Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ivy .....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ivy .....


    Mvg


    Jeannot

  • #2
    Re: Ivy .....

    Beetje jammer van de shaduw die je op het achterste been krijgt van het voorste been door de flits.
    Ook zie ik iets raars in de achtergrond, lijkt wel een soort witte ton net onder de billen van t model.
    En persoonlijk ben ik net zo'n fan van neusgaten, vind het meestal mooier als het model een beetje naar beneden kijkt inplaats van omhoog.

    Maar verder vind ik dit een zeer geslaagde foto. Ook een tof uitgewerkt thema
    Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

    Comment


    • #3
      Re: Ivy .....

      Mooie !. Ik wacht op de puristen die opmerken dat de horizon schuin loopt

      Comment


      • #4
        Re: Ivy .....

        Oorspronkelijk geplaatst door EyeDesignUp Bekijk bericht
        Beetje jammer van de shaduw die je op het achterste been krijgt van het voorste been door de flits.
        Ook zie ik iets raars in de achtergrond, lijkt wel een soort witte ton net onder de billen van t model.
        En persoonlijk ben ik net zo'n fan van neusgaten, vind het meestal mooier als het model een beetje naar beneden kijkt inplaats van omhoog.

        Maar verder vind ik dit een zeer geslaagde foto. Ook een tof uitgewerkt thema

        Dat van die neusgaten, begrijp ik, als je echt tot in de neusgaten kan kijken. Maar hier lijkt me dat geen enkel probleem.
        Zou de fotografie in dat opzicht nogal beperkt houden.

        Comment


        • #5
          Re: Ivy .....

          mooi beeld jeannot. Mandje met de ongebruikte ivy erbij is een knap detail
          My Website : http://www.ineedair.org
          Music / Painting / Motion Graphics / Image
          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

          Comment


          • #6
            Re: Ivy .....

            Prachtige foto. Jammer dat zoiets niet in het wild groeit.

            Comment


            • #7
              Re: Ivy .....

              Alle gekheid op een stokje, dit is gewoon een topbeeld van een zeer goede fotograaf.
              Wat betreft het standpunt, wel dit is erg in bij de commerciële klanten.
              Ik krijg zelf heel vaak de vraag om meer dit soort standpunten aan te nemen, om dat je dan het model optisch verlengd en smaller maakt en je een hoger fashiongehalte krijgt.
              Schaduwen horen nu éénmaal bij licht. Als er licht is, dan is er schaduw. Zo eenvoudig is dat.
              Dat was en is nu net het probleem bij iets meer vastgeroeste fotografen. Zij willen wel licht maar verafschuwen schaduw. Dat is een grote misvatting.
              Het is juist het geheel van licht, middentoon en schaduw die een beeld interessant gaan maken.
              Ik begrijp de stelling van eyedesignup wel, want nu ik de draad heb gelezen van de modellencursussen heb ik een zeer donkerblauw vermoeden door wie hij omringt en zogenaamd opgeleid wordt.
              Wel ik zie je werk en ik zie je optimistische kijk en het willen presteren. Dat moedig ik alleen aan.
              Ik denk alleen dat je ook moet afstappen van de te nauwe regeltjes, je zal zien dat je spectaculair zou vooruitgaan.
              Kijk en/of vraag eens aan je mentoren welke klanten ze hebben en wat voor commercieel werk ze verrichten. Kijk en vraag ook eens nar wat er voorkomt uit de modellen en cursussen en neem dan een besluit.
              Dit is echt niet negatief of verwijzend bedoeld, integendeel. Ik zie enig potentieel, maar dan moet je wel de goede beslissingen nemen.

              Grz. Peter
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #8
                Re: Ivy .....

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                Prachtige foto. Jammer dat zoiets niet in het wild groeit.
                Ik zou begot nogal plukken Lol

                Dit is Jodie Palmers geweldig Model had ik eventjes vergeten te vernoemen
                Bangelijk lichaam en ik shop graag en veel maar met haar altijd net iets minder
                heeft een figuur dat gewoon vraagt om geshoot te worden
                en dat je bijna weet als je ze op uw scherm ziet hier heb ik weinig werk aan ....

                Comment


                • #9
                  Re: Ivy .....

                  Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                  Alle gekheid op een stokje, dit is gewoon een topbeeld van een zeer goede fotograaf.
                  Wat betreft het standpunt, wel dit is erg in bij de commerciële klanten.
                  Ik krijg zelf heel vaak de vraag om meer dit soort standpunten aan te nemen, om dat je dan het model optisch verlengd en smaller maakt en je een hoger fashiongehalte krijgt.
                  Schaduwen horen nu éénmaal bij licht. Als er licht is, dan is er schaduw. Zo eenvoudig is dat.
                  Dat was en is nu net het probleem bij iets meer vastgeroeste fotografen. Zij willen wel licht maar verafschuwen schaduw. Dat is een grote misvatting.
                  Het is juist het geheel van licht, middentoon en schaduw die een beeld interessant gaan maken.
                  Ik begrijp de stelling van eyedesignup wel, want nu ik de draad heb gelezen van de modellencursussen heb ik een zeer donkerblauw vermoeden door wie hij omringt en zogenaamd opgeleid wordt.
                  Wel ik zie je werk en ik zie je optimistische kijk en het willen presteren. Dat moedig ik alleen aan.
                  Ik denk alleen dat je ook moet afstappen van de te nauwe regeltjes, je zal zien dat je spectaculair zou vooruitgaan.
                  Kijk en/of vraag eens aan je mentoren welke klanten ze hebben en wat voor commercieel werk ze verrichten. Kijk en vraag ook eens nar wat er voorkomt uit de modellen en cursussen en neem dan een besluit.
                  Dit is echt niet negatief of verwijzend bedoeld, integendeel. Ik zie enig potentieel, maar dan moet je wel de goede beslissingen nemen.

                  Grz. Peter
                  Ik snap je standpunt van licht en schaduwen ja. Maar zelfs dan; je hebt wel controle over hoe de hard de schaduwen zijn.
                  Deze schaduw vind ik persoonlijk niet mooi, veel te hard naar mijn zin. Terwijl de rest daarin tegen juist perfect is.
                  Van een afstandje langs de andere kant bouncen was misschien al genoeg geweest zonder het licht te verpesten en de schaduw toch weg te werken.

                  Ik weet niet over welke draad je het hebt maar ik heb een donkerblauw vermoeden dat je niet weet door wie ik omringt bent (en niet word opgeleid overigens gezien ik geen mentor heb).
                  Het zijn namelijk opleidingen die binnen de modellengroep waar ik mee samenwerk word gegeven en die niet naar de buitenwereld gaan. Overigens ben ik, zover ik weet, de enige van die groep die op dit forum zit.
                  In die modellengroep zijn ongeveer 23 cursussen voor modellen (en hiermee bedoel ik dus ook modellen, geen fotografen zoals ik) die gemaakt zijn door de voorzitter, een gepensioneerde psycholoog die allang geen commercieel werk meer doet.
                  Deze cursussen gaan van allerlei soorten van poseren (basis, naakt, gevorderd,...), tot algemene dingen waar modellen op moeten letten (verzorgt lichaam, hoe je naar een shoot komt met bv. huidskleurige bh, trainingsbroek,... en dus ook verstrooid haar ), tot PR, tot catwalk,...
                  Ik ben tot nu enkel bij de basis cursus geweest omdat ik die moest filmen waar ik inderdaad wat dingen heb opgepikt zoals die neusgaten en andere dingen waar je op moet letten. Verder heb ik nooit enige opleidingen gevolgd.
                  Nu uiteraard, qua belichting helpt het dat ik film heb gestudeerd. Maar verder heb ik alles geleerd door trail and error, afkijken bij anderen en youtube.
                  Ik volg geen regeltjes, ik kijk gewoon naar wat ik of mijn klant mooi vind.
                  En goeie beslissingen nemen komt van ervaring. Dat heb je niet na 3 maanden uit school zijn ;p
                  Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ivy .....

                    Oorspronkelijk geplaatst door EyeDesignUp Bekijk bericht
                    Ik snap je standpunt van licht en schaduwen ja. Maar zelfs dan; je hebt wel controle over hoe de hard de schaduwen zijn.
                    Deze schaduw vind ik persoonlijk niet mooi, veel te hard naar mijn zin. Terwijl de rest daarin tegen juist perfect is.
                    Van een afstandje langs de andere kant bouncen was misschien al genoeg geweest zonder het licht te verpesten en de schaduw toch weg te werken.

                    Ik weet niet over welke draad je het hebt maar ik heb een donkerblauw vermoeden dat je niet weet door wie ik omringt bent (en niet word opgeleid overigens gezien ik geen mentor heb).
                    Het zijn namelijk opleidingen die binnen de modellengroep waar ik mee samenwerk word gegeven en die niet naar de buitenwereld gaan. Overigens ben ik, zover ik weet, de enige van die groep die op dit forum zit.
                    In die modellengroep zijn ongeveer 23 cursussen voor modellen (en hiermee bedoel ik dus ook modellen, geen fotografen zoals ik) die gemaakt zijn door de voorzitter, een gepensioneerde psycholoog die allang geen commercieel werk meer doet.
                    Deze cursussen gaan van allerlei soorten van poseren (basis, naakt, gevorderd,...), tot algemene dingen waar modellen op moeten letten (verzorgt lichaam, hoe je naar een shoot komt met bv. huidskleurige bh, trainingsbroek,... en dus ook verstrooid haar ), tot PR, tot catwalk,...
                    Ik ben tot nu enkel bij de basis cursus geweest omdat ik die moest filmen waar ik inderdaad wat dingen heb opgepikt zoals die neusgaten en andere dingen waar je op moet letten. Verder heb ik nooit enige opleidingen gevolgd.
                    Nu uiteraard, qua belichting helpt het dat ik film heb gestudeerd. Maar verder heb ik alles geleerd door trail and error, afkijken bij anderen en youtube.
                    Ik volg geen regeltjes, ik kijk gewoon naar wat ik of mijn klant mooi vind.
                    En goeie beslissingen nemen komt van ervaring. Dat heb je niet na 3 maanden uit school zijn ;p

                    Mijn Mentor was ik zelf geef ik even mee ;-)
                    geen school geen les geen boeken zelfs
                    toen ik aan ps bron dacht ik jeeezes waar ben ik hier aan begonnen !!!
                    Waar je de sunbounce haalt hier en welke lichtbron dan ook ik heb hier enkel dag licht gebruikt.
                    De zon stond namelijk achter mij en het was damn Hot
                    dan de opbouw van dit setje dat Jodie aan heeft is zelf in mekaar gestoken
                    niet iets dat je in de winkel koopt klimop vast gemaakt aan een bikini iets wat ik samen met de Mua gedaan heb.
                    Zoals reeds eerder gezegd in een ander topic voorbereiding is en doet veel ;-)
                    En dit was geen idee voor een klant maar gewoon een zondags conceptie waar we veel fun aan gehad hebben.
                    Goede ervaring leer je enkel door te doen .....
                    Ik doe het niet voor het geld maar omdat het een passie is om iets te creëren
                    Op deze manier heb ik ook geen verplichting ;-)
                    En, ik doe dit van denk ik ergens 2009 dat ik gestart ben mss iets langer, en ook een lange tijd stil gelegen.
                    Eerst een paar jaar op tfcd basis voor je aan een klanten bestand begint is mss een optie om tijd te steken
                    in voorbereiding , photoshop etc
                    Als je zo licht kan neer zetten zonder licht dan denk ik dat je kan zeggen nu ben ik goed bezig
                    En dat kan perfect hoor

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ivy .....

                      Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                      Mijn Mentor was ik zelf geef ik even mee ;-)
                      geen school geen les geen boeken zelfs
                      toen ik aan ps bron dacht ik jeeezes waar ben ik hier aan begonnen !!!
                      Waar je de sunbounce haalt hier en welke lichtbron dan ook ik heb hier enkel dag licht gebruikt.
                      De zon stond namelijk achter mij en het was damn Hot
                      dan de opbouw van dit setje dat Jodie aan heeft is zelf in mekaar gestoken
                      niet iets dat je in de winkel koopt klimop vast gemaakt aan een bikini iets wat ik samen met de Mua gedaan heb.
                      Zoals reeds eerder gezegd in een ander topic voorbereiding is en doet veel ;-)
                      En dit was geen idee voor een klant maar gewoon een zondags conceptie waar we veel fun aan gehad hebben.
                      Goede ervaring leer je enkel door te doen .....
                      Ik doe het niet voor het geld maar omdat het een passie is om iets te creëren
                      Op deze manier heb ik ook geen verplichting ;-)
                      En, ik doe dit van denk ik ergens 2009 dat ik gestart ben mss iets langer, en ook een lange tijd stil gelegen.
                      Eerst een paar jaar op tfcd basis voor je aan een klanten bestand begint is mss een optie om tijd te steken
                      in voorbereiding , photoshop etc
                      Als je zo licht kan neer zetten zonder licht dan denk ik dat je kan zeggen nu ben ik goed bezig
                      En dat kan perfect hoor
                      Ik heb ook niet gezegd dat je een sunbounce hebt gebruikt maar een te harde flits, omwille van de schaduw van het been.
                      Ik heb gezegd dat je die schaduw kon wegwerken door te bouncen ;p
                      Je punt kan ik begrijpen hoor. Als ik buiten fotografeer werk ik ook altijd met aanwezig licht. Hooguit een reflectiescherm mee.
                      Ik vind het gewoon een rare schaduw, zeker als hij van de zon komt gezien ik dan meer van dit soort schaduwen had verwacht zoals op de grond.

                      Pfff... Photoshop... Praat me er niet van... Toen ik 14 was had iemand mij CS2 gegeven, CS3 was al uit maar die had hij niet. Ik had het geopend en... Besloot gelijk om het weer dicht te doen. Iets minder als een jaar later ben ik er dan toch aan begonnen. Maarja, dan weer 2 jaar stilgelegen en nu weer overnieuw beginnen...

                      Voorbereiding is en doet zeker veel... Dat hoef je me geen 2de keer te vertellen, als iemand die uit de film komt is voorbereiding 80% van het werk. Een kortfilm is voor mij 5 maanden voorbereiden voor 3 daagjes filmen.

                      Momenteel doe ik ook voornamelijk tfcd basis. Ik heb nu toevallig 2 betaalde opdrachten gehad van vrienden. Maar ik wil eerst wat meer leren. Opzich heb ik niet zo'n probleem met het technische, voordeel van film te hebben gestudeerd. Maar modellen aansturen enzo licht bij mij op het moment nog het grote probleem...
                      Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ivy .....

                        Topplaatje Jeannot, wel van een tijdje geleden denk ik..

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ivy .....

                          Een hele mooie plaat. Jammer van de aanwezigheid van die lompe schoenen en het looppad waar ze beter op had kunnen staan.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ivy .....

                            Oorspronkelijk geplaatst door SugarMan Bekijk bericht
                            Jammer van de aanwezigheid van die lompe schoenen en het looppad waar ze beter op had kunnen staan.
                            Waarom? Volgens mij was dat net de bedoeling. Ik snap sommige commentaren niet hoor, blijkbaar zijn er dus regels dat een model niet naast een pad mag gaan staan en geen lompe schoenen mag dragen?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ivy .....

                              knap model, leuke pose, maar ik ben geen fan van de ( voormij ) drukke achtergrond...
                              Mijn materiaal mag misschien gestolen zijn, maar bijdragen kan ik ook op een andere manier

                              Comment

                              Working...
                              X