Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paprika.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paprika.

    Paprika met weinig zaadjes.
    Voor wie dat interesseert, vier lobbige paprika's
    zijn de vrouwelijke vruchten en bevatten véél zaad,
    drie lobbige paprika's zijn de mannelijke vruchten en bevatten maar enkele zaadjes.
    Dus wie kan kiezen, koopt best de mannelijke paprika's en laat de andere aan deze die er niets van weten. :-)

  • #2
    Re: Paprika.

    En nu nog voor mandarijntjes en druiven ... zou handig zijn om die ook pitloos te kunnen hebben.
    Bij sommige zitten er tot vervelens toe veel pitten in.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Paprika.

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      En nu nog voor mandarijntjes en druiven ... zou handig zijn om die ook pitloos te kunnen hebben.
      Bij sommige zitten er tot vervelens toe veel pitten in.
      Ik heb de pitloze daarnet beide nog gegeten. Bestaan al jaren.

      Comment


      • #4
        Re: Paprika.

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Ik heb de pitloze daarnet beide nog gegeten. Bestaan al jaren.
        Heb een kistje mandarijnen binnen zonder enige pit in ... volgend kistje zit vol,met pitten.
        Heb jij een tip om dat bij aankoop te weten?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Paprika.

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Paprika met weinig zaadjes.
          Voor wie dat interesseert, vier lobbige paprika's
          zijn de vrouwelijke vruchten en bevatten véél zaad,
          drie lobbige paprika's zijn de mannelijke vruchten en bevatten maar enkele zaadjes.
          Dus wie kan kiezen, koopt best de mannelijke paprika's en laat de andere aan deze die er niets van weten. :-)
          Zie het voordeel niet in van paprika's met weinig zaadjes.
          De zaadjes moeten er toch uit, en zitten er nu veel of weinig in, en als je ze op de juiste manier snijdt , dan is het verwijderen toch in een paar seconden gedaan .
          Of zie ik iets over het hoofd ??

          En laat ze maar vlug ophouden met die voedselmanipulaties. Als ik bvb. mag kiezen tussen een krop sla uit eigen tuin, die ik vier of vijfmaal moet wassen om alle beestjes er af te krijgen of een krop uit de winkel zonder één beestje, maar dan wel vol pesticiden en andere rommel.... dan weet ik wat kiezen hoor.
          Last edited by Guest17; 22 november 2015, 10:04.

          Comment


          • #6
            Re: Paprika.

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Zie het voordeel niet in van paprika's met weinig zaadjes.
            Alleen te info hé Ivan, sorry als dat hier je interesse niet is......

            Comment


            • #7
              Re: Paprika.

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Alleen te info hé Ivan, .sorry als dat hier je interesse niet is......
              Integendeel, het interesseerde me heel erg, vooral omdat je schreef
              "Dus wie kan kiezen, koopt best de mannelijke paprika's en laat de andere aan deze die er niets van weten;"
              Hieruit concludeerde ik dat er ergens een voordeel of iets dergelijks zou aan zijn, want waarom zouden we anders best de drielobbige met minder zaadjes gaan kopen.
              Nu blijkt er toch geen voordeel aan te zijn...
              Je hebt me of ons gewoon op het verkeerde been gezet, maar dat is niet verboden hé .

              Comment


              • #8
                Re: Paprika.

                Het hele paprika-verhaaltje is een leugentje dat door social media is verspreid.
                Lees maar in onderstaande link

                Bell peppers come in a variety of sizes and colors, and, according to a popular internet rumor, a variety of genders as well.


                The supposition that there are male and female peppers is a common canard, but untrue. Peppers grow from flowers that have both male and female parts. The fruits do not have a gender.
                Last edited by notex; 22 november 2015, 17:24.

                Comment


                • #9
                  Re: Paprika.

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Het hele paprika-verhaaltje is een hoax die al jaren verspreid wordt.
                  Lees maar in onderstaande link

                  http://www.snopes.com/food/ingredient/bellpepper.asp
                  Dus werden we niet alleen op het verkeerde been gezet, maar nog eens flink bij ons p..... genomen ook .
                  Last edited by Guest17; 23 november 2015, 16:30.

                  Comment

                  Working...
                  X