Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 A4's omzetten tot A3 in photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 2 A4's omzetten tot A3 in photoshop

    Hey iedereen!

    Ik zit met een probleempje, ik moet 2 A4's aan elkaar plakken tot een A3 in photoshop, maar de overgang mag niet zichtbaar zijn. De A4 papieren zijn 2 tekeningen die tot 1 geheel moeten worden gebracht, voor een opdracht van game-design.
    Weet iemand hoe dit moet? Ik kan met photoshop werken, maar niet zo goed... Het is nogal dringend..

    Alvast bedankt!
    Kim

  • #2
    Re: 2 A4's omzetten tot A3 in photoshop

    Om te weten hoe dit moet , moet je de tekeningen laten zien
    zijn het grote kleurvlekken of zijn het lijntjes
    is er overlapping , is er vervorming , is er schaduw , is er kleurverschil , ...

    Comment


    • #3
      Re: 2 A4's omzetten tot A3 in photoshop

      Zuiver technisch bekeken is het:
      1. Eerste A4 laden.
      2. Ofwel via croptool of via Canvas size uitbreiden tot A3
      3. Op de nieuw aangemaakte ruimte tweede A4 aanbrengen.

      Maar zoals ddavid zegt: mogelijk moet je wat aanpassingen doen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: 2 A4's omzetten tot A3 in photoshop

        Ik krijg de tekeningen straks doorgestuurd, want het is voor mijn vriend die game-design studeert

        Comment


        • #5
          Re: 2 A4's omzetten tot A3 in photoshop

          Hoe is de achtergrond van die A4's ? Als die bij beiden gelijk is, dan kun je eerst een nieuw document openen A3 horizontaal, en dan de beide A4's openen en met verplaatstingstool in de A3 slepen. Eventueel kleine transformatie (ctrl T en dan aan de hoeken slepen met de shift ingedrukt) tot ze gelijk zijn of tot de randen juist passen. Het zou handig zijn om de bronbestanden te posten, zodat we een beter idee hebben van wat de precieze bedoeling is.

          Comment


          • #6
            Re: 2 A4's omzetten tot A3 in photoshop

            Bestand > Automatisch > Photomerge ?

            Bestand > Nieuw > internationaal papier > A3

            de photomerge afbeelding kopiëren en plakken in de nieuw geopende A3 formaat blad?

            kan eventueel werken ^^, maar hangt volledig af van wat voor afbeelding

            Comment


            • #7
              Re: 2 A4's omzetten tot A3 in photoshop

              Is het probleem van TS al opgelost ?

              Comment

              Working...
              X