Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

HP Photosmart 7520 all in one printer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • HP Photosmart 7520 all in one printer

    Nog iemand die zo'n kreng heeft ?
    Heb het ding nu zo'n goeie twee jaar, buiten garantie natuurlijk, en ik heb al meer cartridges weggegooid dan verbruikt.
    Origine HP, niet originele met chip of zonder chip, om het even wat je er in stopt herkent hij bepaalde niet, geeft aan van volle dat ze leeg zijn, nu eens het gele, dan weer de zwarte, dan cyaan, enfin noem maar op.
    Wanneer ik eens op het www zie, dan is dit blijkbaar een gekend fenomeen van dit type dat (blijkbaar) niet op te lossen valt.
    Heb ook reeds al de tips welke HP aangeeft, en dat zijn er nogal wat, geprobeerd, maar zonder resultaat.
    Soms werkt hij dan weer wel, zonder dat je er iets aan gedaan of gewijzigd hebt.... kortom, zoals reeds gemeld een kreng.

    Tenzij er iemand van jullie een oplossing kent voor dit probleem, gaat het hele boeltje maandag naar het containerpark.

    Btw, ik ga dus hoogstwaarschijnlijk een nieuwe moeten kopen, kunnen jullie me een printer, copier, scanner aanraden ?
    Meestal zw/w printen, af en toe eens kleur, en héééél zelden eens een foto ?

    Dank bij voorbaat voor eventuele inlichtingen en/of info.

  • #2
    Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

    Na de perikelen met een HP 2800 laserjet AIO had ik me voorgenomen om nooit meer een HP printer aan te schaffen. Maar de gunstige reviews konden me toch overtuigen om een paar jaar geleden een HP Officejet Pro 8600 Plus te kopen. En tot op vandaag ben ik er zeer tevreden over. Snel, flexibel All in One, netwerk, zeer goede afdrukken en erg zuinig met de inkt. Niet meer verkrijgbaar maar de opvolger is de 8620, het overwegen waard.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

      Ik had/heb hetzelfde idee als jij toen had, nl. nooit meer HP.
      Laat ik nu net een test gelezen hebben waaruit bleek dat HP de 'lastigste' printers heeft wanneer je niet originele cartridges wil gebruiken.
      Er zou speciaal iets in de software zitten om niet originele cartridges af te stoten of niet te aanvaarden (?).
      En laat HP nu net de allerduurste zijn op gebied van cartridges.
      Heb jij daar ervaring mee met de HP Officejet Pro 8600 ?

      Ik zou me niet graag twee keer aan dezelfde steen stoten.

      Bedankt alvast voor de info.

      Comment


      • #4
        Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

        Ik heb een simpele HP envy 4504 en heb dezelfde problemen als jou.
        Willekeurige meldingen dat er iets scheelt aan de patronen, namaak of origineel. Het willekeurig vastlopen/loskomen van de bewegende delen...
        Deze is ook rond de 2 jaar en zal ook mijn laatste HP zijn.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

          De HP 8600 gebruikt de HP 950/951XL COMBO-PACK cartridges waarvan ik ongeveer één set per jaar nodig heb, zo'n 105€ kost een volledige set. Ik gebruik enkel de originele inkt en cartridges. Daar kan ik toch ongeveer 2000 pagina's afdrukken.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

            Als je héél weing foto's afdrukt:

            Canon Selphy CP910 = een sublimatieprinter - print op postkaartformaat.
            Werkt niet met "inkt" dus kan niet verstoppen.
            Heb deze ook en is voor mij voldoende.
            Wil je sporadisch eens een groter formaat, dan LAAT je die afdrukken.

            Voor de rest ( zwart-wit) zou ik een BROTHER multifinctional aanraden.
            Heb er eentje thuis een eentje op het werk en ze hebben me nog nooit in de steek gelaten.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

              Ik heb een HP1102W laserprinter. De originele tonercassetten kosten 69€ in de reguliere handel. Ik steek er namaakcasettes in van 25€. Die zijn goed voor 2000 afdrukken (600 meer dan de originele HP cassette).
              Telkens ik er een nieuwe namaakcassette insteek, verschijnt er op mijn scherm "Thank you for using an Original HP product"

              Het zijn geen hervulde, maar volledig nieuwe (en namaak).

              Comment


              • #8
                Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

                Had ook de HP7520. Deze printer voldeed volgens mij niet, vooral om foto's te printen.
                Stopte plots met werken dit voorjaar. Naar containerpark en een Canon MG7550 aangeschaft.
                Hoewel het lang duurt voor hij begint te printen, ben ik toch tevreden over de fotokwaliteit.
                Rudi

                Comment


                • #9
                  Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

                  Nooit meer een HP voor mij, geef me maar een Canon.
                  Met HP altijd problemen met de "originele" cartridges en vaak afdrukproblemen.
                  Met de Canon nog nooit problemen gehad.
                  Natuurlijk kan alles stuk gaan, maar HP breekt alle records op gebied van printproblemen.
                  Ik gebruik nooit refill of namaak, één keer maar geen twee keer.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

                    Hier al enkele jaren een Canon MG 5250, zéér tevreden van. In het begin originelen cartridges gebruikt, daarna een huismerk van een Nederlands bedrijf die toch nog een 27 euro kostten voor een set van 5. Tot ik een keer in een Action in de buurt inkt tegenkom van 9,99 euro voor een ganse set. Dat wilde ik toch wel even testen, gebruik die nu al ongeveer een jaar (er zit zelfs een chip op !) en ik hoop dat Action die gaat blijven aanbieden. Ik zie echt geen kwaliteitsverschil.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Hier al enkele jaren een Canon MG 5250, zéér tevreden van. In het begin originelen cartridges gebruikt, daarna een huismerk van een Nederlands bedrijf die toch nog een 27 euro kostten voor een set van 5. Tot ik een keer in een Action in de buurt inkt tegenkom van 9,99 euro voor een ganse set. Dat wilde ik toch wel even testen, gebruik die nu al ongeveer een jaar (er zit zelfs een chip op !) en ik hoop dat Action die gaat blijven aanbieden. Ik zie echt geen kwaliteitsverschil.
                      Blij te horen dat die van Action goed zijn. Heb er ook, maar had ze nog niet gebruikt.
                      Rudi

                      Comment


                      • #12
                        Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

                        Ik heb ook problemen met mijn hp printer Dat komt hier nietmeer in huis
                        Life through a lens..

                        Comment


                        • #13
                          Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

                          Ik heb 2 printers staan: een HP laserjet om zwart-wit af te drukken en een Canon Inkjet voor foto's.
                          Beiden printers van rond de 100 euro.
                          De HP heeft mij ook al wat kopzorgen bezorgd rond cartridges, gelukkig is hij vrij zuinig en doe ik ongeveer 1.5 jaar per cartridge.
                          Grootste probleem verschuilt zich rond de software updates, bij HP is het steeds een geklooi van jewelste, bij Canon gebeurt alles met één klik.
                          Op het werk idem, steeds vrij veel problemen met de HP printers.
                          Mocht mijn HP het begeven dan kies ik resoluut voor een Canon laserjet.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Er zou speciaal iets in de software zitten om niet originele cartridges af te stoten of niet te aanvaarden (?).
                            Lap, weeral "sjoemelsoftware"
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: HP Photosmart 7520 all in one printer

                              Als alles werkt en er geen problemen zijn: NOOIT firmware upgrades doen, want het is een kat-en-muis spelletje tussen OEM en de namaakfabrikanten voor de chips. Ik gebruik al jaren refillables for mijn Epson Pro 3880 en nog nooit problemen gehad. Met kwaliteitsinkt (hars gecoate pigmentinkt) krijg ik fantastische afdrukken, identiek met die van de originele patronen. Vooral Epson is berucht op allerlei firmware upgrades voor vooral kleinere printers om de haverklap om die namaakpatronen te neutraliseren.
                              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                              Comment

                              Working...
                              X