Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VW Golf en olieverbruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • VW Golf en olieverbruik

    Graag eens informeren of jullie hier ervaring mee hebben of dat ander forumleden ditzelfde probleem hebben.
    Mijn dochter heeft een VW Golf van eind 2014 met een benzine motor 1.4TSI nu begint deze olie te verbruiken.
    Van begin juli tot nu heeft ze al een liter moeten bijvullen en is het lampje van de olie al twee maal gaan branden.
    Haar golf heeft 22000km nu omwille van verschillende artikels dat deze motoren wel degelijk een probleem hebben met olie verbruik en dat de garantie bijna verlopen is moest ze toch op onderhoud.
    Wij hebben dit aangeklaagd in de garage en ze gaan dit onderzoeken nu wat VW zelf zegt en dit komt niet van de garage zelf, dat de norm van olie verbruik (wil aanspraak maken op garantie) zou zijn vastgesteld op 1L per 1000km. Dus dat betekent dat de motor meer dan 1L zou moeten verbruiken op 1000km, ik vind dit wel heel eigenaardig en vreemd ik heb nog nooit een wagen gehad die zoveel olie verbruikt.
    Ik denk dat VW deze norm zo hoog heeft gelegd om te ontsnappen aan schadeclaims.
    Wat is jullie ervaring of heeft er iemand hetzelfde aan de hand.
    Hieronder een link naar het artikel.

    http://www.autoblog.nl/nieuws/olieve...-pan-uit-76451
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

  • #2
    Re: VW Golf en olieverbruik

    Ik rijd al 15 jaar met VAG auto's, nog nooit olie moeten bijvullen buiten de normale onderhoudsintervallen. En ik kijk het geregeld na

    Overigens, ik rij ook met een 19 jaar oude Nissan Terrano 2.7 tdi, en ook daar moet ik geen olie bijvullen. Veranderen van garage zou ik zeggen.

    Comment


    • #3
      Re: VW Golf en olieverbruik

      Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
      Graag eens informeren of jullie hier ervaring mee hebben of dat ander forumleden ditzelfde probleem hebben.
      Mijn dochter heeft een VW Golf van eind 2014 met een benzine motor 1.4TSI nu begint deze olie te verbruiken.
      Van begin juli tot nu heeft ze al een liter moeten bijvullen en is het lampje van de olie al twee maal gaan branden.
      Haar golf heeft 22000km nu omwille van verschillende artikels dat deze motoren wel degelijk een probleem hebben met olie verbruik en dat de garantie bijna verlopen is moest ze toch op onderhoud.
      Wij hebben dit aangeklaagd in de garage en ze gaan dit onderzoeken nu wat VW zelf zegt en dit komt niet van de garage zelf, dat de norm van olie verbruik (wil aanspraak maken op garantie) zou zijn vastgesteld op 1L per 1000km. Dus dat betekent dat de motor meer dan 1L zou moeten verbruiken op 1000km, ik vind dit wel heel eigenaardig en vreemd ik heb nog nooit een wagen gehad die zoveel olie verbruikt.
      Ik denk dat VW deze norm zo hoog heeft gelegd om te ontsnappen aan schadeclaims.
      Wat is jullie ervaring of heeft er iemand hetzelfde aan de hand.
      Hieronder een link naar het artikel.

      http://www.autoblog.nl/nieuws/olieve...-pan-uit-76451
      Klacht indienen bij de klachtendienst VW België, en dat via de rechtsbijstand van haar verzekering.

      De norm 1L per 1.000 Km is er nog ene van 50 jaar geleden.

      Comment


      • #4
        Re: VW Golf en olieverbruik

        Die norm van 1l is normaal, en vind je terug bij elke constructeur.
        Bij Opel was het vroeger zelfs 1.5l, en er waren auto's die dat effectief verbruikten.

        Kan natuurlijk nog zakken, maar ik zou toch in gebreke stellen, en eens bellen naar D'Ieteren.
        Ondertussen heel goed km standen en bijgevulde olie noteren zodat je wat bewijs verzamelt.

        Comment


        • #5
          Re: VW Golf en olieverbruik

          ik reed vroeger met een golf V tdi en afhankelijk van de rijstijl moest ik heel soms na 13000km al eens een lietertje bijvullen .
          met mijn 2 vorige golven benzine nooit moeten bijvullen en ook nu met mijn vw transporter diesel ook niet bijvullen

          Comment


          • #6
            Re: VW Golf en olieverbruik

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Die norm van 1l is normaal, en vind je terug bij elke constructeur.
            Bij Opel was het vroeger zelfs 1.5l, en er waren auto's die dat effectief verbruikten.

            Kan natuurlijk nog zakken, maar ik zou toch in gebreke stellen, en eens bellen naar D'Ieteren.
            Ondertussen heel goed km standen en bijgevulde olie noteren zodat je wat bewijs verzamelt.
            Toch raar dan dat ik in tientallen jaren (zal nu ongeveer 40 jaar zijn) Opelrijden ik dit nog nooit gehoord en/of meegemaakt heb.
            Of toch, bij mijn Opel Vectra 1.6 benzine. Maar die was dan wel op het laatst van zijn 'leven', net voor ik hem weg deed (10 jaar oud en 125.000 km). Daar moest om de 5.000 à 10.000 km eens een litertje bij, maar anders nog nooit meegemaakt.
            Kan ook met de rijstijl te maken hebben misschien ?
            Last edited by Guest17; 26 november 2015, 08:57.

            Comment


            • #7
              Re: VW Golf en olieverbruik

              Mijn Alfa's (164-166) hadden een slokje olie nodig rond de 4000 km en konden dan verder tot het onderhoud.Tot een liter per 1000 km zou normaal geweest zijn.In de onderhoudsboekjes ie ik nog liggen heb ,geen vermelding van toegestaan verbruik:alleen dat het olieverbruik zich stabiliseert na 5000 tot 6000 km.Dus het omgekeerde.
              Rijstijl zal wel een invloed hebben.
              Maar:
              Ergens werd hier al eens vermeld,bij sjoemelsoftware of verbruik van mijn wagen,dat dit olieverbruik bij bepaalde motor.types zou te wijten zijn aan montage van oude zuigerveren.In mijn garage hoorde ik recent (verder verhaal zal ik U maar besparen)dat bij bepaalde types van motoren ,aan de binnenzijde van de cylinders, een soort coating is aangebracht,die het niet uithoudt,en daardoor
              olieverbruik zou veroorzaken.(Porsche zou daar ook last van hebben.)Kan kloppen met het progressief oplopen van het olieverbruik.
              Zijn dit indianenverhalen of realiteit ????
              ( Er stond daar een Audi binnen,met dit probleem maar die verbruikte wel 2 tot 3 l per 1500 km.,en t'was geen tweetakt)

              Comment


              • #8
                Re: VW Golf en olieverbruik

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Die norm van 1l is normaal, en vind je terug bij elke constructeur.
                Inderdaad, stond ook bij mijn Mercedes als normaal, die norm wordt reeds 50 jaar gebruikt.

                Als mijn auto 1 liter per 1.000 Km olie moest verbruiken krijgen ze deze meteen terug, en ik denk ook bij U Tommie...

                Comment


                • #9
                  Re: VW Golf en olieverbruik

                  Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                  Mijn Alfa's (164-166) hadden een slokje olie nodig rond de 4000 km en konden dan verder tot het onderhoud.Tot een liter per 1000 km zou normaal geweest zijn.In de onderhoudsboekjes ie ik nog liggen heb ,geen vermelding van toegestaan verbruik:alleen dat het olieverbruik zich stabiliseert na 5000 tot 6000 km.Dus het omgekeerde.
                  Rijstijl zal wel een invloed hebben.
                  Maar:
                  Ergens werd hier al eens vermeld,bij sjoemelsoftware of verbruik van mijn wagen,dat dit olieverbruik bij bepaalde motor.types zou te wijten zijn aan montage van oude zuigerveren.In mijn garage hoorde ik recent (verder verhaal zal ik U maar besparen)dat bij bepaalde types van motoren ,aan de binnenzijde van de cylinders, een soort coating is aangebracht,die het niet uithoudt,en daardoor
                  olieverbruik zou veroorzaken.(Porsche zou daar ook last van hebben.)Kan kloppen met het progressief oplopen van het olieverbruik.
                  Zijn dit indianenverhalen of realiteit ????
                  ( Er stond daar een Audi binnen,met dit probleem maar die verbruikte wel 2 tot 3 l per 1500 km.,en t'was geen tweetakt)
                  Onlangs gehoord dat het omwille van te harde zuigerveren zou gaan die de cilinders beschadigen na verloop van tijd.
                  toch best al dossier laten opmaken, want dit is een dure herstelkost!
                  MVG. Hugo

                  Comment


                  • #10
                    Re: VW Golf en olieverbruik

                    De VW Jetta van mijn schoonzoon verbruikte al vanaf het begin 0,7 tot 0,8 liter olie/100km. Omdat de garage er niets kon aan verhelpen, heeft hij zelfs brieven geschreven naar D'Ieteren. Elke keer kreeg hij te horen dat dit normaal was voor die motor (2.0 diesel).
                    Ondertussen staat er na 6 jaar 255.000km op de teller. Het olieverbruik is nog net even veel als toen de auto nieuw was. Er staat altijd een bus olie klaar in de koffer.
                    Het enige defect dat aan de motor is geweest, was een injector die op 250.000km moest vervangen worden.

                    edit : moet natuurlijk 0,8 liter per 1000 km zijn
                    Last edited by notex; 26 november 2015, 17:34.

                    Comment


                    • #11
                      Re: VW Golf en olieverbruik

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                      De VW Jetta van mijn schoonzoon verbruikte al vanaf het begin 0,7 tot 0,8 liter olie/100km. Omdat de garage er niets kon aan verhelpen, heeft hij zelfs brieven geschreven naar D'Ieteren. Elke keer kreeg hij te horen dat dit normaal was voor die motor (2.0 diesel).
                      Ondertussen staat er na 6 jaar 255.000km op de teller. Het olieverbruik is nog net even veel als toen de auto nieuw was. Er staat altijd een bus olie klaar in de koffer.
                      Het enige defect dat aan de motor is geweest, was een injector die op 250.000km moest vervangen worden.

                      Ik heb in het verleden 3 Audi’s gehad met dergelijke 2 liter tdi’s en die zopen allemaal ongeveer 1 tot 1.5 liter op 10000km , ik heb met de meeste van die wagens ongeveer een 200.000km gereden tot ze weg gingen en eerlijk gezegd , buiten dat olieverbruik heb ik nooit problemen gehad op een defecte EGR klep na.
                      Mijn huidige en vorige wagen ben ik dan overgestapt naar 3 liter V6 tdi’s van hetzelfde merk en die verbruiken raar maar waar werkelijk geen druppel olie…
                      M’n vrouw haar Opel van een jaar of 8 oud heeft een 1.3 liter tdi motor, die wel blijkbaar van Fiat origine zou zijn volgens de garage en die zuipt 1 liter op 4000 a 5000km… gelukkig doet ze de laatste jaren amper nog een 8000km per jaar waardoor we die nog steeds niet de deur uit hebben gedaan, want werkelijk bijna alles wat aan een wagen kan breken is ook al gebroken aan dat onding…
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                      Comment


                      • #12
                        Re: VW Golf en olieverbruik

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        De VW Jetta van mijn schoonzoon verbruikte al vanaf het begin 0,7 tot 0,8 liter olie/100km.

                        Comment


                        • #13
                          Re: VW Golf en olieverbruik

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Toch raar dan dat ik in tientallen jaren (zal nu ongeveer 40 jaar zijn) Opelrijden ik dit nog nooit gehoord en/of meegemaakt heb.
                          Ik heb ooit een Opel gehad die vanaf het begin olie zoop ... elke 1000km moest ik daar een liter bijlappen.
                          Na een jaar of twee was dat bijna het dubbel, die liep er gewoon langs allerlei dichtingen gewoon uit.
                          Ik kon zelfs niet op de openbare weg parkeren of de auto was gewoon op straat afgetekend.
                          Na veel zagen heeft men in het derde jaar pas de dichtingen vervangen ... bij minder dan 1 liter per 1000km deden ze gewoon niets buiten gratis olie meegeven.

                          Bij een volgende Opel lag het verbruik op 1 liter per 2000km vanaf het begin (geen lek, echt verbruik) en daar hebben ze nooit iets aan willen doen.
                          Mijn vader heeft ooit echt olieverbruik gehad met een Nissan (toen nog onder de naam Datsun verdeeld).

                          Voor de rest nooit echt olieverbruik gehad met mijn andere wagens, steeds genoeg tot volgend onderhoud zonder bijvullen.
                          Ge moet gewoon wat geluk hebben, de ene verbruikt meer dan de andere en het moet niet altijd veel zijn.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: VW Golf en olieverbruik

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            De VW Jetta van mijn schoonzoon verbruikte al vanaf het begin 0,7 tot 0,8 liter olie/100km. Omdat de garage er niets kon aan verhelpen, heeft hij zelfs brieven geschreven naar D'Ieteren. Elke keer kreeg hij te horen dat dit normaal was voor die motor (2.0 diesel).
                            Ondertussen staat er na 6 jaar 255.000km op de teller. Het olieverbruik is nog net even veel als toen de auto nieuw was. Er staat altijd een bus olie klaar in de koffer.
                            Het enige defect dat aan de motor is geweest, was een injector die op 250.000km moest vervangen worden.
                            Is dat de VW Jetta 2-takt versie?

                            Comment


                            • #15
                              Re: VW Golf en olieverbruik

                              13 VW gereden met verschillende modellen en motoren
                              Standaard bij elke onderhoudsbeurt: 2 busjes olie in de koffer leggen aub.
                              Ongeveer in het midden tussen 2 onderhoudsbeurten in: litertje olie bijdoen....

                              Comment

                              Working...
                              X