden is tweedehands. Nog een leuke 35 prins ofzo erbij en dan kom ik er wel met mijn budget en kan ik verder sparen voor andere lenzen in de toekomst
                      Last edited by Franciskine; 30 november 2015, 21:28.
                      500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: Full frame getwijfel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                        En Canon geeft echt 200 mm. de Nikon niet, maar of dat nu een breekpunt is ???

                        Wat bedoel je hier mee? is 200mm geen 200mm voor Nikon?

                        Comment


                        • #13
                          Full frame getwijfel

                          Ik heb een d700 met 31.000 clicks en 3 batterijen gevonden met 24-85 voor 800 euro niet slecht denk ik he?


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Last edited by arten; 2 december 2015, 19:26.
                          500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Full frame getwijfel

                            Waarom wil je een full frame?
                            Waarom geen crop?
                            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Full frame getwijfel

                              Dof, ergonomie body, filesize 12mp, Noise op hoge iso (bediscusierbaar, i know), af speed (ook), meer breedhoek en de prijs van een d700 is gelijk aan d7100 ongeveer


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              500px

                              Comment

                              Working...
                              X