Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sijs

    Vandaag...euh al zo laat ...gisteren dus naar hut 2 geweest van glenn in kalmthout...en daar kon ik deze...sijzen spotten...de weersomstandigheden lieten het
    weeral maar eens afweten....

    Nikon D3300
    Nikkor 500 mm f4
    f5
    1/125
    1600 iso

    DSC_3300-2s+bd by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: sijs

    Ziet er goed uit, een soort die ik nog graag zou willen.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: sijs

      Je gooit er wel een pak geld tegen hé Freddy om steeds maar hutjes te huren .... waarom geen opnames in de vrije natuur ?

      Over deze opname dan, tjah voor mij doet deze het toch niet echt, zeker niet omdat deze vanuit een gehuurde hut is gemaakt
      De omgeving is heel druk, de houding van de sijs zo voorover vallend vind ik ook niet zo geslaagd
      Maar daarentegen de sijs zelf staat er wel goed scherp op maar de dof is te klein
      Als je zo dicht op je onderwerp zit is een f5 toch wel wat weinig hoor

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: sijs

        Je gooit er wel een pak geld tegen hé Freddy om steeds maar hutjes te huren .... waarom geen opnames in de vrije natuur ?

        Over deze opname dan, tjah voor mij doet deze het toch niet echt, zeker niet omdat deze vanuit een gehuurde hut is gemaakt
        De omgeving is heel druk, de houding van de sijs zo voorover vallend vind ik ook niet zo geslaagd
        Maar daarentegen de sijs zelf staat er wel goed scherp op maar de dof is te klein
        Als je zo dicht op je onderwerp zit is een f5 toch wel wat weinig hoor

        grts
        Sieg
        ik heb altijd hard uitgekeken naar jouw reacties die je op men foto's en ook op anderen de hunnen gaf....nu vind ik eigenlijk bovenstaande reactie er toch wel over...1. Ik geef men geld nog altijd naar men goeddunken uit....ik ga er toch ff dieper op in....50 euro voor een hut gedeeld door 4 mensen.....niet echt veel of toch....durf verwedden en nu doe ik een boute uitspraak....dat jij dit soort geld aan meer bizarre dingen geeft dan mijn Vogelhutten.
        2. Je vind de foto niet goed omdat ie vanuit een Vogelhut gemaakt is.....wat voor een onzin is dit nu....die sijzen weten niet hoor dat ik in een Vogelhut zat.
        En ik meen het echt sieg, je had mijn bewondering die zul je nu toch terug moeten verdienen ....mss geef je er wel niet eens om...

        Groeten
        Freddy
        https://fredor2.wixsite.com/my-site

        Comment


        • #5
          Re: sijs

          Sijsje op zicht staat er goed op, al mag er voor mij iets meer doortekening / detail aanwezig zijn.
          Misschien de ruis onderdrukker teveel zijn best gedaan.
          Over het gehele beeld ga ik toch met Sieg mee, zo te zien zit dit sijsje aan de rand van de waterbak en toont de omgeving redelijk druk.

          Groeten,
          Raf
          Instagram

          Comment


          • #6
            Re: sijs

            Oorspronkelijk geplaatst door freddy69 Bekijk bericht
            ik heb altijd hard uitgekeken naar jouw reacties die je op men foto's en ook op anderen de hunnen gaf....nu vind ik eigenlijk bovenstaande reactie er toch wel over...1. Ik geef men geld nog altijd naar men goeddunken uit....ik ga er toch ff dieper op in....50 euro voor een hut gedeeld door 4 mensen.....niet echt veel of toch....durf verwedden en nu doe ik een boute uitspraak....dat jij dit soort geld aan meer bizarre dingen geeft dan mijn Vogelhutten.
            2. Je vind de foto niet goed omdat ie vanuit een Vogelhut gemaakt is.....wat voor een onzin is dit nu....die sijzen weten niet hoor dat ik in een Vogelhut zat.
            En ik meen het echt sieg, je had mijn bewondering die zul je nu toch terug moeten verdienen ....mss geef je er wel niet eens om...

            Groeten
            Freddy
            Ik heb me mss verkeerd uitgedrukt Freddy, en/of het komt duidelijk verkeerd over
            Je geeft uiteraard je geld uit aan wat je wilt, maar ik snap niet dat je steeds maar schuilhutten huurt.
            De beste kennis vergaar je in het veld, de vrije natuur waar je de soorten leert kennen en hun manier van doen.
            Ik heb niks tegen hutjes huren hoor versta dat goed, maar je mag er je niet op vastpinnen anders blijf je zitten met beperkte kennis ....

            Wat betreft het feit dat de sijs niet weet dat deze voor een vogelhut zit doet helemaal niet ter zake.
            Het gaat om het feit dat jij dit wel weet en er toch mooiere opnames moeten kunnen gemaakt worden.
            Laat ons niet rond de pot draaien en eerlijk toegeven dat het nu net de bedoeling is van een hut huren, mooie opnames kunnen maken in een geplaatste setting.
            Deze setting is dan zo geplaatst dat het de meest mogelijk mooie beelden oplevert.
            De bedoeling ook van een hut huren is om op makkelijke wijze mooie opnames te kunnen maken in deze artificiële setting.
            En dan ga je volgens mij enkel voor de mooiste opnames die eruit springen.

            Maar ik zeg het nogmaals, ik heb niks tegen schuilhutten huren al doe ik het zelf (voorlopig) nooit.
            Alhoewel, ik ben ooit 1 keer uitgenodigd door iemand die een hut gehuurd had, daar staan welgeteld 2 foto's van op m'n site.
            Misschien zal ik dit in de toekomst ook wel gaan doen maar dan is het bij mij meer om medische redenen die er zitten aan te komen.

            Maar in ieder geval nogmaals mijn excuses als dit verkeerd is overgekomen Freddy
            Je weet dat ik alleen maar probeer te helpen, heb je al gemerkt denk ik toch ....

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: sijs

              Sieg met dat verhaal kan ik dus weer leven en zijn we weer vrienden se......
              Volg je ergens wel in je beweringen....maar...
              ook om medische redenen dat ik die betaalhutten prefereer boven het afstruinen van de natuur op zoek naar mooie shoot plaatsjes..(pas op ik doe
              dit nog wel eens vroeger altijd nu minder en minder...)
              De sijsjes konden wel -tig plaatsen uitkiezen om te gaan zitten maar nee niet daar natuurlijk...ik vind en vond het op die plaats ook te druk...
              en ook met diafragma f4 is er heel weinig scherpte diepte natuurlijk en ook miste ik daardoor te weinig detail in het verenkleed....
              ik heb er nog wel enkele mooiere maar eentje ervan heb ik in de beginnershoek gezet onder de naam reflecties...mss wil die ook wel eens bekijken..
              want ik vond meestal je kritiek iets waar ik me kon aan optrekken om beter te doen...

              Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: sijs

                Degene die je geplaatst hebt in Beginnershoek is een héél pak mooier Freddy
                Dat is nu net het soort opname waarvoor je een hut huurt
                Ik hoop dat het nu duidelijker is wat ik bedoelde

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: sijs

                  leuke soort freddy

                  Comment

                  Working...
                  X