Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A65 - Set custome whitebalance met losse flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A65 - Set custome whitebalance met losse flits

    Vandaag voor de eerste keer gaan fotograferen in studio en op een bepaald moment wil ik mijn Sony A65 de witbalans laten uitmeten.
    De belichting was manueel ingesteld op 1/125s, F/8, ISO 200. Op mijn camera ga ik dan naar "Custom setup" en ik zet de gray card in het focus punt. Echter, op het moment dat ik afdruk negeert hij blijkbaar de manuele instelling en schiet hij op een veel langere sluitertijd met als gevolg dat hij voor de witbalans een mengeling van flitslicht met TL-licht geeft (het schommelde tussen de 3500K-4300K).

    Hoe kan ik met mijn Sony A65 de witbalans correct meten als ik gebruik maak van (studio) flitsers ?




    Ps. dit is effectief de eerste keer dat ik de witbalans met flash meet, voorheen heb ik altijd smallflash gebruikt en dit zit schoon op ~5500K, maar met Elinchroms is dit dus een heel ander verhaal
    Ps2. ja ik wil echt op voorhand de meeting doen en niet achteraf in lightroom ed.
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

  • #2
    Re: Sony A65 - Set custome whitebalance met losse flits

    Ik vind er zelf niet echt veel van op het internet, maar blijkbaar is het probleem hetzelfde op de A77
    Best wel jammer want verder vind ik het een top camera.
    Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
    Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
    Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

    Comment


    • #3
      Re: Sony A65 - Set custome whitebalance met losse flits

      als een camera op m ingesteld staat op een sluitertijd moet die toch gebruiken, daar hebben de flitsen toch niets mee te maken?
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment

      Working...
      X