Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

    eerst wat uitleg:

    Ik heb een splinternieuwe ONKYO TX8150 versterker met DLNA enzovoort. Die is met een UTP-kabel aan de draadloze router verbonden.
    Ik heb een Laptop met muziek op en die is draadloos verbonden met dezelfde router.
    Alles zit netjes op éénzelfde netwerk.
    De LT en Receiver wil ik nu dus draadloos met elkaar verbinden om de muziek te streamen.

    Wat is nu het probleem:

    Als ik de Receiver als "nieuw apparaat" wil toevoegen aan de laptop dan blijft windows vruchteloos zoeken...
    Heel soms wordt de receiver wél gevonden, wordt vervolgens de nodige software geinstalleerd en loopt alles perfect.
    Ik zoek naar een muziekje in de verkenner, rechtsklik daarop en kies voor "afspelen met" waarna "TX8150" verschijnt.
    Ik klik daarop en de muziek begint te spelen via Windows Mediaplayer.
    Maar wat is nu net het vreemde:
    Ik kan evenzogoed 's anderendaags de laptop starten dat de hele boel helemaal niet meer werkt en dat het gisteren nog perfect werkende "nieuwe apparaat" geen kik meer geeft...
    't Is precies alsof Windows de instellingen voor één en ander niet goed vastzet/opslaat, waardoor de volgende keer ik de LT opstart alles weer overnieuw moet geďnstalleerd worden.
    En de instellingen in de Receiver zijn ook oké, want het heeft al gewerkt!
    mijn Wifi verbinding is ook oké.


    Dus...techneuten, nu is het even aan jullie
    Last edited by dréten; 10 november 2015, 19:56.

  • #2
    Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

    Is die router een router die na de modem van Telenet of Proximus staat?

    Als dat zo is moet je zorgen dat die in brugmodus staat, of zelf geen ip adressen gaat uitdelen.

    Comment


    • #3
      Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

      Idd. Die staat achter de TN. -modem.
      Nu wil ik ook graag van je horen hoe ik kan zorgen dat ie geen ip's uitdeelt.
      Het is een Cisco Linksys E1200.

      Bedankt alvast ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        eerst wat uitleg:

        Ik heb een splinternieuwe ONKYO TX8150 versterker met DLNA enzovoort. Die is met een UTP-kabel aan de draadloze router verbonden.
        Ik heb een Laptop met muziek op en die is draadloos verbonden met dezelfde router.
        Alles zit netjes op éénzelfde netwerk.
        De LT en Receiver wil ik nu dus draadloos met elkaar verbinden om de muziek te streamen.

        Wat is nu het probleem:

        Als ik de Receiver als "nieuw apparaat" wil toevoegen aan de laptop dan blijft windows vruchteloos zoeken...
        Heel soms wordt de receiver wél gevonden, wordt vervolgens de nodige software geinstalleerd en loopt alles perfect.
        Ik zoek naar een muziekje in de verkenner, rechtsklik daarop en kies voor "afspelen met" waarna "TX8150" verschijnt.
        Ik klik daarop en de muziek begint te spelen via Windows Mediaplayer.
        Maar wat is nu net het vreemde:
        Ik kan evenzogoed 's anderendaags de laptop starten dat de hele boel helemaal niet meer werkt en dat het gisteren nog perfect werkende "nieuwe apparaat" geen kik meer geeft...
        't Is precies alsof Windows de instellingen voor één en ander niet goed vastzet/opslaat, waardoor de volgende keer ik de LT opstart alles weer overnieuw moet geďnstalleerd worden.
        En de instellingen in de Receiver zijn ook oké, want het heeft al gewerkt!
        mijn Wifi verbinding is ook oké.


        Dus...techneuten, nu is het even aan jullie
        Ik dacht dat de USB stick toch goede resultaten gaf?

        Met de werkwijze die je beschrijft, ben je aan de grillen van MS en WMP overgeleverd en vertrokken voor een flinke portie frustratie. Plus je router is volgens mij te slap voor een betrouwbare draadloze communicatie met je laptop.

        Vlekkeloze DLNA streaming volgens mijn ervaring:

        1: DLNA Server op een QNAP of Synology - omwille van goed uitgewerkte apps - NAS , wel liefst 2-bay.
        2: Performante Gigabit router die zich niet verslikt in een beetje bedraad en draadloos netwerkverkeer.
        3. Server (NAS) en client (Onkyo) min CAT5e bedraad aansluiten via router.
        4: DLNA controller app. op je Android smartphone. BubbleUPnP of UPnPlay (betalend) dragen hier de voorkeur weg.

        Succes!

        Comment


        • #5
          Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Idd. Die staat achter de TN. -modem.
          Nu wil ik ook graag van je horen hoe ik kan zorgen dat ie geen ip's uitdeelt.
          Het is een Cisco Linksys E1200.

          Bedankt alvast ;-)
          Een klassieke Telenet modem met 1 netwerkaansluiting of een Home Gateway met ingebouwde router en WiFi?

          In geval van WiFi Home Gateway plus eigen router: https://www2.telenet.be/nl/klantense...adloze-router/

          Comment


          • #6
            Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

            Efkes tjikken, Frank.
            Last edited by dréten; 11 november 2015, 08:58.

            Comment


            • #7
              Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

              @frank207:

              Die usb werkt idd. perfect. Alleen moet daar dan ook "alle" muziek opstaan die ik heb. Elke keer als ik wat nieuws heb moet ik eerst die HD aansluiten op de pc om het erop te zetten hé.
              Wat die wifi betreft: die is wel degelijk stabiel genoeg hoor. Dat is al bewezen als de verbinding er is.

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

              Comment


              • #8
                Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

                dHCP uit zetten op je cisco router.

                Comment


                • #9
                  Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

                  't Lukt me niet hoor.
                  Ik raak nu trouwens ook niet meer in mijn Cisco router via 192....
                  Denk wel dat ik die DHCP daarin reeds uitgezet heb en die instelling heb opgeslagen.
                  Dat helpt echter blijkbaar niet om de Receiver te vinden.
                  Last edited by dréten; 11 november 2015, 11:31.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

                    Heb de PC tegen beter weten in nog eens laten zoeken naar "nieuw apparaat", en wat gebeurt er...
                    Idd. hij vindt de Receiver plots weer wel!
                    Stuurprogramma dus maar nog eens geďnstalleerd, ook tegen beter weten in...
                    Nu maar hopen dat ik na een herstart nog verbinding blijf hebben...
                    Last edited by dréten; 11 november 2015, 11:49.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

                      Intussen even getest of het werkt...(zonder PC-herstarten natuurlijk, want dan is het zéker om zeep)
                      De receiver is wel degelijk toegevoegd aan lijst met apparaten en printers, maar hij werkt dus niet!
                      Als ik nl. een muziekje aanduid en daarop rechtsklik dan moet ik in principe in het menu zien staan "afspelen met" en dan TX-8150.
                      Dat ik ook zo, maar als ik vervolgens bevestig dan opent Windows mediaplayer, maar na een tijdje verschijnt naast de naam van de track een rood cirkeltje met een X erin en "opdracht mislukt"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

                        De beste truuck is altijd om te zorgen dat je dergelijke toestellen vaste IP-adressen geeft, (of werkt met reservaties in de DHCP-server van je router). Dus zorgen dat je mediaserver (in jou geval dus je laptop) een vast IP geeft. En als je makkelijk via een app je Onkyo wil bedienen is het ook handig als dat ding een vast IP heeft.

                        Daarnaast is de eenvoudigste methode te werken via DLNA, en daarvoor dus een DLNA server te gebruiken. Mediaplayer in windows is er zo eentje, maar ik heb al ondervonden dat dat ding niet bijster stabiel werkt. En ik vind het ook niet handig dat je niet makkelijk kan kiezen welke mappen er gebruikt worden (standaard zijn dat de bibliotheekmappen van windows zelf).

                        Tot ik een Synology NAS had, gebruikte ik daar MediaMonkey voor : gewoon de map(pen) kiezen waar je "media" staat en laten draaien op je laptop.
                        Je zal die server dan kunnen kiezen op je Onkyo (of via een app zoals die BubbleUPNP) en je bent vertrokken.

                        Een NAS vind ik wel eenvoudiger : hier ligt dat ding altijd aan. Ik hoef dus geen PC te laten draaien om muziek te beluisteren. Na 20 minuten inactiviteit van de NAS worden de harddisks ook uitgeschakeld : dus veel verbruikt dat ding niet.

                        Om DLNA te gebruiken hoeft je receiver helemaal niet zijn toegevoegd tot de apparaten op je laptop. Je hebt een DLNA-serversoftware nodig die draait op je laptop : meer dan dat heb je niet nodig om te zorgen dat je receiver die files kan afspelen.
                        Last edited by polleke_cgc; 11 november 2015, 15:10.
                        Groeten,

                        Polleke

                        Comment


                        • #13
                          Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Tot ik een Synology NAS had, gebruikte ik daar MediaMonkey voor : gewoon de map(pen) kiezen waar je "media" staat en laten draaien op je laptop.
                          Je zal die server dan kunnen kiezen op je Onkyo (of via een app zoals die BubbleUPNP) en je bent vertrokken.
                          Ik heb zopas de free-versie van Mediamonkey op mijn laptop geďnstalleerd.
                          Leg je me nu even netjes in "lekentaal" uit wat ik precies moet ondernemen om nu met Mediamonkey mijn receiver aan te spreken, Polleke?
                          In stapjes mss?
                          Ik zal flink luisteren

                          Comment


                          • #14
                            Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

                            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                            Ik heb zopas de free-versie van Mediamonkey op mijn laptop geďnstalleerd.
                            Leg je me nu even netjes in "lekentaal" uit wat ik precies moet ondernemen om nu met Mediamonkey mijn receiver aan te spreken, Polleke?
                            In stapjes mss?
                            Ik zal flink luisteren
                            't Is niet dat ik hier geen stappenplan wil geven, maar ik heb mediamonkey dus al een tijdje niet meer op mijn PC staan (met een NAS is dat niet meer nodig).
                            Het enige wat ik me nog herinner is dat je na opstarten een wizard krijgt waar je die dingen kan instellen. Meer dan de mappen aan te klikken die je via DLNA wil delen hoef je niet te doen.
                            Op je receiver dan die server opzoeken (je moet op je Onkyo ergens een optie hebben om een link te leggen met een media-server : met mijn Marantz is dat gewoon een knopje op de afstandsbediening die "media-server" heet), en dan krijg je normaal een lijst met de media-servers in je netwerk. Die mediamonkey moet er dan tussen staan.
                            Als het lukt met de afstandsbediening, kan je ook de liedjes selecteren via een DLNA-app zoals die BubbleUPNP.

                            Als je de instellingen van je server achteraf wil aanpassen vind je dat onder "opties". Die server zelf is ook een media-speler en het is misschien wat verwarrend dat je meer dingen zal terugvinden om het ding te gebruiken als mediaspeler dan als server. Maar ze zitten er weldegelijk in...

                            Ik heb vroeger ook nog testen gedaan om de windows media speler te gebruiken als DLNA-server, maar ik vond die mediamonkey veel stabieler en sneller dan wat Microsoft ervan bakte.
                            Last edited by polleke_cgc; 12 november 2015, 11:57.
                            Groeten,

                            Polleke

                            Comment


                            • #15
                              Re: Receiver wordt niet gevonden als nieuw apparaat door PC (DLNA)

                              In 't weekend zal ik me er eens voor zetten

                              Comment

                              Working...
                              X