Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

    Besten,

    Ik heb al n tijdje de sigma 50 mm f1.4 (niet-art versie) voor Canon. Aangezien ik zeer tevreden ben met mijn sigma 35 mm f1.4 art (superscherp), zou ik de sigma 50 mm art willen kopen.

    Mijn vraag is of de art-versie ook enorm veel beter is dan de niet-art versie en of de aankoop verantwoord is ?

    (btw ik zou hem vooral op mijn Canon 6D gebruiken)
    Last edited by johan de man; 27 november 2015, 11:39.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

  • #2
    Re: Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

    Heb in verschillende reviews gelezen dat alleen de randscherpte een verschil opleverd die het spreken waard is...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

      ok, bedankt.

      Geen verschil in snelheid van autofocus (vind ik iets minder bij de oude versie)
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

        Johan, vergelijk de twee HIER eens.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

          Dat is vrij Chinees voor mij maar ik heb begrepen dat er vanaf f2.8 niet veel verschil is qua scherpte.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Geen verschil in snelheid van autofocus (vind ik iets minder bij de oude versie)
            En heb je bij zo'n lens echt een snelle AF nodig?

            Cq heb je die ooit echt nodig of is een goed focustechniek van je zelf noodzakelijker?

            Met een Nikkor AFD tachtig/vierhonderd, de traagste AF mogelijk, kan ik gewoon een Fzestien focussen en volgen, recht op me af, schuin en dwars, en er zijn toch niet zoveel snellere onderwerpen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
              Heb in verschillende reviews gelezen dat alleen de randscherpte een verschil opleverd die het spreken waard is...
              is dat bij zo'n lens het sreken waard?
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

                Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                is dat bij zo'n lens het sreken waard?
                Te zien wat je verwachtingen zijn natuurlijk, ik heb de oude versie getest op mijn cam en vond ze dik in orde

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                  Te zien wat je verwachtingen zijn natuurlijk, ik heb de oude versie getest op mijn cam en vond ze dik in orde
                  Inderdaad.
                  Misschien wijd open op een D800 dat je wat verschil merkt, maar ik vermoed dat het cijfermatige voordeel in de praktijk maar zelden merkbaar is.
                  Volgens die grafieken van DxO zou de oude CA moeten vertonen over nagenoeg de hele beeldcirkel, maar als het echt het vermelden waard was, had je het waarschijnlijk wel opgemerkt.
                  Over de MTF chart zou ik me weinig zorgen maken want die is voor beide lenzen bovengemiddeld (en de ART uitstekend). We zullen zien tegen dat we met 150MP rondlopen...
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                    Te zien wat je verwachtingen zijn natuurlijk,
                    Nee, waar je zo'n lens voor gebruikt, als je landschappen voor naar achteren scherp wil hebben, kan je met elke lens waar 50 mm o zit zal dan voldoen.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      Volgens die grafieken van DxO zou de oude CA moeten vertonen over nagenoeg de hele beeldcirkel, maar als het echt het vermelden waard was, had je het waarschijnlijk wel opgemerkt.
                      iedere lichtsterke lens heeft CA in 2 kleuren.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      Over de MTF chart zou ik me weinig zorgen maken want die is voor beide lenzen bovengemiddeld (en de ART uitstekend). We zullen zien tegen dat we met 150MP rondlopen...
                      andere eigenschappen van een lens zijn toch veel belangrijker dan de absolute scherpte.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                        andere eigenschappen van een lens zijn toch veel belangrijker dan de absolute scherpte.
                        Zeker weten
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 50 mm f1.4 art of niet ?

                          Canon 50mm f1.2 heeft VEEEEL meer karakter dan de Sigma 50/ART.

                          M.a.w. scherpte is niet alles wat een lens in huis moet hebben.

                          Bij deze mijn advies. ;-)
                          CANON Inc. Made In Japan

                          Comment

                          Working...
                          X