Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 500mm adapter Nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 500mm adapter Nikon D7000

    Hoi,
    Ik heb een tamron 500mm 1 : 8 55BB en zou deze graag willen koppelen aan een Nikon d7000. Heb wat rondgekeken en blijkbaar zou je met de adaptall 2 deze kunnen koppelen. Klopt dit en waar zou ik deze kunnen kopen?
    alvast bedankt,
    greetz

  • #2
    Re: Tamron 500mm adapter Nikon D7000

    Ik ben er niet zo in thuis, maar ik wil je topic wel een beetje op weg helpen.
    De adapter is in principe enkel bedoeld om de lens op je toestel te monteren met de juiste registerafstand (tussen beeldvlak en lens(mount).

    Ik geloof dat deze Tamron spiegellens een diafragmaring heeft, dus daarmee kan je dat alvast manueel afregelen.
    Edit: de Tamron heeft blijkbaar een vast f/8 diafragma, dus vergeet die ring
    Vermoedelijk zal je body niet herkennen dat er een lens gemonteerd is, en dan zal je in de instellingen moeten kijken waar je kan bepalen dat het toestel ook zonder lens een foto maakt.
    Je zal daarna pas moeten vaststellen of je je body kan gebruiken in aperture priority, maar in volledig manuele modus in combinatie met de ingebouwde lichtmeter zou je in ieder geval aan de slag moeten kunnen.
    Last edited by Pieter G.; 12 november 2015, 09:32. Reden: opmerking diafragma
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 500mm adapter Nikon D7000

      En ook nog ter info: http://www.bobatkins.com/photography...ls/mirror.html
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 500mm adapter Nikon D7000

        Wat voor adaptall2 zit er momenteel op de lens?
        Een adaptall2 is een verwisselbare vatting. Normaal gezien zit er al eentje op je lens en moet je die dus eerst verwijderen.

        Ik heb net eens in mijn collectie gekeken,maar voor nikon heb ik er jammer genoeg geen meer liggen.

        Op ebay zijn die in ieder geval te koop.

        Bvb
        Last edited by !Karen; 12 november 2015, 19:16.
        FLICKR PHOTOSTREAM
        Just try to comprehend that which you'll never comprehend

        Comment

        Working...
        X