Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitsmanier?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke flitsmanier?

    De foto's van Vincent peeters spreken mij enorm aan maar ik vraag mij af op welke manier deze belicht worden, volgens mij is dit slechts een invul licht dat geplaatst wordt zonder bij te flitsen, over het algemeen dan. Jullie mening?

  • #2
    Re: Welke flitsmanier?

    hij heeft erg veel foto's, in verschillende licht settings, geef eens een linkje wat je wil bereiken, dan ga je meer goeie tips krijgen ook.

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Welke flitsmanier?

      Krijg de link niet geplaatst, miss omdat ik via iPad werk.
      Probeer later op pc.

      Comment


      • #5
        Re: Welke flitsmanier?

        Niemand een idee?

        Comment


        • #6
          Re: Welke flitsmanier?

          Bij de eerste zie je al aan het catchlight waar ongeveer het licht staat. Zo te zien inderdaad een groot invul licht aan de rechterkant (linkerkant van het model).
          Komt ook een beetje van boven af.

          Bij de 2de dacht ik eerst dat het enkel met het raam was. Maar toen zag ik weer catchlights.

          Ik zou gewoon wat spelen met je licht. Licht hangt heel veel af van wat je wilt doen en welk licht er al aanwezig is. Met bv. die 2de hoef je niet persee een flits te gebruiken, dat kan je ook bouncen omdat er al licht van het raam komt.
          Sony A7II - Zeiss Batis 85mm f/1.8

          Comment


          • #7
            Re: Welke flitsmanier?

            de reden is eigenlijk omdat ik mezelf afvraag of ik echt wel een flitsset nodig heb ( bezit dit nog niet) of eerder een invullicht voor dit soort foto.

            Comment


            • #8
              Re: Welke flitsmanier?

              Met een groot raam en een reflectiescherm raak je al een heel eind!! Laat het "gebrek" aan een flitsinstallatie je niet tegenhouden. Een gewone plaat "isomo", zilverfolie, een opgespannen laken, zelfs zwarte doeken (licht uitdoving)... doen wonderen.
              Steek zeker tijd in het uitproberen van het werken met bestaand licht en 1 of 2 reflectie/lichtdoorlatende schermen.

              Tom
              Last edited by TomStr; 30 november 2015, 11:42. Reden: typo
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

              Comment

              Working...
              X