Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 geeft ERR melding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000 geeft ERR melding

    Na jaren met plezier gefotografeerd te hebben met mijn Nikon D80 besloot ik over te gaan naar een nieuwer model body.
    Ik kocht een maand geleden een tweedehands Nikon D7000 body. Na twee weken gebruik zonder problemen geeft hij nu de melding ERR in het display en kunnen er geen foto`s meer gemaakt worden.
    De camera resetten pakt hij niet op. Ook heb ik de contactpuntjes goed schoongemaakt en andere lenzen geprobeerd, allen zonder resultaat. De camera is nog zo goed als nieuw en heeft nog geen 3000 clicks gemaakt.
    Voor ik hem op ga sturen naar de Nikon Service zou ik graag hier eerst vragen of iemand hier ervaring mee heeft.

  • #2
    Re: Nikon D7000 geeft ERR melding

    zelfde voor gehad met mijn oude D90 -> Sluiter kapot
    Procirep heeft de sluiter vervangen... terug in orde nu.
    Nikonian

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000 geeft ERR melding

      Als er geen SD-kaartje in het bovenste slot zit krijg ik die melding ook. Zelfs met een leeg kaartje in het onderste slot kan ik dan geen foto's maken. Ik heb er nog niets over opgezocht, maar blijkbaar moet er in het bovenste slot een kaartje zitten.
      Als bij het eerste kaartje de schrijfbeveiliging toevallig aanstaat doordat het verschoven is, bij het plaatsen in een kaartlezer, dan worden de foto's wel meteen naar de tweede kaart geschreven. Het eerste slot mag echter niet leeg zijn!
      Luc

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000 geeft ERR melding

        Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
        Het eerste slot mag echter niet leeg zijn!
        Klinkt als een software-bugje. Ik zie toch niet meteen een technische reden om daar een voorwaarde van te maken.
        Nu verwacht ik niet meteen dat zoiets door een camerafabrikant wordt opgelost in een firmware update, dus het is goed om te weten.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000 geeft ERR melding

          Volgens mij kun je dit bij de instellingen aanpassen. Ik krijg die foutmelding niet
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000 geeft ERR melding

            Bedankt voor de reacties. Het kaartje zit in de bovenste sleuf, dat lijkt me het probleem dus niet.
            Zou de sluiter na 3000 clicks al kapot kunnen zijn? Ik zag zojuist dat de camera niet over de juiste firmware beschikt, zou deze firmware update kunnen helpen?

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7000 geeft ERR melding

              Is het toestel nog in garantie ?
              Indien ja, gewoon binnen brengen.
              Indien nee, laat eventueel een kostennota opstellen. Er zelf aan beginnen heeft geen zin.
              Ik heb hetzelfde voor gehad met de D4s. Enkel de batterij eruit nemen en er opnieuw in zetten liet me toe eventueel nog een foto te maken totdat Err er weer stond.
              Toestel binnen.
              Ze hebben de contacten allemaal vervangen ... Daar zat volgens hen iets fout.
              Ze hebben een nieuwe firmware geplaatst (ik was nochtans aan de laatste versie en toch plaatsten ze een vernieuwde firmware en dat kan. Ik heb daar bewijzen voor)
              Toestel is wel 2 weken weg geweest. Gratis herstelling. Wel raar dat ze 6 maanden garantie geven op een herstelling waar er in theorie nog 10 maanden op zitten. Ga ze daar wel nog over aanspreken.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment

              Working...
              X