Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D, nu is't officieel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 20D, nu is't officieel

    http://www.dpreview.com/news/0408/04081909canon_eos20d.asp

    en verder

    Deel 1 van een review

    http://www.luminous-landscape.com/reviews/cameras/20d-part1.shtml

    Mvg Tibo

    Eindelijk afgelopen met de speculatie en natte dromen
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

  • #2
    Originally posted by CooMa
    http://www.dpreview.com/news/0408/04081909canon_eos20d.asp

    Eindelijk afgelopen met de speculatie en natte dromen
    Jammer

    Comment


    • #3
      Staat zelfs al op de site van top foto.

      http://www.top-foto.de/

      Groetjes,

      Jo.

      Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
      Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

      Comment


      • #4
        Originally posted by CooMa
        http://www.dpreview.com/news/0408/04081909canon_eos20d.asp

        Eindelijk afgelopen met de speculatie en natte dromen
        Spijtig idd. zeker van die "natte dromen"...

        Comment


        • #5
          Het ziet er niet slecht uit wat ik lees op dpreview en luminous-landscape.
          - Alleen de kleinere spiegel valt met tegen (hopelijk geen donkerdere zoeker).
          - Ruis (8.2 megapixel op hetzelfde CMOS oppervlak) schijnt, volgens luminous-landscape, hetzelfde te zijn als de 10D en die staat bekend om zijn ruisvrije opnamen. Hulde voor Canon.
          - De prijs van de 20D zou, volgens luminous-landscape, lager zijn dan de 10D!
          - Tel daarbij 5 opnamen per seconde en een buffer van 23 opnamen (jpg).
          Ik verwacht dat deze camera een echte tophit wordt.

          Comment


          • #6
            Jammer genoeg ziet het er geen natte droom uit voor mij:
            Uit de review van Luminous Landscape:
            As mentioned, the 20D has been reduced in size over the 10D and previous models in this line from Canon. Such shrinkage is not without its price though. It has been achieved by reducing the size of both the pentaprism and the instant return mirror. This makes the viewfinder a bit dimmer and a bit coarser than the previous generation. The coarseness isn't all that apparent indoors or under low contrast outdoor light conditions, but outdoors on a bright sunny day it's painfully obvious. (Canon claims that the coarseness to aid manual focusing, but that's just marketing BS; simply an attempt to turn a deficiency into a feature).

            Everything is a trade-off. Consumers want faster and better digital cameras and expect to pay less for it than they did at this time last year. Manufacturer's are squeezed to make a profit and be competitive in a ruthless and fast changing environment, where you're only as good as your latest product. Canon has obviously decided that smaller, lighter and less expensive to build is the success formula for the 20D, so long as the buyer still gets a bigger sensor, clean images and faster shooting speeds.
            Wat mij wel verbaasd is hoe zacht zowel Askey als Reichmann omspringen met deze 20D:
            men neme een 10D en voegt daar dingen aan toe waar niemand om vroeg (8 MPix, shift witbalans, 9 scherpstelpunten,...) ten koste van andere zaken die wél belang hebben (zoeker, verlaagde buffer,...) en nog kunnen ze er niks slechts over vertellen...
            Het enige positieve dat ik voorlopig zie is dat de 8 MPix gelukkig niet ten koste zijn gegaan van meer ruis en de snellere opstart.

            Met andere woorden: d'r staat nog steeds een Pentaxke te lonken...

            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Zo zeg: 30 (!) noteworthy (alweer !) improvements (en ja: !!!!!!)

              Toch leuk om er eens wat uit te pikken (op volgorde dan):

              8.2 megapixel CMOS sensor: da's altijd goed. Mits geen verder verlies (ruis etc) hoe meer pixels hoe beter

              Near instant power on time: prima. Ik wacht niet graag, dus prachtig

              5 fps continuous, 23 frames: Mwoh. Persoonlijk maak ik zelfs sportfoto's in 'gewone' single-mode. Ik denk nog steeds dat het beter om die sport eens even goed te bekijken en te bezien wat (en wanneer) ik iets wil vastleggen. Beter denk ik dan na knoppie vasthouden er later eentje uit te pikken die wel aardig is. Maar vooruit, meer fps is geen nadeel

              Faster top shutter speed: Ik ben nog nooit tegen die grenzen aangelopen, zal handig zijn als je de zon wilt fotograferen ofzo? Maar: geen nadeel.

              Faster X-sync shutter speed: Tja, eerlijk gezegd vind ik, bij wat experimenteler studiowerk 1/250s nog peanuts. Maar: tis sneller

              Black & White mode: Mooi bij digitale fotografie dat je zo fijn met bv de kanaalmixer achteraf een kleurenfoto mooi naar de gewenste zw kunt tunen. Een BW-mode? Zelfs selectable vind ik dat niks, want dat is selectable vooraf (denk ik toch, zal eens verder neuzen)

              Menu hints: Pfff... To ensure you are... ja ja... Komt zo'n vensterke met 'Are you sure you want to...? Yes/Cancel. En na klikken op Yes komt 'Are you really really really sure en mag je nogeens klikken? De volgende versie komt dan ook met 'Do you realize that this mode gives you faster shutter speed but more noise?

              USB2: Hoi, kan ik mijn kaartlezertje (USB2) wegdoen?

              PictBridge direct printing support: Gruwel

              Slightly smaller and lighter body - only a shave here or there but does feel smaller:
              Tja, een beetje geschaafd hier en daar. Maar voelt kleiner. Voelt beter, dat klinkt meer als een improvement

              Higher pop-up flash: Kijk, da's weer goed. Ik heb me altijd al afgevraagd waarom je zo'n popup flitserke bv niet naar het plafond zou kunnen draaien om te bouncen? Nou ja, afgevraagd, ik weet het wel. Ze willen ook externe flitsers verkopen

              CF activity light moved - no more holes in the CF compartment door: Mooi, ik kan aan onderwaterfotografie gaan doen?

              Embossed Canon logo - last but not least! : Tatatatadadada... jippie... lalala lalalala lalala... polonaise

              Even voor de duidelijkheid: Zoals ik al aangaf, zijn de genoemde punten zeker geen nadelen en lijkt me die 20D een prima camera. Maar ik vond zo'n opsomming van 30 noteworthy improvements toch wel een beetje tè klinken (een beetje zo van 'hehehe D70/D100' (of hehehe 10D/300D/D60 etc etc). En ach, wat tegengas kan dan ook geen kwaad

              Ik zie dat ook die lijst inmiddels het kopje Changes/improvements heeft gekregen, maar ik laat mijn opmerkingen toch maar staan. Misschien heeft iemand er iets aan en dan heb ik ze niet voor niks getypt

              Comment


              • #8
                Misschien heeft iemand er iets aan en dan heb ik ze niet voor niks getypt
                zeker niet voor niks getypt:
                het kunnen relativeren , en de humor maakt dit een geslaagde "analyse".

                30 improvments , in mijn woorden : marketing BS

                Fuji Digitaal fototoestel

                Comment


                • #9
                  Effe reageren, 1 ding stoort mij persoonlijk nog : 1.6 cropfactor.

                  Waarom niet ineens goed en overgaan op een 1.3 crop ? Dat is mi de betere gulden middenweg ...

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Tom
                    Effe reageren, 1 ding stoort mij persoonlijk nog : 1.6 cropfactor.

                    Waarom niet ineens goed en overgaan op een 1.3 crop ? Dat is mi de betere gulden middenweg ...
                    Hallo,

                    Dat zal volgens Canon nog een tijdje zo blijven ... ze willen een verschil houden tussen de 3 markten 30D/60D/10D/300D/20D --- 1D/1DII --- 1Ds ... indien je een 1,3 crop wil zijn er alternatieven ...

                    Groetjes.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Froto
                      Originally posted by Tom
                      Effe reageren, 1 ding stoort mij persoonlijk nog : 1.6 cropfactor.

                      Waarom niet ineens goed en overgaan op een 1.3 crop ? Dat is mi de betere gulden middenweg ...
                      Hallo,

                      Dat zal volgens Canon nog een tijdje zo blijven ... ze willen een verschil houden tussen de 3 markten 30D/60D/10D/300D/20D --- 1D/1DII --- 1Ds ... indien je een 1,3 crop wil zijn er alternatieven ...

                      Groetjes.
                      Weet ik, daarom de opmerking.
                      Eens je die 1.3 crop gewend bent kan je niet meer terug (ik toch niet) ....

                      Comment


                      • #12
                        Oef !

                        Ik vreesde eventjes voor mijn recente (2 maand geleden) aankoop van de 10D ... Enfin, ge weet wel, niemand ziet graag zijn nagelnieuwe en dure toestel zomaar "1-2-3" achterhaald worden door flashy nieuwe technologie. Nu ben ik best gelukkig met m'n 10D hoor, daar niet van... maar ach : "boys and their toys" zou mijn vrouwke zeggen.

                        Er zijn wel wat verbeteringen, maar ik kan Erik's analyse volledig volgen... ook heel wat marketing BS. Ik heb echt niet het gevoel dat de 20D een wereld van verschil maakt tegenover de 10D. (tenzij men zich laat vangen aan de illusie dat 8 MP echt veel meer zou zijn dan 6 MP)

                        Een kleinere cropfactor zou pas echt pijn hebben gedaan (1.3 of misschien zelfs full frame ?) én zou brokken gemaakt hebben in de markt. (misschien idd. ook binnen de Canon lineup gekannibaliseerd hebben) Dàn zou ik als de vliegende weerlicht een nieuw spaarplannetje hebben uitgetekend.

                        Zoals het er nu uitziet... Lang leve m'n 10D ! (m'n D30 is overigens ook nog altijd alive and kicking... prima tweede camera met dat leuke 50 mm prime lenske.) Nog niet te snel panikeren dus...
                        Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

                        Comment


                        • #13
                          Embossed Canon logo! Wow, voor als je jeuk aan de vingers hebt. Toch een echte verbetering, vind ik.

                          Comment


                          • #14
                            Persoonlijk lost de 20D toch wel een hoop dingen op waar ik mee had mee leren leven met m'n 10D. Moest ik m'n 10D nog hebben, dacht ik ook niet aan upgraden, maar gezien m'n recente diefstal zie ik niet echt het nut om nu nog een 10D aan te schaffen... De startup-tijd, EF-S lensmount, kitversie voor dik 500€ minder dan m'n 10D body van weleer, meer frames per seconden, een betere AF en hogere ingebouwde flitser zijn enkele van de features die me overtuigen om een 20D te bestellen ipv een 10D te kopen... De 20D heeft tov de 10D enkel maar voordelen, geen nadelen... Maar dat was ook te verwachten van een evolutie van de 10D...

                            Comment


                            • #15
                              Wacht nog even met de speculaties rond de prijs! Er staat wel goedkoper dan de 10D, maar dat is goedkoper dan de lanceringsprijs van de 10D, (en dat was iets boven €2000...).
                              De prijzen die je nu overal ziet ligt €500 hoger dan de prijs van de 10D-body...
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

                              Comment

                              Working...
                              X