Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A6000 vs a7r

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A6000 vs a7r

    Wat zou ik doen, mn a6000 houden en de Tamron 70-200mm f/2.8 kopen of de a6000 verkopen en de a7r kopen en een Tamron 70-300mm f/4-5.6 kopen?

    Graag onderbouwen ook. Ik doe voornamelijk landschap en macro, maar wil ook meer natuur/dieren gaan fotograferen.

  • #2
    Re: A6000 vs a7r

    Ik zou geen A6000 kopen voor gebruik met dergelijke lenzen. Dan lijkt een A7 mij net iets handiger om balans te vinden.
    Het probleem is mij trouwens niet onbekend: ik gebruik een X-T1 met een 50-140/2.8 en die is moeilijk goed stil te houden (al is de kwaliteit wel subliem).

    Voor mij lijkt de A6000 vooral prettig in combinatie met zijn gebruikelijke kitlenzen. Maar over het lenzenaanbod voor Sony (F)E en/of het gebruik van adapters zijn de meningen uiteraard verdeeld...
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: A6000 vs a7r

      Zou de a6000 houden en de sony EF 20-200mm bijkopen. Is een vrij goede lens en toch nog redelijk compact voor dit zoombereik en heeft IS, Is wel redelijk duur maar kun je ook gebruiken op A7-serie.
      Als je de tamron 70-300 op a7r ga gebruiken in canon of nikon mount krijg je vrij trage AF. Snellere AF in A-mount (sony) maar best nagaan of je nog IS hebt. AF is wel sneller met A7ii of a7rii , beide toestellen hebben ook ingebouwde IS.

      Comment


      • #4
        Re: A6000 vs a7r

        Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
        Zou de a6000 houden en de sony EF 20-200mm bijkopen
        De 20-200 ken ik niet hoor
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #5
          Re: A6000 vs a7r

          Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
          De 20-200 ken ik niet hoor
          Ik vermoed dat hij de Sony FE 70-200/4 bedoelt...
          Voordeel is dat deze vrij licht is... Kan er heel de dag mee rondlopen op de A7 zonder problemen...
          Voordeel op de A7RII is dat deze in cropmode ook nog 18MP heeft als je meer zoom nodig hebt...
          Last edited by Dpix; 25 november 2015, 19:42.

          Comment


          • #6
            Re: A6000 vs a7r

            Ik heb een beperkt budget, daarom dat ik van Sony lenzen afstap. De Sony FE70-200 is dan sowieso geen optie. De tamron 70-200/300 zou ik dus zonder AF en IS gebruiken.

            Een monopod zal dus geen overbodige accessoire zijn en staat mee op het verlanglijstje.
            Last edited by Bobb; 25 november 2015, 19:56.

            Comment


            • #7
              Re: A6000 vs a7r

              Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
              Ik vermoed dat hij de Sony FE 70-200/4 bedoelt...
              Voordeel is dat deze vrij licht is... Kan er heel de dag mee rondlopen op de A7 zonder problemen...
              Voordeel op de A7RII is dat deze in cropmode ook nog 18MP heeft als je meer zoom nodig hebt...

              Ik twijfel daar niet aan dat dit een goede lens is ...
              Vraag is of deze lens de 42MP sensor rechtvaardigt.
              Hoe valt dit mee in de praktijk ?
              ik vraag dit het liefst aan iemand die de set in het bezit heeft (zoals u)
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: A6000 vs a7r

                Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                Ik doe voornamelijk landschap en macro, maar wil ook meer natuur/dieren gaan fotograferen.

                Mijn ervaring is dat voor dieren kleiner dan een paard in de vrije natuur, een 200 mm eigenlijk te kort is op een Aps-c sensor en zeker op een FF. Ik werk met een D90 en met een D700 maar buiten in de zoo heb ik met mijn 80-200 nog niet veel dieren beeldvullend op de sensor gekregen. Ik vermoed ook dat een 300 op een FF nog niet voldoende zal zijn. ik ben om die reden aan uitkijken naar een zoom tot 500mm.

                Comment


                • #9
                  Re: A6000 vs a7r

                  Je geeft 2 opties
                  A: a6000 houden en de Tamron 70-200mm f/2.8 kopen → afhankelijk vd lens versie +/- 550 of 1200€
                  B: a6000 verkopen en de a7r kopen en een Tamron 70-300mm f/4-5.6 kopen → +/- 1400 €

                  mijn voorstel
                  A6000 houden + sony 70-200 → 1300 a1400€ is iets goedkoper dan optie B

                  Ik vermoed dat de sony 70-200 op a6000 beter resultaat geeft dan de tamron op de a7r
                  De sony 70-200mm geeft ook zeer goede resultaten op de a7r (is trouwens voor dit toestel ontworpen), dus je bent future safe met deze lens. Met de dure versie vd tamron ook trouwens.

                  Heb zo het gevoel dat de 70-300mm geen spek voor de bek is van de a7r .

                  Zou eens zeer goed nadenken voor je iets beslist? Beter weerstaan aan de drang om iets te kopen en eerst nog een beetje bijsparen ipv halfslachtige oplossingen waar je binnen een paar maand spijt van hebt en je uiteindelijk duurder zal uitvallen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: A6000 vs a7r

                    Ik ga voor een derde optie gaan 😉 de a6000 gaat in de verkoop en een a7(r) in de plaats met mogelijk een FE55. Ik heb al wat lichtsterk analoog glas (24, 50 en 90mm). Een zoom komt later wel

                    Comment


                    • #11
                      Re: A6000 vs a7r

                      Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                      Ik twijfel daar niet aan dat dit een goede lens is ...
                      Vraag is of deze lens de 42MP sensor rechtvaardigt.
                      Hoe valt dit mee in de praktijk ?
                      ik vraag dit het liefst aan iemand die de set in het bezit heeft (zoals u)
                      zie PM

                      Comment


                      • #12
                        Re: A6000 vs a7r

                        Zojuist een PM binnengekregen van Dpix ...met samples van A7R II en de 70-200 F4

                        Ik ben zeer onder de indruk van het enorme detail van die combo.

                        Uitvergroten op 100% van een 42MP beeld en nog altijd scherp .. dat is niet elke lens meegegeven... impressionant
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: A6000 vs a7r

                          a7ii is ook wel knap, zeker met analoog glas. Stabilisatie op de sensor 👍

                          Comment


                          • #14
                            Re: A6000 vs a7r

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                            a7ii is ook wel knap, zeker met analoog glas. Stabilisatie op de sensor 👍
                            a7ii is meest aangewezen toestel , a7r is al meer voor pro doeleinden
                            Bij Kamera-express (zeer betrouwbare winkel) kun je de a7 nu kopen voor onder de 1000€ met kit lens.
                            Heeft geen ingebouwde stabilisatie, geen elektronisch eerste gordijn en trage AF met adapters uitgezonderd de LA-EA4.

                            Comment


                            • #15
                              Re: A6000 vs a7r

                              Meer dan 1500 euro voor die a7ii vond ik erover tov een Nikon D610.

                              Heb dan ook net de a7 besteld met kitlens bij kameraexpress. Terug naar Nikon was ook een optie geweest 😩

                              Comment

                              Working...
                              X