Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Model

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Model


    De foto is genomen zonder flits in de buitenlucht.
    Last edited by SACH; 17 november 2015, 21:36.

  • #2
    Re: Model

    Ik vind deze foto persoonlijk op heel veel vlakken lichtjes storen.
    Het voornaamste; net niet de juiste compositie.
    Het komt raar over. De muur is net niet op 1/3 en de raamstijl is net over 1/3. Een beetje minder raam en wat meer muur zodat de foto was verdeeld in 3 gelijke vlakken had al veel gescheeld.
    Of je had de raamstijl in het midden moeten hebben zodat je symmetrie krijgt.
    Waar ik me ook lichtjes aan erger is dat de raamstijl niet waterpas is, zeker gezien hier best wel wat aandacht naar word getrokken.

    Flits had je inderdaad niet nodig, er is licht in overvloed. Ik vind het zelfs iets teveel. De foto bevat voor mij teveel wit en volgens mij is de witte plek op het haar net uitgeblankt. Jammer, 1 stop minder licht en hij was denk ik qua belichting veel beter geweest.
    Wat ik ook raar vind is hoe het model er staat. Haar lichaam word door die muur raar afgesneden en die hand die net de hoek om komt hoort daar in mijn ogen niet. Zeker omdat haar andere hand ook niet in beeld is.
    Haar blik is vrij goed, maar ik mis lichtjes in de ogen. Zonder lichtjes krijg je vaak een dooie, lege blik.

    Ik vind het feit dat je met kaders werkt opzich wel leuk. Maar met kaders werken in de foto zelf is altijd riskant omdat dat niet makkelijk is. Voor mij is de foto niet geslaagd.
    Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

    Comment


    • #3
      Re: Model

      Even verduidelijken, het model zit op deze foto en de muur aan de linkerkant is een paal.
      De foto zelf is niet bijgewerkt dus waterpas en bijsnijden is niet gebeurd.
      Had ik beter vermeld, mijn fout.
      Bedankt voor je feedback.

      Comment


      • #4
        Re: Model

        Dat je model zit en dat de muur een paal is lokt bij mij enkel meer vragen...
        Ik vind het nog altijd een raar plaatje, zeker nu ik weet dat ze zit.

        Waarom plaats je sowieso een onbewerkte foto?
        Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

        Comment


        • #5
          Re: Model

          Omdat ik dan weet waar de werkpunten liggen.

          Comment


          • #6
            Re: Model

            Lijkt alsof de vrouw gekneld zit. Bijsnijden is een must en dan krijg je een top foto


            Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

            Comment

            Working...
            X