Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een teut van gisteren avond.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een teut van gisteren avond.

    Nog eens gaan wandelen en mijn bakste meegenomen.

    Heb hem met de reacties eens wat anders gemaakt...Reacties zijn uiteraard weer welkom. Ik heb hier in de donkerste midtonen wat contrast toegevoegd en wat lichter gemaakt. En de lucht heb ik ook wat geler gemaakt.











    Last edited by Jacobs Pascal; 30 november 2015, 08:38.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Een teut van gisteren avond.

    heel mooi en scherp vastgelegd ,beetje donker maar het zal wel zo zijn geweest op het moment zelf denk ik vooral de voorgrond vind ik mooi ,
    wat ik wel zie in de midden eind het pad in de lucht een soort heldere vlek en allemaal verticale streepjes erdoor ,vermoeden wat dit is ?

    Comment


    • #3
      Re: Een teut van gisteren avond.

      Dit soort foto's zijn en blijven toch echt je sterke punt, Pascal.
      Van een heel doodgewone plaats een bijzonder plaats/foto maken.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Een teut van gisteren avond.

        Mooie plaat, inderdaad een soort verticale banding te zien.

        Comment


        • #5
          Re: Een teut van gisteren avond.

          speciaal sfeertje, iets te donker voor mij, maar voor elk wat wils
          https://www.behance.net/Lynx1966

          Comment


          • #6
            Re: Een teut van gisteren avond.

            Maar zijn 3 of 4 foto's dink ik?

            Comment


            • #7
              Re: Een teut van gisteren avond.

              Mooi landschapsfoto met goede diepte in je foto. Volg Patrick hier ivm vertikale streepjes. Heb je ook de boom re wat opgelicht of zo?
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #8
                Re: Een teut van gisteren avond.

                Die strepen das inderdaad mij ontgaan...Ik zal eens kijken of ik er iets aan kan veranderen. De foto is een exposure blend van 3 beelden. Deze heb ik via lichtheids maskers of in het Engels luminocity masks geblend. Het is niet makkelijk maar de mogelijkheden zijn zeer uitgebreid. De boom heb ik ook geblend maar via doordrukken en tegenhouden en dan ook weer selectief door die lichtmaskers.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: Een teut van gisteren avond.

                  Hier is duidelijk iets misgegaan in de bewerking
                  Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                  Groeten
                  Kurt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een teut van gisteren avond.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                    Dit soort foto's zijn en blijven toch echt je sterke punt, Pascal.
                    Van een heel doodgewone plaats een bijzonder plaats/foto maken.
                    Dank U wel Johan. Ik ga inderdaad nooit ver op zoek naar een speciale plaats en als ik dan nog maar eens op die plaats kom waar ik werkelijk al 1000 keer geweest ben dan moet je het daar maar mee doen toch? Enfin. Creativiteit kent geen grenzen.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een teut van gisteren avond.

                      Voor mij zeker niet te donker...Ziet er gewoon heel natuurlijk uit, met meer als voldoende detail in de voorgrond...Mooi beeld van de Teut..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een teut van gisteren avond.

                        Heel mooie compositie en ik zou zelfs durven zeggen kleuren, maar.......
                        Ik, zie buiten die verticale strepen, toch ook nog rare vlekken tussen de takken/bladeren van de grote boom rechts.
                        Ik vermoed een beetje te overhaastig geweest bij de nabewerking?
                        Persoonlijk zou ik de foto zeker niet helderder maken.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een teut van gisteren avond.

                          Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                          Heel mooie compositie en ik zou zelfs durven zeggen kleuren, maar.......
                          Ik, zie buiten die verticale strepen, toch ook nog rare vlekken tussen de takken/bladeren van de grote boom rechts.
                          Ik vermoed een beetje te overhaastig geweest bij de nabewerking?
                          Persoonlijk zou ik de foto zeker niet helderder maken.
                          Ik moet het eerlijk toegeven dat ik hier iets nieuw aan het proberen was en redelijk gelukt is maar naar waar ik nog niet echt tevreden over ben..Ik ga deze foto zo snel mogelijk vergeten en een nieuwe proberen....In mijn euforie ben ik misschien te snel tevreden geweest...Zal niet meer gebeuren lol......
                          Mvg, Pascal,Schoonspikke
                          Als je schiet..schiet dan raak!
                          500 PIXHuawei P30 PRO

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een teut van gisteren avond.

                            Aja..was ik vergeten te zeggen...De sfeer waar het me om te doen was en zoals ik het wou daar ben ik wel tevreden over....
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een teut van gisteren avond.

                              Ik vind de bovenste eigenlijk wel de mooiste wat kleuren betreft, enkel die kleine puntjes eens oplossen
                              De onderste is de sfeer wat kwijt vind ik

                              ps. wel heel apart vind ik de blauwe berkenstammen rechts ;-)

                              grts
                              Sieg
                              Last edited by Sieg; 30 november 2015, 15:11. Reden: Ps
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X