Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

is dit dezelfde filter?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • is dit dezelfde filter?

    Goede dag iedereen, ik ben van plan om een polarisatie filter en een ND (grijs filter) filter te kopen

    maar voor de polaristatie filter heb ik 2 prijzen gevonden, maar op de ene kost deze €58 en op de andere €40 wat toch een redelijk verschil is.

    in mijn opzicht is dit identiek dezelfde, maar aangezien ik van filters niet echt veel verstand heb, wil ik toch even jullie mening.

    de duurste is op coolbue ==> http://www.camerashop.be/product/407...specifications
    de goedkoopste is op art en craft ==> https://www.artencraft.be/nl/hoya-ci...--77-mm-271583

    beide sites ken ik, maar als ik naar de foto kijk dus hoe het doosje enzo er uit ziet, is dit naar mijn mening dus het zelfde.

    Graag jullie mening,

    THNX

  • #2
    Re: is dit dezelfde filter?

    Gaat inderdaad om dezelfde filter

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: is dit dezelfde filter?

      Zelfs als je met de verzendkosten rekening houdt is Art & Craft de goedkoopste.
      Bij Coolblue is de verzending gratis (inbegrepen in de prijs), bij Art & Craft vragen ze 6,99 euro voor de verzending, maar als je vlak bij Art & Craft woont, dan kan je er zelf ook naartoe rijden en moet je helemaal geen verzendkosten betalen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: is dit dezelfde filter?

        Bij Amazon nog iets goedkoper: http://www.amazon.de/Hoya-77-Slim-PL...polfilter+77mm
        De beste Hoya is de HD reeks, maar die kost het dubbele. Daartussen heb je nog Pro1, die zogezegd geoptimaliseerd is voor digitaal.
        Ik vind de Hoya HD filters zeer goed. Ze doen niets af aan de beeldkwaliteit van de beste lenzen, kosten minder dan de B+W MRC en XS-Pro, en zijn beter bestand tegen flare en reflecties.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: is dit dezelfde filter?

          Als het even kan geen slim filter nemen, maar gewoon een dom, dus dik.
          1 op een Sigma tien/twintig gaf een gewoon filter geen vignetering, maar pola op een UWA over heel de foto. met BenW hebt je wel een slimme nodig.
          2 er kan geen lensdop op, behalve de bijgeleverde opsteek en die kan je dan net zo goed gelijk weggooien, want die is na een minuut toch verdwenen.
          3 geen grip als het filter een keer goed vastzit.

          Bij mijn oude Hoya is de schroefdraad nog van koper en dat vreet minder snel vast, ipv iets van composiet materiaal.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: is dit dezelfde filter?

            iedereen super bedankt voor de reacties

            maar slim is op zich wel niet zo erg denk ik

            Comment


            • #7
              Re: is dit dezelfde filter?

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen1357 Bekijk bericht
              maar slim is op zich wel niet zo erg denk ik
              nadelen: duurder, rottig los en vastdraaien en de lensdop. de slimuitvoering is eigenlijk alleen maar lastig en alleen van nut op een UWA, waar ik hem nooit voor zou gebruiken.
              Last edited by hjanssen; 20 november 2015, 13:03.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: is dit dezelfde filter?

                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen1357 Bekijk bericht
                maar slim is op zich wel niet zo erg denk ik
                Er zijn niet veel lenzen waarop het noodzakelijk is.
                Ook een nadeel van de slim versies is dat ze vaak geen schroefdraad meer aan de voorkant hebben, wat het combineren van filters bemoeilijkt.
                Smalle ringen betekent vaak ook dunner en kwetsbaarder glas.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: is dit dezelfde filter?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  nadelen: duurder, rottig los en vastdraaien en de lensdop. de slimuitvoering is eigenlijk alleen maar lastig en alleen van nut op een UWA, waar ik hem nooit voor zou gebruiken.
                  Koop er dan ook meteen een "filter wrench" bij http://www.dx.com/p/camera-lens-filt...5#.VlCwvTZdFhE
                  Maar op de meeste lenzen moet je inderdaad geen slim filter gebruiken, een gewoon (dikker) filter geeft dan ook geen problemen met vignetting.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: is dit dezelfde filter?

                    ik ga toch de slim versie kopen, want in princiepe kan elke filter vast komen te zitten.

                    maar iedereen zegt als ik de niet slim versie neem, dan kom ik goedkoper uit? Ik heb internet afgezocht maar ik heb geen enkele goedkopere gevonden?

                    hoe komt dat iedereen zegt dat ik geld kan besparen als ik de niet slim versie neem?

                    THNX

                    Comment


                    • #11
                      Re: is dit dezelfde filter?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen1357 Bekijk bericht
                      ik ga toch de slim versie kopen, want in princiepe kan elke filter vast komen te zitten.

                      maar iedereen zegt als ik de niet slim versie neem, dan kom ik goedkoper uit? Ik heb internet afgezocht maar ik heb geen enkele goedkopere gevonden?

                      hoe komt dat iedereen zegt dat ik geld kan besparen als ik de niet slim versie neem?

                      THNX
                      Is over het algemeen zo dat de slims duurder zijn, beetje zoals strings; minder materiaal maar toch duurder.

                      Anyway, koop er nu niet direct een filter wrench bij, op YouTube staan er genoeg filmpjes die uitleggen hoe je het met een stom stukje touw ook kan doen en dat heeft mij alweer €15 uitgespaard
                      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                      Comment


                      • #12
                        Re: is dit dezelfde filter?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen1357 Bekijk bericht
                        hoe komt dat iedereen zegt dat ik geld kan besparen als ik de niet slim versie neem?
                        Voor zover ik kan zien, zijn alle CPL van Hoya in een zogenaamd 'slim frame' gebouwd. Dat is niet onlogisch want je hebt altijd twee ringen. De pro1 reeks kan in ieder geval nog een lensdop vasthouden ook.


                        [PG on iPad]
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: is dit dezelfde filter?

                          OK, THNX iedereen

                          Comment

                          Working...
                          X