Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PayPal betaling nu direct van bankrekening?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PayPal betaling nu direct van bankrekening?

    Onlangs betaalde ik een laptop met PayPal en de dag zelf ging dit nog van mn bankrekening, de andere kleinere aankopen niet dacht ik. Vroeger was dit einde maand bij de visa afrekening alles samen op de afrekening. Is dit misschien iets nieuws ofzo voor grotere bedragen? Nog iemand dit gemerkt?

  • #2
    Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

    Ja, heb ik ook gemerkt. De default betaalwijze is nu je bankrekening maar je kan nog steeds je kredietkaat kiezen op het moment dat je door de handelaar naar de PayPal pagina wordt gestuurd.

    Comment


    • #3
      Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

      Ja en ze starten daarvoor ook een SEPA-domiciliëring.
      Ge kunt in uw profiel wel de VISA terug als default zetten dacht ik, maar het blijft bizar dat dit plots onaangekondigd veranderd is.
      Is toch al enkele maanden zo.
      De taal zetten ze ook steeds weer in het Engels.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

        Af en toe komt toch een vraag om de gewijzigde voorwaarden te aanvaarden, misschien staat het daarin wel aangekondigd. Zou je toch verwachten.

        Vraag me wel af hoe het default je bankrekening kan worden als je zelf gewoon die paypal aan een visa hebt gekoppeld, want die kennen toch niet de rekening gekoppeld met je Visa?

        Comment


        • #5
          Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

          Hier nog steeds via Mastercard gold.

          Comment


          • #6
            Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

            Tiens, ik heb eergisteren een ferm bedrag betaald via Paypal. Ik kreeg, als ik rechtstreeks wou betalen via mijn Beobank Mastercard 30 euro aan mijn been, als ik met dezelfde kaart via Paypal betaalde werd exact het bedrag aangerekend zonder toeslag (stond ook zo op de verkoopsite). Scheelt eventjes 42 euro op 1200 euro (ik krijg (voorlopig nog)1% cashback via de Beo Mastercard, dus 12 euro + de 30 euro toeslag die ik niet moest betalen). Uiteindelijk ga ik rond 10 december een afrekening krijgen van die Mastercard die dan tegen begin januari moet vereffend worden. Spijtig dat die cashback vanaf 2016 op 0,5% terugvalt.

            Ik heb al zeer lang Paypal niet gebruikt en ik moest dan wel de reeds ingeleverde VISA kaart die standaard stond nog aanpassen naar de huidige Mastercard. Dat verliep allemaal probleemloos.
            Last edited by nete; 27 november 2015, 21:40.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ja en ze starten daarvoor ook een SEPA-domiciliëring.
              Zomaar ? Ze moeten daarvoor toch eerst je toelating hebben ?

              Sorry Verseg, kon het echt niet laten, het was sterker dan mezelf.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

                Bij betalingsvoorkeuren op de site bij mijn profiel staat "Tijdens het afrekenen een betaalbron kiezen", ze moeten dit standaard op bankrekening gezet hebben want betaalde op visa vroeger

                Comment


                • #9
                  Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                  Vraag me wel af hoe het default je bankrekening kan worden als je zelf gewoon die paypal aan een visa hebt gekoppeld, want die kennen toch niet de rekening gekoppeld met je Visa?
                  Ze kennen die rekening wel als je het zelf meedeelde.

                  Ze suggereren bv. om je account te vervolledigen want het is ' nu ' maar 80 % volledig (complete).

                  De ontbrekende 20 % is juist dat je je bankrekening kan koppelen ...



                  Maw. ' eigen schuld, dikke bult ' als je op het einde van je bestelling vergeet te kiezen dat je via je credit card wil betalen ipv. rechtstreeks van je Iban bankrekening.
                  Last edited by Empe; 27 november 2015, 21:47.

                  Comment


                  • #10
                    Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

                    Een minder gekende "optie" van paypal is deze...

                    Paypal is zich overal aan het binnenwerken inzake online betalingen.
                    Zo zijn al meerdere sites uitgerust met paypal als betalingsafhandelaar naar een bankrekening toe.
                    Dit houd in dat de betaling door paypal afgehandeld word ook al heb je totaal geen account bij paypal!
                    Paypal werkt in dat geval als afhandelaar tussen uw bank en de winkel.

                    Het is vergelijkbaar met ideal of mistercash online betalen.

                    Zelf heb ik er wel GEEN goede ervaring met dat systeem. Het is zeer traag, log, en zo streng dat je een betaling er moeilijk mee rondkrijgt.

                    Mijn bankrekening weiger ik te koppelen aan mijn paypal account. Ze hebben dat nergens voor nodig. Ze moeten mijn Mastercard maar pluimen LOL.
                    Die is toch verzekerd en mijn bankrekening niet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Zomaar ? Ze moeten daarvoor toch eerst je toelating hebben ?

                      Sorry Verseg, kon het echt niet laten, het was sterker dan mezelf.
                      Ik weet dat ge het u niet kunt laten, maar je springt op het verkeerde paard.

                      Ik heb aangekaart dat ze daarvoor een SEPA domiciliëring starten.

                      Niet zo maar ... ongemerkt zetten ze betaling via rekening, je doet een betaling op een website en je krijgt een melding dat je voor de nieuwe Europese regelgeving een akkoord moet geven dat ze het geld mogen debiteren.
                      Maar het valt niet direct op dat het plots veranderd is van VISA naar rekening mits je het al jaren gewoon bent.
                      Dus ga je akkoord en pas daarna valt je Euro dat het geld van je rekening gegaan is en niet van je VISA.

                      Dus neen nete, ze doen het niet zonder akkoord van u ... enkel kiest Paypal om het wat bizar aan te bieden na eerst uw voorkeur onaangekondigd te hebben veranderd.
                      Ik ging ervan uit dat het een nieuwe toelating was om de VISA te mogen debiteren, fout dus.

                      Via je Paypal account kan je wel zelf kiezen om die volmacht terug te stoppen, de domiciliëring kan je dus meteen zelf terug stoppen ... maar ze bestaat wel en het geld is van de rekening.

                      Er is niets mis met SEPA in deze zaak, enkel Paypal verandert ongevraagd en onaangekondigd uw voorkeur.
                      Ik heb ook nooit mijn bankrekening gekoppeld als mogelijk betaalmiddel, ook dat hebben ze zelf geactiveerd bij Paypal.
                      Paypal is of was van dezelfde groep als ebay en ze hebben het vermoedelijk gewoon daar uit de betaalgegevens gehaald.

                      Nu betalen moest ik toch, dus niet bestolen ... enkel vervelend als je er op rekent dat het in principe pas na enige tijd van de rekening gaat met de VISA afrekening en het nu direct weg is.

                      Paypal verklaart elke mail binnen de x uur te beantwoorden, mijn klacht hierover blijft sinds enkele maanden onbeantwoord.

                      Maar Paypal is wel handig voor online aankopen, dus blijf ik het toch verder gebruiken ... met nog meer aandacht dan voorheen.
                      Last edited by VerSeg; 27 november 2015, 23:50.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

                        Ik heb bij PayPal ook nooit mijn bankrekeningnummer doorgegeven, alle betalingen zijn tot nu toe nog altijd afgehandeld via de Mastercard.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Maar Paypal is wel handig voor online aankopen
                          Zal wel zijn, maar als ik kosteloos rechtstreeks met de Mastercard kan betalen gebruik ik toch niet de paypal omweg.
                          Ik misrekende mij wel in het voorbeeld hogerop. Had ik daar rechtstreeks betaald dan moest ik 30 euro opleggen en kreeg achteraf 12 euro cashback: 18 euro opleg dus.
                          Nu krijg ik 12 euro cashback, dus totaal verschil is die 30 euro en geen 42.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Zal wel zijn, maar als ik kosteloos rechtstreeks met de Mastercard kan betalen gebruik ik toch niet de paypal omweg.
                            Als je met PayPal betaalt en er loopt iets mis met de levering, dan kan je met enkele klikken een melding doen en heb je binnen de kortste keren je geld terug.
                            Ook als je eens iets retour stuurt dan wordt de terugbetaling vlekkeloos verwerkt via PayPal.
                            Probleem is dat met creditcard betalen vroeger eenvoudiger (en minder veilig) was, nummer van kaart ingeven en betalen ... nu moet je ook een kaartlezer bij de hand hebben om een code in te geven net als bij Bancontact (wat ik ervaar).
                            Met PayPal moet ge enkel uw login en paswoord kennen.
                            En PayPal is toch ook kosteloos, tenzij de verkoper kosten aanrekent?
                            En als die kosten aanrekent voor PayPal betalingen, dan doet die dat meestal ook voor creditcards ... eigenlijk schandalig.
                            Last edited by VerSeg; 28 november 2015, 08:20.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: PayPal betaling nu direct van bankrekening?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                              Maw. ' eigen schuld, dikke bult ' als je op het einde van je bestelling vergeet te kiezen dat je via je credit card wil betalen ipv. rechtstreeks van je Iban bankrekening.
                              Klopt volledig wat je schrijft indien je dat rekeningnummer op die manier toegevoegd hebt.
                              Maar als je dat nooit als betaalmiddel toegevoegd hebt en een betaling aan het doen bent ... dan staat daar in principe enkel uw creditcard (4 cijfers).
                              Dus in principe zou daar niet eens een mogelijkheid mogen staan om te kiezen en toch komt het daar ongevraagd te staan.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X