Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 in reparatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 in reparatie

    Wie onder de D70-gebruikers heeft z'n toestel al enkele dagen of weken moeten missen terwijl het binnen was voor nazicht? Vanwege welk probleem dan en hoe lang was het binnen? Mag je je toestel zelf naar de invoerder brengen of moet het opgestuurd worden?
    Bestaat er een optionele garantie die je een nog betere service geeft en eventueel een vervangtoestel?

    Absoluut niet de bedoeling een slecht beeld te creëren van dit fantastisch toestel, eerder een kwestie van me een beeld te kunnen vormen van problemen die ik eventueel kan verwachten na aankoop van een D70.
    450D en wat prullen

  • #2
    Absoluut niet de bedoeling een slecht beeld te creëren van dit fantastisch toestel, eerder een kwestie van me een beeld te kunnen vormen van problemen die ik eventueel kan verwachten na aankoop van een D70.
    man, waar jij al aan denkt, de kans dat je toestel binnenmoet is heel heel gering hoor,
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      DAT, mijn beste fredericrom, is nu eenmaal mijn voorrecht en maakt deel uit van al het wikken en wegen dat een aankoop met dat prijskaartje voorafgaat
      450D en wat prullen

      Comment


      • #4
        Ik heb mijn D70 onlangs binnengedaan voor een CCD cleaning en een nazicht/test op eventueel backfocusprobleem

        Dinsdagmorgen binnengebracht, woensdagmorgen reeds terug in handen

        Op de bon:
        * Kuisen CCD
        * Afstellen
        * Algemeen nazicht/controle
        * test

        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

        Comment


        • #5
          Aragorn,
          Mag ik vragen waar je je toestel hebt binnengedaan (waarschijnlijk De Beukelaer) en hoeveel je dat gekost heeft?

          Groetjes Sven

          Comment


          • #6
            Mijn D70 kon al terug binnen na 10 dagen
            Bleek iets met het usb poortje op de d70 te zijn,zie betrefende topic
            http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=48362&SearchTerms=,

            Heb hem 3 weken moeten missen,en die kunnen hard zijn ,belief mee

            Mvg.
            Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
            Mijn website.

            Comment


            • #7
              Beste Gégé,

              je hebt een paar dagen geleden ook al een topic geopend over het backfocusprobleem. Natuurlijk is dat jou voorrecht, en natuurlijk krijg je daar een eerlijk antwoord op.

              Als een toestel zo goed wordt verkocht, dat hij op een gegeven moment gewoon niet te krijgen is, dan is de kans groot dat er veel over wordt geschreven. Geen bericht is goed bericht, dus hoor je veel vaker een klacht dan dat iemand zal zeggen:"ik heb hem en er is niets mee aan de hand". Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat er best wel eens toestel zal zijn waar iets aan mankeert. Als je je elke keer in je leven bij een aankoop een beeld moet gaan vormen van wat er kan gebeuren bij problemen, kom je nooit aan genieten toe. Er is een moment geweest dat ik bij mezelf dacht dat ik de enige was die geen backfocus probleem had. Net als moire een uit verband getrokken verhaal. Laten we wel zijn, als het je overkomt is het bijzonder lullig, maar nogmaals de kans is heel klein.

              Dit alles is niet om je te plagen, maar lees het positief. De D70 is gewoon een wereldcamera, ........... kopen en ............. genieten.

              Waar ik benieuwd naar ben is de reden van je verkoop van de D300. Volgens mij is dat toch ook een hele goede??

              met groet

              Chris
              NIKON D90 | Sigma 17-50 f2.8 OS | Nikkor 50 f1.8 | Sigma AF 70-300 APO Super Macro II | Nikon MB-D80 |Nikon SB600| Sony DSC-HX60V | MeFoto A1350 | http://www.parijsmijnstad.nl

              Comment


              • #8
                Beste Chris

                Wat ik hier doe is nagaan welke problemen het vaakst voorkomen (en waarschijnlijk zal dat die backfocus zijn) maar vooral hoe de service van Nikon is in zo'n geval.

                En maak je maar geen zorgen... met een toestel als de D70 kan je bijna niet anders dan genieten

                Waarom ik mijn 300D weg doe? Simpel : Hoewel de 300D een geweldig toestel is, zal de D70 me nòg iets beter liggen

                Groetjes,

                Gerald
                450D en wat prullen

                Comment


                • #9
                  Maar goed... deze topic draait niet om de verantwoording van mijn grondig onderzoek maar over het onderzoek zelf. Dus mochten er nog mensen zijn die me kunnen wijzer maken over vaak-voorkomende problemen van de D70, de service van Nikon of een eventueel optionele garantie met extra voordelen zou ik het heel graag lezen (en dan ga ik er gewoon één kopen, I promise!)

                  450D en wat prullen

                  Comment


                  • #10
                    <font face="Arial">Mijn D70 vertoonde ook een lichte backfocus, vastgesteld via de test van Tim Jackson (http://md.co.za/D70). Foto Rembrandt stuurde me door naar De Beukelaer (om sneller geholpen te worden) en ik mocht de dag erop al komen. s'Morgens binnengebracht en in de namiddag mocht ik hem terug ophalen: backfocus gecorrigeerd, sensor gekuist en getest. En alles gratis. Betere service kan niet. Alles ging blijkbaar wel gemakkelijker toen men zag dat ik zelf al wat getest had.</font id="Arial">

                    Comment


                    • #11
                      Op hoeveel mm focuste je D70 dan tijdens die test Marc?
                      450D en wat prullen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Sven060483
                        Aragorn,
                        Mag ik vragen waar je je toestel hebt binnengedaan (waarschijnlijk De Beukelaer) en hoeveel je dat gekost heeft?

                        Groetjes Sven
                        idd bij de Beukelaer

                        kostprijs: volledig gratis
                        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                        Comment


                        • #13
                          [FONT=Arial]Gégé, hij 'backfocusste' op 2 a 4 mm. Dus niet echt een ramp, maar je kreeg bij portretten steeds de indruk dat het iets scherper had gekund: het puntje van de neus was niet echt scherp. Nu, ook met een Nikon lens 80-200/f2.8D kreeg ik hetzelfde resultaat (en vanop statief met timer). Na de bijstelling is het echt haarscherp, geen bijkomende aanscherping via software of in de camera meer nodig./font=Arial]

                          Comment


                          • #14
                            Voor alle duidelijkheid : het centrum van de focus lag dus 2 tot 4mm naar achter? 't Is niet dat de 2 en 4mm cijfertjes nog scherp waren omdat ze binnen die "scherpe zone" vielen? Kwestie dat ik zou weten herkennen
                            450D en wat prullen

                            Comment


                            • #15
                              <font face="Arial">Gégé, het centrum van de focus lag een 2 a 4mm achter het scherpstelpunt. Met die test beoordeel je een opeenvolging van lijnen, de 0mm lijn was kantje boordje, de lijnen op +2 a +4 mm waren haarscherp. Het was dus een verschuiving naar achter toe (backfocus). Ook bij De Beukelaer vond men het nodig om dit bij te regelen. </font id="Arial">

                              Comment

                              Working...
                              X