Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Micro sim naar nano sim

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Micro sim naar nano sim

    Toen ik jaren geleden van één van de eerste Symbian Nokia phones naar een iPhone 4s overstapte, moest ik m'n Sim kaart naar een micro sim overzetten. Ik ging binnen bij een winkel van m'n provider nl. Proximus. Daar namen ze gewoon een speciaal tangetje om het kartonnetje rond de sim wat kleiner te maken. Job done.
    Nu ga ik morgen een iPhone 5S kopen maar die gebruikt een nano sim. Doen ze dit ook op dezelfde manier (uiteindelijk is een nano sim een micro sim maar dan met nog een stuk eraf gesneden) of zetten ze dat over omdat een nano sim kaartje knippen nogal riskant kan zijn...

    Iemand dit al voorgehad in een Proximus winkel ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Micro sim naar nano sim

    Ooit had ik een simkaart waar de chip uit viel. LOL.
    Veel schiet er dan niet meer over van je kaart.
    En dat is exact wat een nanosim is. Het is de sim bijna zonder kaart.
    Of ze dat nu in de winkel zo amateuristisch gaan bijknippen denk ik niet.
    Ik vermoed dat ze je een ander kaartje gaan geven.

    Doch het is wel mogelijk de oude simkaart bij te knippen naar het nano formaat http://www.pcmweb.nl/tips-en-trucs/z...-nano-sim.html

    Comment


    • #3
      Re: Micro sim naar nano sim

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Toen ik jaren geleden van één van de eerste Symbian Nokia phones naar een iPhone 4s overstapte, moest ik m'n Sim kaart naar een micro sim overzetten. Ik ging binnen bij een winkel van m'n provider nl. Proximus. Daar namen ze gewoon een speciaal tangetje om het kartonnetje rond de sim wat kleiner te maken. Job done.
      Nu ga ik morgen een iPhone 5S kopen maar die gebruikt een nano sim. Doen ze dit ook op dezelfde manier (uiteindelijk is een nano sim een micro sim maar dan met nog een stuk eraf gesneden) of zetten ze dat over omdat een nano sim kaartje knippen nogal riskant kan zijn...

      Iemand dit al voorgehad in een Proximus winkel ?
      Inderdaad, heb dit ooit voorgehad in een winkel, niet Proximus. Met Nanosim malschaar. Kan je ook op het internet kopen. Bij de GSM van mijn vrouw heb ik dit zelf gedaan met een gewone schaar :-). Niet zo mooi, maar werkt ook. Risico is klein, de echte chip is veel kleiner dan de afmetingen van die NanoSIM.

      Comment


      • #4
        Re: Micro sim naar nano sim

        Hier ook pas hetzelfde probleem. Gewoon naar de Proximuswinkel waar een nieuw kaartje werd aangemaakt. Gratis voor niets.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #5
          Re: Micro sim naar nano sim

          Naar de winkel gaan is het veiligst.
          Toen ik van mini naar micro overstapte is de SIM ook gewoon uitgeknipt in de winkel. Na een paar weken was de SIM defect en in de Proximus winkel zeiden ze toen dat zulke defecten na het uitknippen wel meer voorkomen. Inderdaad ken ik 1 iemand die net hetzelfde heeft voorgehad (en dezelfde uitleg heeft gekregen), maar wel meer mensen van wie de uitgeknipte kaart al lang(er) meegaat (als micro).

          De SIM wordt gratis vervangen door een nieuw exemplaar, dat modernere technologie aan boord heeft. Dat laatste wordt ook wel eens vergeten. Ook die chips verouderen

          Comment


          • #6
            Re: Micro sim naar nano sim

            Als je een nieuw toestel koopt, kunnen ze dan niet direct in de winkel uw SIM vervangen?
            Is nog geen minuut werk en je bent gerust.
            Knippen doen ze soms, maar is niet altijd ideaal.

            De nieuwe kaarten kunt ge uitdrukken op formaat dat nodig is, altijd handig om de overschot bij te houden mocht het nodig zijn tijdelijk te moeten vergroten.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Micro sim naar nano sim

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Hier ook pas hetzelfde probleem. Gewoon naar de Proximuswinkel waar een nieuw kaartje werd aangemaakt. Gratis voor niets.
              Heb ik dan ook vandaag gedaan...
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #8
                Toen ik mijn iPhone 6 plus bij Van den Borre kocht, hebben ze daar voor mij m'n micro simkaartje bijgeknipt tot een nano simkaart.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Micro sim naar nano sim

                  Als je een beetje handig bent, gewoon zelf knippen met de schaar. Dat heb ik iig gedaan zonder problemen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Micro sim naar nano sim

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bobb Bekijk bericht
                    Als je een beetje handig bent, gewoon zelf knippen met de schaar. Dat heb ik iig gedaan zonder problemen.
                    Als men toch een nieuw toestel gaat kopen en men kan "gratis" binnen de minuut een correcte SIM bekomen, waarom zou men dan zelf beginnen foefelen?
                    Bij eender welke erkende dealer kan je dat meteen bekomen en heb je meteen een recente versie dat alle nieuwigheden ondersteunt.
                    Je kan knippen, maar dan zit je nog steeds met een oude kaart.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Micro sim naar nano sim

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Toen ik jaren geleden van één van de eerste Symbian Nokia phones naar een iPhone 4s overstapte, moest ik m'n Sim kaart naar een micro sim overzetten.
                      .....
                      Nu ga ik morgen een iPhone 5S kopen maar die gebruikt een nano sim. ...
                      Ik wacht nog even tot de iPhone 22 uitkomt, dan zal het een microscopisch kleine sim kaart zijn

                      Oorspronkelijk geplaatst door Blauwbloes Bekijk bericht
                      Met Nanosim malschaar.
                      Die kan je dan kopen op de speciaal voorziene nanosim malscharen sectie op de CoolBlue website.
                      En dan moet je wachten op je pakketje, ben je niet thuis, erachter gaan bij postpunt, is de mal niet de juiste grootte, wil je bellen naar de klantendienst, lukt dit niet want je gsm heeft geen simkaart in, moet je het terugsturen, ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Micro sim naar nano sim

                        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                        Ik wacht nog even tot de iPhone 22 uitkomt, dan zal het een microscopisch kleine sim kaart zijn
                        Het zal zo lang niet duren voordat we geen SIM meer moeten hebben, maar enkel het toestel met ingebouwde chip nog moeten laten registreren.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Micro sim naar nano sim

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Het zal zo lang niet duren voordat we geen SIM meer moeten hebben, maar enkel het toestel met ingebouwde chip nog moeten laten registreren.
                          Ik denk al van toepassing in de USA

                          Comment


                          • #14
                            Re: Micro sim naar nano sim

                            Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                            Ik denk al van toepassing in de USA
                            Zou goede zaak zijn.
                            Gedaan met slechte contacten, geloop naar een winkel of wat dan ook.
                            Uitbreidingen of updates kunnen dan ook in geheugen van toestel.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment

                            Working...
                            X