Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brussel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Brussel

    Geloof het of niet, maar nog nooit de binnenstad bezocht...
    Binnenkort ga ik voor 2 nachten samen met het niet-fotograferend vrouwke, dus al 1 dag shoppen :-(
    Maar die andere dag mag best foto-minded zijn, wat raden jullie me aan voor te bezoeken in brussel en belangrijk: op welk tijdstip wat??
    Het atomium die ik al zeker, beter overdag of niet?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

  • #2
    Re: Brussel

    Bij het shoppen na de Zuidstraat, het Muntplein en de de Sint-Hubertus galerij doen, Grote Markt, theater Toone in de Beenhouwersstraat en gaan eten bij Hemgie's (Baljuwstraat, zelfde buurt). NOOIT eten in de beenhouwersstraat. :-)
    Atomium is minder, eerder Kunstberg/Instrumentenmuseum, daar is veel meer te zien en beleven.
    Pas wel op in de Marollen (gauwdieven) en vergeet de kerken niet, er zijn er veel.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Brussel

      Moest je langs Brussel-Noord passeren (Schaarbeek) dan kan je mss ff langs de Belgacom-toren passeren. Er staan daar in de buurt een paar modernere gebouwen, kan misschien ook mooi zijn voor architectuur foto's. Verder is daar niet veel te zien of te doen en is het er niet zo mooi :P .
      Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
      Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
      Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

      Comment


      • #4
        Re: Brussel

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Bij het shoppen na de Zuidstraat, het Muntplein en de de Sint-Hubertus galerij doen, Grote Markt, theater Toone in de Beenhouwersstraat en gaan eten bij Hemgie's (Baljuwstraat, zelfde buurt). NOOIT eten in de beenhouwersstraat. :-)
        Atomium is minder, eerder Kunstberg/Instrumentenmuseum, daar is veel meer te zien en beleven.
        Pas wel op in de Marollen (gauwdieven) en vergeet de kerken niet, er zijn er veel.
        Bedankt voor de resto-tip!
        Heb al wat voor te googelen dan, marollen en schaarbeek worden niet gedaan, en al zeker niet met het vrouwke erbij
        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Bij het shoppen na de Zuidstraat, het Muntplein en de de Sint-Hubertus galerij doen, Grote Markt, theater Toone in de Beenhouwersstraat en gaan eten bij Hemgie's (Baljuwstraat, zelfde buurt). NOOIT eten in de beenhouwersstraat. :-)
        Atomium is minder, eerder Kunstberg/Instrumentenmuseum, daar is veel meer te zien en beleven.
        Pas wel op in de Marollen (gauwdieven) en vergeet de kerken niet, er zijn er veel.

        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Brussel

          Schaarbeek heeft nochtans een splinternieuw treinmuseum, dat zou ik dan weer wel doen, maar de rest niet. :-)
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: Brussel

            Als je wandelen wil.
            Op mijn fotosite: http://www.fotospotter.be kan je bij documentatie (menu bovenaan) en daar op documentatie verschillende wandeltochten vinden in Brussel.

            FWD-06 Brussel. Jubelen met Horta om spiegels
            FWD-04 Brussel, waar Zavel net iets meer is dan zand !
            FWD-03 Brussel, Hogerop
            FWD-02 Brussel via Horta naar de Kruidtuin
            FWD-01 Brussel Om en rond de Zenne


            Hier zijn voor jou vooral mooi deel 1 en deel 4
            Wat er te zien is, kan je in Shooting Days verschillende albums weer vinden.

            Indien je gaat op een maandag, hou er dan rekening mee dat eventueel een paar leuke zaken dicht zijn.
            Indien interesse in architectuur en Art-Nouveau, Art Deco, kan ik je de Europawijk aan bevelen en de horta-route. Maar je hebt dan wel een volledige dag nodig en mooi weer want 't is vooral buiten te doen.
            Indien je echt wilt eten gaan kan je in de Inno wel iets vinden aan een treffelijke prijs. De kwaliteit is goed (geen hoogvlieger) maar daar is er plaats zat, en vooral veilig en je bedient jezelf. Je kiest wat je hoopt te eten. En het is vooral gelegen in een tamelijk centraal punt.
            In de winkelstraat, maar dichtbij leuke sites. KVS, finistere-kerk, martelarenplein, kruidtuin, Muntplein, Grote markt, ...
            En zoals al vermeld, eet NIET in de beenhouwerstraat en laat je vooral niet aanklampen. Nabij de Katelijnekerk (Vismerkt nabij de zwarte toren) zijn er ook wel enkele leuke eetgelegenheden.
            Enfin, je ziet het wel.
            Hou er rekening mee, hoe dichter bij kerstmis, hoe meer storende en absurde kerstrommel de gebouwen, straten sieren.
            Indien je tijdens de week gaat, laat het horen, we kunnen eventueel 's middags even afspreken en kan ik me wel gedurende een paar uur vrij maken om de omgeving van de Munt te struinen.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Brussel

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Als je wandelen wil.
              Op mijn fotosite: http://www.fotospotter.be kan je bij documentatie (menu bovenaan) en daar op documentatie verschillende wandeltochten vinden in Brussel.

              FWD-06 Brussel. Jubelen met Horta om spiegels
              FWD-04 Brussel, waar Zavel net iets meer is dan zand !
              FWD-03 Brussel, Hogerop
              FWD-02 Brussel via Horta naar de Kruidtuin
              FWD-01 Brussel Om en rond de Zenne


              Hier zijn voor jou vooral mooi deel 1 en deel 4
              Wat er te zien is, kan je in Shooting Days verschillende albums weer vinden.

              Indien je gaat op een maandag, hou er dan rekening mee dat eventueel een paar leuke zaken dicht zijn.
              Indien interesse in architectuur en Art-Nouveau, Art Deco, kan ik je de Europawijk aan bevelen en de horta-route. Maar je hebt dan wel een volledige dag nodig en mooi weer want 't is vooral buiten te doen.
              Indien je echt wilt eten gaan kan je in de Inno wel iets vinden aan een treffelijke prijs. De kwaliteit is goed (geen hoogvlieger) maar daar is er plaats zat, en vooral veilig en je bedient jezelf. Je kiest wat je hoopt te eten. En het is vooral gelegen in een tamelijk centraal punt.
              In de winkelstraat, maar dichtbij leuke sites. KVS, finistere-kerk, martelarenplein, kruidtuin, Muntplein, Grote markt, ...
              En zoals al vermeld, eet NIET in de beenhouwerstraat en laat je vooral niet aanklampen. Nabij de Katelijnekerk (Vismerkt nabij de zwarte toren) zijn er ook wel enkele leuke eetgelegenheden.
              Enfin, je ziet het wel.
              Hou er rekening mee, hoe dichter bij kerstmis, hoe meer storende en absurde kerstrommel de gebouwen, straten sieren.
              Indien je tijdens de week gaat, laat het horen, we kunnen eventueel 's middags even afspreken en kan ik me wel gedurende een paar uur vrij maken om de omgeving van de Munt te struinen.
              bedankt voor de schat aan informatie, zitten goeie tips bij, is idd in de kerstperiode, maar daar hou ik wel van,
              aangezien dat het een tripje met de vrouw is (1 keer per jaar zonder de kids) spreek ik niet af, maar dat begrijp je wel
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Brussel

                Wat dat shoppen betreft, zijn er in Brussel ook fotowinkels waar men "toevallig" langs kan lopen?
                In elk geval, geniet er van bulke!

                Comment


                • #9
                  Re: Brussel

                  Oorspronkelijk geplaatst door nesten Bekijk bericht
                  Wat dat shoppen betreft, zijn er in Brussel ook fotowinkels waar men "toevallig" langs kan lopen?
                  In elk geval, geniet er van bulke!
                  Als je in de Zuidstraat wandelt kom je per toeval PCH tegen.
                  En in de Vlaamsesteenweg nabij het Belonahuis is er ook nog eentje
                  En boven den Inno is er de Mediamarkt en ernaast de Fnack maar bij deze laatste twee wil ik nooit fotografische inkopen doen.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #11
                    Re: Brussel

                    Eten, helaas niet in het centrum (St Gillis):
                    La Porteuse d'eau, echte aanrader voor Art Nouveau, democratische prijzen, traditionele Belgische keuken en enorme bierkaart.

                    -+----------------------
                    Marollen zijn nochtans leuk om met de vrouw te doen, zeker in de voormiddag op Vossenplein de vlooienmarkt, en de rondomliggende antiekwinkels ... in de zomer natuurlijk wel leuker.
                    Last edited by anonymous; 19 november 2015, 18:35.

                    Comment


                    • #12
                      Re: Brussel

                      Nog een tip ... Parking 58, vlak in het centrum. Ben er al vaak met mensen op geweest en keer op keer waren ze verrast

                      Daar kan je als voetganger tot bovenaan op alwaar je een prachtig zicht hebt over Brussel. Zeker een aanrader. Omdat men een tijd terug van plan was het gebouw af te breken en er iets anders van te maken... maar die plannen schijnen intussen weer op de lange baan te zijn geschoven:

                      Comment


                      • #13
                        Re: Brussel

                        Brussel wordt onzeker met de huidige berichtgeving, amai....
                        wat een wereld...


                        Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #14
                          Re: Brussel

                          't ja, is begin dit jaar één van de redenen geweest waarom SD-Brussel zo moeilijk organiseerbaar was. Dan al level 3.
                          Vrijdag van het werk tot aan het centraal station iets van een 30 militairen tegen gekomen en 5 keer moeten stoppen om de rugzak open te maken.
                          Zat met mijn fotomateriaal in de rugzak en dat stond blijkbaar enkelen niet aan. Gevraagd geweest of ze de kaart mochten bekijken ..
                          Al goed, wel goed, juist op tijd in het centraal station om de trein te nemen.
                          Nu, er nu even naar toe komen biedt heel weinig soelaas hoor. Zielig en triestig. Wel unieke beelden van lege straten in een hoofdstad waar je normaal over de koppen lopen moet.
                          Morgen heb ik een beeld op een nagenoeg lege winkelstraat, lege grote markt, leeg muntplein ... en zaterdag begint de kerstmarkt ?
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #15
                            Re: Brussel

                            An sich is dit wel de moment om naar Brussel te gaan ... je gaat nooit meer zo'n lege straten kunnen trekken
                            Fujifilm X-T20 | Fujifilm XF 18-55mm f/2.8-4 | Samyang 10mm f/2.8 |
                            Sony α65 | Sony 18-55 F/3.5-F/5.6 | Sigma 18-125 F/3.8-F/5.6 | Sony 50 F/1.8 |
                            Af en toe flikker ik hier wel eens een foto op.

                            Comment

                            Working...
                            X