Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring canon G1 X II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand ervaring canon G1 X II

    Iemand ervaring met de G1x II...

    Of andere betere suggesties

    Moet echt compact zijn ( formaat G1x II is nog net OK)
    Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

  • #2
    Re: Iemand ervaring canon G1 X II.

    Ik heb zelf de G1X model I gehad die ik aan mijn dochter geschonken heb.
    Een oersterke camera.
    Model II is niet anders. Die is gemaakt zoals een 1D... En dan overdrijf ik niet.
    Beeldkwaliteit van model 1 is goed.

    In model 2 zit dezelfde sensor maar door de multi aspect ratio krijg je een kleiner oppervlak ...dus zou de beeldkwaliteit er in principe iets op achteruitgaan, maar als ik samples bekijk op het net merk je daar weinig van...
    AF van model 1 is heel traag maar heel accuraat.
    Ik heb daar zelden missers mee gehad en ik zie dezelfde ervaring bij mijn dochter nu.
    Ik vermoed dat model II een snellere AF heeft.... ik heb hem nog nooit uitgeprobeerd, dus ik kan daar niet over oordelen.

    Als ik de G1X MKI vergelijk op beeldkwaliteit met één van de beste compact camera's op de markt de Sony RX100 dan staat deze Canon zijn mannetje.
    Puur technisch is de RX100 de betere en de kleinste van de twee.

    Als klein niet je ding is dan kan je opteren voor de uitstekende Panasonic LX100
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Iemand ervaring canon G1 X II.

      Ik heb de MK II. Ben er zeer tevreden over. Mooie beelden ook bij hogere iso waardes, af is voor mij aanvaardbaar snel. Touchscreen is uitmuntend. Lens is best licht sterk. Van F2.0 tot F3.9. Ik ga hem weg doen, omdat ik telebereik mis. Ik heb de versie zonder grotere handgreep. Daardoor is hij nog iets compacter.

      Bij aangeboden staat hij te koop voor 450€.

      Als U intresse heeft hoor ik het wel.
      "The important thing is not the camera but the eye..............

      but the camera helps "

      Comment

      Working...
      X