Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuurtorentje Ijmuiden Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vuurtorentje Ijmuiden Update

    Op de zuidpier van Ijmuiden..

    Update WB aangepast:



    Origineel:
    Last edited by jos82; 17 november 2015, 12:24.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Vuurtorentje Ijmuiden

    Zeer knap Jos, mooie compo en lange sluitertijd maakt hem af (zijn de stenen zo paars, of bewuste keuze?)
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Vuurtorentje Ijmuiden

      Compo OK, maar de uitvoering niet zo.
      water is geen water en de kleuren niet reeel.
      en ik kan het weten want kom daar heel vaak.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Vuurtorentje Ijmuiden

        Bedankt voor de reacties al..

        De magenta zweem op de stenen is een gevolg van mijn 10 stopper....Had dit al grotendeels gecorrigeerd op de raw, maar had nog steeds wel een magentazweem.
        Bij deze een update met aangepast witbalans..
        Moet zeggen dat het me niet echt stoorde...Zo;n extreem lange sluitertijd is al niet realistisch, dus vond het wel een keertje kunnen..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Vuurtorentje Ijmuiden

          Ik vind de foto heel geslaagd, het mag inderdaad eens anders. Elk zijn smaak
          https://www.behance.net/Lynx1966

          Comment


          • #6
            Re: Vuurtorentje Ijmuiden

            Mooi en verrassend resultaat met mooie kleurtinten. Voor mij ook een bekende plek..
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Vuurtorentje Ijmuiden

              ik vind hem prachtig ,ik ken de plek niet daarom maakt het kleurverschil voor mij niets uit ,vind ook niet dat de update veel verschilt met het origineel ,
              ook de scherpte op de stenen en het groen is heel mooi ,voor mij zeker geslaagd !

              Comment


              • #8
                Re: Vuurtorentje Ijmuiden

                Zie ook niet veel verschil met de originele versie. Zeker geslaagd! Mooi en zachte foto! Helemaal mijn ding
                Eerlijkheid duurt het langst!!
                Mijn website: http://www.degrafon.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Vuurtorentje Ijmuiden

                  Verschil is toch wel duidelijk hoor aan de kleur van de stenen
                  Voor mij zijn beide evengoed, alhoewel de kleuren van de originele me meer aanspreken
                  Niet alles bij natuurfotografie moet realistisch worden weergegeven, net dat is het mooie aan deze tak van fotografie

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vuurtorentje Ijmuiden

                    Qua opzet en compositie vind ik het een prima foto, mooi gedaan! Qua bewerking vind ik het niet mooi. De stenen hebben nog redelijk wat contrast, maar bijvoorbeeld de vuurtoren is heel vlak en contrastloos. Dit laatste geld wat mij betreft ook voor de lucht, vlak boven de horizon ziet het er wel ok uit, maar daarboven is het heel contrastloos. Wat dat betreft vind ik je update ook niet echt een verbetering.
                    WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vuurtorentje Ijmuiden

                      Vind dit toch wel een mooie , hoor !
                      Prachtig compo en de sluitertijd zeker wel geslaagd. De prachtige tinten in de lucht zijn een meerwaarde.
                      Aannemende dat het wit van het vuurtorentje wit is, zou ik daar even de witkwast overheen halen.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vuurtorentje Ijmuiden

                        Iedereen bedankt voor alle reacties..
                        Het gebrek aan contrast boven de horizon komt denk ik doordat de lucht vrijwel geheel egaal was, in combinatie met de lange sluitertijd...Maar juist het zachte vind ik dan juist wel weer mooi..
                        Vond het wel verrassend dat er zoveel kleurverschil zat in de lucht, heb dit met mijn ogen zeker niet gezien, was eigenlijk vrij grijzig...Altijd een verassing zo'n lange sluitertijd foto..
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vuurtorentje Ijmuiden

                          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                          Vond het wel verrassend dat er zoveel kleurverschil zat in de lucht, heb dit met mijn ogen zeker niet gezien, was eigenlijk vrij grijzig...Altijd een verassing zo'n lange sluitertijd foto..
                          Inderdaad Jos en als je er echt goed op let zijn het de kleuren van de Franse vlag die heel subtiel maar wel in de juiste volgorde weergegeven worden ;-)

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vuurtorentje Ijmuiden

                            Heel knap, dit zie ik graag...
                            En in de update zijn kleuren idd nog beter.
                            mvg Christophe

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vuurtorentje Ijmuiden

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Inderdaad Jos en als je er echt goed op let zijn het de kleuren van de Franse vlag die heel subtiel maar wel in de juiste volgorde weergegeven worden ;-)
                              grts
                              Sieg
                              Was mij inderdaad ook opgevallen..Had deze reactie ook zeker wel verwacht..
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X