Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tv's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tv's

    Ik ben op zoek naar een nieuwe TV. Mijne Medion van den Aldi heeft goed werk geleverd maar is aan het einde van zijn krachten.
    de nieuwe curved UHD tv's van samsung zien er goed uit maar ik hoor veel negatieve commentaren. Iemand hier ervaring mee? iemand die andere goede voorstellen heeft? Waar koop je best een televisie?
    Ik heb een budget van max. 1500 euro.

  • #2
    Re: Tv's

    Kijk eens in de andere TV topics die hier lopende zijn.

    Waarom zou een curved TV niet goed zijn?
    De ene heeft dat liever niet, de andere weer wel ... is echt een persoonlijke voorkeur.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Tv's

      Mocht ik een nieuwe tv kopen ik zou deze kiezen. Sony maakt mooie tv's de laatste tijd, Truliminous/4K/IPS(hoewel de hogere modellen VA panelen zijn)/Android tv ... alles zit erop en eraan.

      Plasmadiscounter en plattetvdiscounter hebben lage prijzen.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Tv's

        Ik verschiet er van wanneer ik eens de prijzen van TV's bekijk vandaag de dag.
        Die zijn werkelijk (spot)goedkoop geworden toch !?
        Wij betaalden voor een Philips LCD van 37" (type 37PFL8605H/12) vijf jaar gelden reeds 1.528 €.
        Wat mij toen en nu nog het meest interesseert bij TV's is de (beeld)verversingssnelheid.
        Je moet maar eens één of ander life sportverslaggeving (vooral voetbal) bekijken op een TV die een trage (beeld)verversingssnelheid heeft.
        Het is precies of de achtergrond een ietsje later de camerabeweging volgt.
        Mijn ouders hebben er nog zo eentje, en ik zou dat toch niet meer gewoon worden. Ik kan bij hen geen 10 minuten naar voetbal kijken.
        Maar misschien loop ik wel achter (onze aankoop dateert van 2010) en zijn ze nu allemaal supersnel.

        Comment


        • #5
          Re: Tv's

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Ik verschiet er van wanneer ik eens de prijzen van TV's bekijk vandaag de dag.
          Die zijn werkelijk (spot)goedkoop geworden toch !?
          Het is toch al enkele jaren zo dat je TV' s kan vinden voor 1000€ of minder, maar je hebt er nog steeds van een paar duizend Euro ook.
          En ik wil ze niet eens beginnen vergelijken omdat ze niet vergelijkbaar zijn.
          Bekijk eens al de mogelijkheden, kijkhoek, beeldkwaliteit en je merkt meteen waar het prijsverschil zit.
          Ieder zijn budget natuurlijk. ☺
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Tv's

            Tja, als je in het high end gamma blijft zal je zien dat de prijzen nog ongeveer hetzelfde zijn. Het is wel zo dat er nu veel meer keuze is, en dat je inderdaad goedkopere Tv's kan vinden dan destijds.
            Maar ik geef liever toch iets meer voor een zo goed mogelijk beeld. ( en dan ben je de facto altijd "bedrogen")

            Ik heb hier bv. nog twee Eizo monitoren staan uit de beginperiode van TFT screen - ik durf niet vertellen wat ik ze betaald heb.

            Nu zijn er al veel betere en grotere, zonder dat ik dan in dual screen moet werken, maar als ik weer naar een zeer goede kwaliteit zou gaan, kosten die wellicht even veel....
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Tv's

              bedankt voor de reacties
              @VerSeg: ik zeg niet dat ze niet goed zijn, ik hoor veel dat de technologie nog niet op punt zou staan... waarom? geen idee...
              @alex: ziet er inderdaad een knappe tv uit met alles op en aan.
              ik zou toch eens graag een mening hebben van iemand met een curve tv.. ervaringen? welk model?

              Comment


              • #8
                Re: Tv's

                Curve is goed, maar enkel als je mooi in het midden zit. Dus niet geschikt om met een familie van 4-6 personen samen TV te kijken.

                Comment


                • #9
                  Re: Tv's

                  Oorspronkelijk geplaatst door YannickVanNauw Bekijk bericht
                  @VerSeg: ik zeg niet dat ze niet goed zijn, ik hoor veel dat de technologie nog niet op punt zou staan... waarom? geen idee...
                  De meeste curved TV's zijn gewone TFT panelen die gebogen zijn, technologie die erachter zit is dezelfde als de platte versies.
                  Sommige TV's zijn uitgerust met OLED, voornamelijk LG is daarmee bezig.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tv's

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    De meeste curved TV's zijn gewone TFT panelen die gebogen zijn, technologie die erachter zit is dezelfde als de platte versies.
                    Sommige TV's zijn uitgerust met OLED, voornamelijk LG is daarmee bezig.
                    heb ik al gezien maar die tv's zijn ineens een heel pak duurder..

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tv's

                      Half jaartje wachten....

                      Mijn strategie is steeds om iets te kopen in de medium range. Niks zo frustrerend als 3000€ aan een TV uitgeven die 6 maand later gebradeerd wordt aan 1500€.

                      Heb ooit bij mediamarkt een TV gezien van 30k, en tijdens de volgende solden zakte de prijs naar 12k....

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tv's

                        Ik volg met Tommie.
                        Hier zijn we zeer tevreden van een IPS tv van Panasonic die we recent gekocht hebben.
                        Niet de goedkoopste maar eerder de betere middenmaat. Prijs was rond de 1500 euro.

                        Curved ben ik gene fan van. Voor mij is het een showding dat zeer onpraktisch is tenzij je alleen bent.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tv's

                          Curved heeft veel meer last van spiegeling vond ik tenzij je in het donker kijkt. Had dit al direct opgemerkt in de winkel en vond dat nogal storend....ben dus maar voor de platte versie gegaan.
                          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tv's

                            Oorspronkelijk geplaatst door lin.vdb Bekijk bericht
                            Curved heeft veel meer last van spiegeling vond ik tenzij je in het donker kijkt. Had dit al direct opgemerkt in de winkel en vond dat nogal storend....ben dus maar voor de platte versie gegaan.
                            Curved heeft net minder last afhankelijk van de lichtinval.
                            Als je op een vlak scherm lichtinval en weerspiegeling hebt, dan heb je dat over het volledige scherm.
                            Bij een gebogen scherm heb je dat maar over een deel.
                            Er is ook een minkant ... als je met een vlak scherm buiten de weerspiegeling zit, dan riskeer je met een gebogen scherm wel een deel te hebben.
                            Iedereen zijn situatie is anders afhankelijk van de positie van TV en ramen.
                            En de ene TV is ook de andere niet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tv's

                              Hier staat ook een TV in de planning en het wordt een plat 75" HD model omwille van 5m kijkafstand.

                              4K, curved en OLED kunnen mij gestolen worden omwille van de te fikse meerprijs.

                              Comment

                              Working...
                              X