Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

10D + Metz 54MZ-3 overbelichting

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 10D + Metz 54MZ-3 overbelichting

    Ik heb de combinatie 10D en de Metz 54MZ-3.
    - Ik heb veel last van overbelichtte flits foto's, daarom zit ik steeds met flitscompensaties van -1.5 tot -2 te werken. Vanaf -1.5 zit het meestal goed. Voor normale flash foto's werk ik meestal in de P stand. Voor invulflits foto's in Av. Ik heb al eens getest of HS-TTL een oplossing zou bieden (je weet nooit), maar dat verandert niets. Mijn Metz is uitgerust met de SCA 3102 M2 adapter, dus dat zou goed moeten zijn.

    Heeft nog iemand die ervaring met deze combinatie?

    Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

  • #2
    Re: 10D + Metz 54MZ-3 overbelichting

    Niemand met dit probleem?
    Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

    Comment


    • #3
      Re: 10D + Metz 54MZ-3 overbelichting

      Hallo Cnature000,

      Zou het kunnen dat je overbelicht op je camera. Als je werkt in TTL, dan is het zo dat je flits ook zal overbelichten !

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: 10D + Metz 54MZ-3 overbelichting

        Ik heb een aantal instellingen getest en kom tot het volgende:
        400 ASA , flits compensatie -1,5, en 1/4 stop onderbelichting in manuele mode. Dit geeft de beste resultaten. De Metz staat nu ingesteld op HSS e-TTL, maar met of zonder HSS geeft geen verschil omdat ik toch onder 1/200 sluitertijd zit.

        Of ik nu een donkere achtergrond of een witte heb, dat maakt geen verschil, en zonder flits of met de ingebouwde flits heb ik wel een correcte belichting, dus aan de camera ligt het niet. Misschien eens proberen met een flitscompensatie direct op de Metz in te stellen?
        Canon EOS 5D, Canon EOS 30V Date, Chinon CE4, wat flitslicht en wat buizen met glas

        Comment


        • #5
          Re: 10D + Metz 54MZ-3 overbelichting

          Oorspronkelijk geplaatst door Cnature000
          Misschien eens proberen met een flitscompensatie direct op de Metz in te stellen?
          Heb persoonlijk de Metz 54MZ-3 gehad op mijn vroegere CP5700. Een zeer goede flits die tenandere bijzonder goed combineert met de 10D. Heb deze trouwens verkocht aan een 10D eigenaar.
          Maar het is een zeer krachtige flits die wellicht wat compensatie vraagt.

          Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment

          Working...
          X