Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 24-70 2.8 voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 24-70 2.8 voor Canon

    Hallo, heeft er iemand de Tokina 24-70 2.8 voor Canon al in gebruik (reviews zijn schaars maar meestal zeer positief)? Ik heb een Canon 5Dmkiii als body en zoek nog een standaard zoom lens (ik heb al een 17-70 F4L). Ik heb mijn foto's graag scherp. De Canon 24-70 2.8L ii ligt buiten mijn bereik wat budget berteft. Ik heb ook al de Tamron versie overwogen maar deze komt vaak te koop op 2de hands sites en dat schrikt me wat af (toch goede reviews). Een 2de hands Canon 24-70 2.8L zou ik ook nog overwegen maar wat prijs betreft komt die al in de buurt van een nieuwe Tokina en meestal verkopen mensen omwille van een overstap naar de mkii (dan toch niet zo tevreden van de mk i ?). Ik wil dus een Tokina overwegen.

    Hopelijk geen dubbele post. Ik heb gezocht maar niets gevonden.

  • #2
    Re: Tokina 24-70 2.8 voor Canon

    De Tokina is blijkbaar niet zo populair. De Tamron daarentegen wel - zeker met Nikon mount.
    Op een 5DmkIII ga je waarschijnlijk kunnen zien dat de nieuwste Canon 24-70 meer detail kan produceren, maar eventueel kan je overwegen om een versie I van die lens tweedehands aan te schaffen (750-800 euro, denk ik).

    In dat geval kan je nog profiteren van het slimme ontwerp van de grote zonnekap, dat bij de mkII-lens helaas verloren is gegaan. Zoek het eens op: de kap beweegt niet, maar het frontglas beweegt binnenin de kap van 70mm ingeschoven naar 24mm volledig uitgeschoven. Zo doet de kap op elk brandpunt haar werk, en niet enkel op de kortere brandpunten zoals de klassieke zonnekap van nu. Je lens is ook beter beschermd, en de bouw is mijns inziens ook algemeen wat degelijker (subjectief uiteraard).
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment

    Working...
    X