Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pimpelke + Update.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pimpelke + Update.

    Bedankt voor het kijken en de commentaren.



    Hier een update met: hooglichten + midtone contrast naar beneden gehaald. Ik werk gewoon op mijn laptop scherm én ben nog steeds "zoekende" qua afwerking. De ene keer misschien te hard, de andere keer misschien te zacht afgewerkt.
    Ik ben uiterst benieuwd naar de reacties.

    Last edited by omerti; 20 november 2015, 20:00. Reden: Update foto.
    Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

  • #2
    Re: Pimpelke

    Schitterende foto, veel detail in de pluimpjes en het oogje staat er mooi op. Licht weerkaatsing in het oogje en op het bekje werken heel goed.

    Het vogeltje staat een beetje te centraal geplaatst naar mijn gevoel, maar daar heeft men in de natuur niet altijd een keuze.
    De achtergrond is een beetje vlak en werkt daarom tegen. Ik heb het gevoel dat ik deze foto het vogeltje eerder in de diagonaal van een vierkant zou zetten.
    Nikon D500 - Sony A7s - Konica (Film) - Pentax Q

    Comment


    • #3
      Re: Pimpelke

      Pimpeltje staat er prima op, en de BG vind ik heel mooi.
      Zlef zou ik de hooglichten nog iets terugbrengen.
      Zie ook flickr

      Comment


      • #4
        Re: Pimpelke

        Compositie is perfect en de achtergrond heel mooi met die kleurschakeringen
        Schepte goed over de gehele mees gehouden
        Qua afwerking vind ik het minder geslaagd Omer, heel hard afgewerkt eigenlijk (totaal anders dan je roodborstje)
        Bij deze zou ikzelf de hooglichten naar beneden halen en het contrast wat minderen voor een zachtere uitstraling te krijgen

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Pimpelke

          Zonet een update geplaatst met aanpassingen op midtone contrast én hooglichten.
          Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

          Comment


          • #6
            Re: Pimpelke

            lijkt me nog teveel verscherpt te zijn en de bg is ook vlekkerig aan het worden.
            Less is more.

            compo en pose zijn wel mooi.
            http://500px.com/lishapics

            Comment

            Working...
            X