Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vierde Fuji-wandeling

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vierde Fuji-wandeling

    Onze vierde en laatste Fuji-Walk in 2015 komt eraan.

    FUJIWALK Mortsel – zaterdag 19 december 2015 – Fort 4 verkenning & Urban Walk.

    Adres: Hoofdingang: Krijgsbaan 212 - 2640 Mortsel. Parking: Reduit (om de hoek van de Krijgsbaan of nabije omgeving)
    Spoorwegstations in de buurt: Mortsel Oude God en Mortsel Liersesteenweg, vervolgens te voet tot aan hoofdingang.

    <image002.jpg>

    Fuji



    De wandeling.
    Max. 20 deelnemers, de rest gaat op de reservelijst. We komen om 13h15u samen aan de hoofdingang.

    Om 13h30 STIPT gaan de poorten onherroepelijk achter ons dicht voor een 3-4 uren durende wandeling door het Fort, onder begeleiding van onze gids ‘Nest’.

    Door de (soms) donkere gangen en ruimten verkennen we de ingewanden van het Fort 4 en tijdens de wandeling vertelt Nest ons over het historisch verleden en curiositeiten.

    Vanop het hoger gelegen plateau is ook een dieptezicht mogelijk op de binnenplaats en op de verdedigingslinie.

    Omstreeks 16h30 gaat de zon stilaan onder, wat bijdraagt aan de sfeer. (er blijft wel voldoende verlichting aanwezig in het Fort)

    Vervolgens verkennen we de nabije omgeving (er is 20-30 Ha gebied) in een wandeling rondom het Fort.

    Opmerkelijke punten: de bomvrije toegang / tunnel – de boogvormige gangen – de badkamers / wasplaatsen – de ‘officieren’ vertrekken – de ‘miliciens’ vertrekken - de binnenkoer – de bakstenen gewelven – de niveaus - het bovenste plateau.

    In de omgeving: een korte natuurwandeling – de gracht - de kruitkamer - de beschutte ruimtes van de vroegere kanonnen – de V2 inslag – booggewelven etc.



    Wat voorzien?

    Warme / regenkleding afhankelijk van de weergesteldheid, stevige stapschoenen en aangepaste kledij.

    Je Fuji gear en lenzen, tripod of hogere ISO, kleine zaklamp (niet echt noodzakelijk).

    Eindpunt van de wandeling: omstreeks 17h30…. Achteraf mogelijkheid om bij een drankje bij te praten in een nabijgelegen taverne.


    Nog even samenvatten.
    We moeten één keer betalen: 7 € voor de toegang aan het Fort (incl. kleine toelage voor de gids).
    Tot zaterdag?

    Inschrijven per PB mag, ook op https://www.facebook.com/groups/Fuji.Nikon/?fref=ts
    ...leeg...

  • #2
    Re: Vierde Fuji-wandeling

    Lieven,
    U mag mij alvast op de deelnemerslijst zetten.
    groetjes
    Pierre

    Comment


    • #3
      Re: Vierde Fuji-wandeling

      Oorspronkelijk geplaatst door pjerreke Bekijk bericht
      Lieven,
      U mag mij alvast op de deelnemerslijst zetten.
      groetjes
      Pierre
      Fijn Pierre!
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Vierde Fuji-wandeling

        Nog even in de kijker zetten want volgende week is het zover.
        Er is zelfs een kans dat we de groep in twee delen zodat iedereen zijn ding kan doen.
        Er is een zeker rubex-karakter aan verbonden, stevige schoenen en warme kledij zijn belangrijk.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Vierde Fuji-wandeling

          Helaas ...

          Die dag hebben we andere verplichtingen (concert van een koor waar vrienden van ons in meezingen).
          Succes aan alle deelnemers.

          Jaja
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: Vierde Fuji-wandeling

            Spijtig dat ik dit nu pas lees....

            Mvg john
            http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

            Comment


            • #7
              Re: Vierde Fuji-wandeling

              Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
              Spijtig dat ik dit nu pas lees....

              Mvg john
              Er komen er nog. We zijn zelfs een Fuji-Talk aan het organiseren. Namiddag leuteren en bijleren rond veel facetten: software, hardware, accessoires, inzetbaarheid...
              ...leeg...

              Comment

              Working...
              X