Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zoomlens

    Goedemiddag iedereen,
    ik ben sinds vorige zaterdag de trotse bezitter van mijn D70 Graag zou ik mettertijd een zoomlens aanschaffen, maar weet dus totaal niet dewelke ( welke sterkte ). Ik ben geen paparozi, dus een zoom van twee meter lang is niet aan mij besteed. Kan iemand mij tips geven, en hoe kan ik zien, hoe sterk ze bijzoomen??Als ik BV iets op 100 meter wil inzoomen, welke sterkte heb ik dan nodig enz.

    Vriendelijke groetjes,

    Wolfke
    Vriendelijke en toffe groetjes , Wolfke

  • #2
    persoonlijk zou ik beginnen met een 70-200 ( of 80-200) bvb van Nikon of sigma, liefst lichtsterk en met snelle AF

    (nikon AF-S 80-200 F2.8 bvb of Sigma 70-200 F2.8 HSM)

    200 mm is voor het doorsnee huis-tuin-keukenwerk wel voldoende, als je eens een uitstap maakt of dieren wilt gaan trekken kan ht wat weinig zijn, maar je kan er bvb een converter 1,4 of 2,0 bijkopen zodat je op die momenten een 100-280 dan wel 140-400 van kan maken (rekening houdend met de crop factor van de D70 wordt dat dan al een 600mm) terwijl je nog steeds f4.0 (bij de 1.4 tc) dan wel f5.6(bij de TC 2x) behoudt

    Wat versta je onder inzoomen op 100m ? wil je gewoon inzoomen om iets meer detail te hebben in vermelde oplossing meer dan voldoende. Wil je natuurlijk een closeup gaan trekken van een appel op die afstand koop je beter een 1200mm van 30 kg

    edit/ je kan natuurlijk ook goedkoper gaan en een 70-300 4-5.6 ofzo kopen, maar die lenzen zijn minder lichtsterk, en hebben en tragere AF
    Ik heb nu ook nog een onnozel 55-200 lenske wegens budgettaire beperkingen, maar een f2.8 staat erg hoog op m'n lijstje hoor!
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

    Comment

    Working...
    X