Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewoon een portretje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gewoon een portretje

    Zoals in de titel aangegeven is dit een portret dat ik heb genomen tijdens de opnames van onze nieuwste DVD.

    MUA : Liesbeth
    Model : Laurence
    Assist 1 : Serge
    Assist 2 : Thomas
    Photo & PP : me

    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

  • #2
    Re: Gewoon een portretje

    Mooi, het prachtige haar van het model maakt de foto. Spijtig van de toch nog ietwat drukke achtergrond. De kleuren vind ik wel supermooi.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Gewoon een portretje

      Wel Evelyn, daar draait het hem nu juist om in dat hoofdstuk.
      Hoe maak je toch nog een goed beeld op een locatie die klein en druk is...


      Maar wel bedankt voor het leuke compliment.

      Grz. Peter
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

      Comment


      • #4
        Re: Gewoon een portretje

        Heel mooi. Mooi licht en ook evenwijdig qua belichting, niet echt te donkere of te lichte delen.
        Hoewel er op haar linker schouder het haar er net tegen aanzit.

        Ik vind echter wel dat de huid veel te hard geairbrushed is. Er is niks meer van detail in de huid, geen enkele porie. Voelt heel onnatuurlijk, als een pop.
        En het haar vliegt alle kanten op. Voornamelijk iets waar het model ook op moet letten, wij leren in onze modellencursus modellen altijd dat het haar ofwel voor ofwel achter de schouders gaat maar niet alle kanten op, wat hier wel het geval is.
        Het was veel mooier geweest als er niet allemaal van die aparte haartjes over de schouders vielen.
        Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

        Comment


        • #5
          Re: Gewoon een portretje

          Dit is helemaal Peter zijn winkel.
          Slecht is het niet maar je moet wel van de huidbewerking houden.
          Veel puristen zijn daar niet zo gek op.

          De drukke achtergrond vraag ik me af waarom je daar geen alternatief kader voor gezocht hebt.
          Die auto heeft geen meerwaarde.

          Mooi bokeh wel.

          Comment


          • #6
            Re: Gewoon een portretje

            Oorspronkelijk geplaatst door EyeDesignUp Bekijk bericht
            Heel mooi. Mooi licht en ook evenwijdig qua belichting, niet echt te donkere of te lichte delen.
            Hoewel er op haar linker schouder het haar er net tegen aanzit.

            Ik vind echter wel dat de huid veel te hard geairbrushed is. Er is niks meer van detail in de huid, geen enkele porie. Voelt heel onnatuurlijk, als een pop.
            En het haar vliegt alle kanten op. Voornamelijk iets waar het model ook op moet letten, wij leren in onze modellencursus modellen altijd dat het haar ofwel voor ofwel achter de schouders gaat maar niet alle kanten op, wat hier wel het geval is.
            Het was veel mooier geweest als er niet allemaal van die aparte haartjes over de schouders vielen.
            Waar het model op moet letten?
            Indien ik alleen shoot, let ik er zelf op.
            Werk ik met een MuaH dan is dat één van haar taken.
            Voor een model is het lastig omdat constant in het oog te houden.
            Ik heb liever dat het model zich kan focussen op de vibe, de mood zeg maar dan op hoe haar eigen haar ligt.


            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Dit is helemaal Peter zijn winkel.
            Slecht is het niet maar je moet wel van de huidbewerking houden.
            Veel puristen zijn daar niet zo gek op.

            De drukke achtergrond vraag ik me af waarom je daar geen alternatief kader voor gezocht hebt.
            Die auto heeft geen meerwaarde.

            Mooi bokeh wel.
            Ik ben geen purist maar in mijn ogen is haar echt overdone.

            Comment


            • #7
              Re: Gewoon een portretje

              Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
              Wel Evelyn, daar draait het hem nu juist om in dat hoofdstuk.
              Hoe maak je toch nog een goed beeld op een locatie die klein en druk is...


              Maar wel bedankt voor het leuke compliment.

              Grz. Peter
              Pete, als er dan een vierkante foto van maakt zodat het zwarte vlak links er vanaf gaat, vind je dat dan niet beter?
              groetjes Henk
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: Gewoon een portretje

                Hoi allen,

                eerst en vooral toch bedankt voor jullie comments.

                Wat betreft drukte, auto en crop : ik vind dit zelf absoluut geen te drukke achtergrond, heb zelfs graag dat je nog een beetje ziet dat je op locatie bent want anders kruip je met dit weer beter altijd in een studio
                Een crop Henk en zeker vierkant is iets dat ik zelden tot nooit doe, tenzij specifiek gevraagd door klanten. Maar meestal wordt een verhouding 2/3 verwacht en dat isook een verhouding war ik weinig van zal afwijken.
                En zoals gezegd mij stoort de achtergrond helemaal niet. Maar toch bedankt voor het meedenken, dat apprecieer ik wel.

                Wat betreft de huid, tja dat is al vaker aan bod gekomen.
                Deze huid is bewerkt zoals al mijn beelden, maar heel eerlijk eigenlijk heel miniem.
                Dit model heeft out-of-cam zelfs een quasi perfecte huid, als je dan weet dat ik altijd met een MUA werk dan is er al veel weggewerkt voor het gebruik van PS.
                Dat het een pop zou zijn zonder structuur daar ben ik het 100% niet mee eens. Jullie weten ondertussen allemaal wat resizen naar webformaat en dan nog hosten op één of ander platform doet met je beelden. Weg alle detail dus.

                Vandaar hier een detail van de huid (crop uit vol formaat), volgens mij zit daar nog alle detail in hoor. (en zelfs hier verlies ik dus een beetje detail door tinypic dus )



                Wat betreft haren op de schouders : in de meeste gevallen zal ik daar op letten, maar ook bij dit portret vond ik het goed zo, ik had dit beeld voor ogen.
                En inderdaad dit is echt wel geen taak of verantwoordelijkheid van een model, dat moet een fotograaf in het oog houden samen met de mua.
                Maar zoals gezegd hier was het gewenst.

                Veel grtjes en bedankt voor de comments,

                Peter
                www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                Comment


                • #9
                  Re: Gewoon een portretje

                  mooi uitgebalanceerd portret in een rustige, zonnige straat . Het haar en 'zonnestraaltje' op het haar is een knappe surplus.
                  My Website : http://www.ineedair.org
                  Music / Painting / Motion Graphics / Image
                  Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gewoon een portretje

                    Heel mooi. Achtergrond is voor mij niet te druk.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Gewoon een portretje

                      Zonder Mua een fashion foto maken is bijna onmogelijk .....
                      Dat het "haar" te soft zou zijn?? Ik doe vrij veel hair shoots voor kappers en daar moet je echt niet af komen met scherp haar....
                      Wat de huid betreft, als je om terug te komen op een goede Mua is dit goed gedaan en dan ben je al voor 70% gered zelfs als de huid iets minder is van een Model
                      is het toch bijna altijd aan te raden voor een Mua.
                      Een shoot voorbereiden vraagt en vergt veel tijd.
                      Soms kan een snapshot hier of daar lukken maar zonder enige vorm van bewerking ....... denk het niet
                      Ps

                      Mooi beeld Pete, geen schaduwen "auto" trek niet voldoende aandacht voor mij omdat het model in de juiste proportie staat

                      Comment


                      • #12
                        Re: Gewoon een portretje

                        knap afgewerkte foto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Gewoon een portretje

                          Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                          Hoi allen,

                          eerst en vooral toch bedankt voor jullie comments.

                          Wat betreft drukte, auto en crop : ik vind dit zelf absoluut geen te drukke achtergrond, heb zelfs graag dat je nog een beetje ziet dat je op locatie bent want anders kruip je met dit weer beter altijd in een studio
                          Een crop Henk en zeker vierkant is iets dat ik zelden tot nooit doe, tenzij specifiek gevraagd door klanten. Maar meestal wordt een verhouding 2/3 verwacht en dat isook een verhouding war ik weinig van zal afwijken.

                          En zoals gezegd mij stoort de achtergrond helemaal niet. Maar toch bedankt voor het meedenken, dat apprecieer ik wel.

                          Wat betreft de huid, tja dat is al vaker aan bod gekomen.
                          Deze huid is bewerkt zoals al mijn beelden, maar heel eerlijk eigenlijk heel miniem.
                          Dit model heeft out-of-cam zelfs een quasi perfecte huid, als je dan weet dat ik altijd met een MUA werk dan is er al veel weggewerkt voor het gebruik van PS.
                          Dat het een pop zou zijn zonder structuur daar ben ik het 100% niet mee eens. Jullie weten ondertussen allemaal wat resizen naar webformaat en dan nog hosten op één of ander platform doet met je beelden. Weg alle detail dus.

                          Vandaar hier een detail van de huid (crop uit vol formaat), volgens mij zit daar nog alle detail in hoor. (en zelfs hier verlies ik dus een beetje detail door tinypic dus )



                          Wat betreft haren op de schouders : in de meeste gevallen zal ik daar op letten, maar ook bij dit portret vond ik het goed zo, ik had dit beeld voor ogen.
                          En inderdaad dit is echt wel geen taak of verantwoordelijkheid van een model, dat moet een fotograaf in het oog houden samen met de mua.
                          Maar zoals gezegd hier was het gewenst.

                          Veel grtjes en bedankt voor de comments,

                          Peter

                          niemand die zich nu druk gaat maken over het haartje voor haar mond :-) :-) :-)

                          mooi beeld


                          gkrtz

                          Nathan
                          www.lensculture.com/nathan-verstraete

                          Comment

                          Working...
                          X