Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 paar ogen gericht op 1 en hetzelfde voorwerp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 paar ogen gericht op 1 en hetzelfde voorwerp



    ik waag me voor de eerste maal aan het plaatsen van een foto in de showcase, ai ai, wordt lastig

  • #2
    Re: 2 paar ogen gericht op 1 en hetzelfde voorwerp

    Showcase??? Ge durft gij nogal met uw foto boordevol (letterlijk) verbeten actie!

    Comment


    • #3
      Re: 2 paar ogen gericht op 1 en hetzelfde voorwerp

      Nice, opvliegend gras benadrukt nog eens de actie

      Comment


      • #4
        Re: 2 paar ogen gericht op 1 en hetzelfde voorwerp

        Ik weet het niet 100% met deze. Persoonlijk vind ik dat je al mooiere foto's in beoordeling hebt geplaatst. De contouren lijken me op dit scherm wat vertekent ( converter gebruikt? veel verscherpt? ). Het moment is wel prachtig en zoals eerder gezegd is het opvliegende gras een meerwaarde. Ik bekijk het straks nog even op mijn andere scherm.

        groetjes
        Mvg,
        Gregory
        www.gvg-photo.com

        Comment


        • #5
          Re: 2 paar ogen gericht op 1 en hetzelfde voorwerp

          Oorspronkelijk geplaatst door GregoryVG. Bekijk bericht
          Ik weet het niet 100% met deze. Persoonlijk vind ik dat je al mooiere foto's in beoordeling hebt geplaatst. De contouren lijken me op dit scherm wat vertekent ( converter gebruikt? veel verscherpt? ). Het moment is wel prachtig en zoals eerder gezegd is het opvliegende gras een meerwaarde. Ik bekijk het straks nog even op mijn andere scherm.

          groetjes
          geen convertor gebruikt maar hierdoor wel extra moeten croppen ...

          Comment


          • #6
            Re: 2 paar ogen gericht op 1 en hetzelfde voorwerp

            Gezien de actie vind ik hem wel op zijn plaats in SC.

            Comment


            • #7
              Re: 2 paar ogen gericht op 1 en hetzelfde voorwerp

              Sinds ik met LR leren werken heb schiet ik in sRaw ipv in Jpeg. Als ik het goed begrijp biedt sRaw tov Raw het voordeel dat de bestanden kleiner zijn en je minder snelheid verliest. Nadeel zou dan weer zijn dat je heel veel pixels verliest (met mijn Canon 7D werk ik nu met 4.5 megapixels ipv de volle 18M).

              Zie ik iets over het hoofd? Welk formaat gebruiken jullie? Iemand tips?

              Comment


              • #8
                Re: 2 paar ogen gericht op 1 en hetzelfde voorwerp

                Oorspronkelijk geplaatst door comic Bekijk bericht
                Gezien de actie vind ik hem wel op zijn plaats in SC.

                Het is echt een prachtig moment, absoluut! Enkel vind ik de foto wat pixelized overkomen. lijkt me vergroot te zijn, en daardoor kwaliteitsverlies op scherpte.
                Mvg,
                Gregory
                www.gvg-photo.com

                Comment


                • #9
                  Re: 2 paar ogen gericht op 1 en hetzelfde voorwerp

                  De speler links in beeld heeft misschien inderdaad wel een klein beetje last van die vreemde verscherping.
                  Waarschijnlijk zit ie net buiten het scherpteveld, voor mij zit de speler rechts in beeld goed qua scherpte.
                  Ik gebruik op mijn 7D full raw.
                  Beeld bewerken, export naar jpg.
                  Voor gebruik op bvb. facebook een 2de resize naar 2048 pixels op de lange zijde (+ standaard verscherping).
                  Voor gebruik op dit forum zelfde actie, vanaf de eerste .jpg resize naar 1024 op de lange zijde (+ standaard verscherping)

                  Comment


                  • #10
                    Re: 2 paar ogen gericht op 1 en hetzelfde voorwerp

                    Ik gebruik enkel Jpg voor sportopnames, dit is mij voorgeschreven geweest op door professionele fotografen.
                    Bij RAW verlies je snel ruimte op de schijven en moet je gedurig wisselen van kaarten was hun uitleg.

                    Wat mij wel opviel is dat ze bij het doorsturen van beelden toch om de 100 foto's hun kaarten wisselden.

                    Pixelboy

                    Comment

                    Working...
                    X