Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over een Flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over een Flitser

    hoi ik heb onlangs een metz 48AF gekocht voor mijn sony slt a58 en deze werkt perfect op TTL of manueel.
    nu als ik een telelens neem van bv 70mm tot 210mm en gebruik hem op 70mm dan komt er op de flitser ook het getal 70mm te staan
    ga ik naar 100mm dan volgt de flitser mooi mee en staat er ook 100mm maar hoger als 110m op de filterse komt er niet op te staan.
    dus bv inzoomen tot 200mm zou ik denken dat op de filter ook 200mm moet komen te staan maar dat is niet blijft op 110mm staan..
    Nu is mijn vraag hoe komt dit ?

    alle reacties zijn van harte welkom

    Dave

  • #2
    Re: Vraagje over een Flitser

    Dat wil zeggen dat de flits zijn "zoombereik" niet verder dan 110mm gaat...
    Maw. de flitser kan zijn licht niet sterker bundelen/harder sturen, waarbij je dan de flitskracht zult moeten verhogen of de flitser dichter brengen...

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over een Flitser

      ok bedankt maw deze flitser is een 48AF dus een 52,56 of hoger gaat dan weer een stukje verder.

      Comment


      • #4
        Re: Vraagje over een Flitser

        dat kan dat deze verder kan zoomen, je kan dit op voorhand opzoeken wat het zoombereik is. bij canon kan bv enkel de 600 ex rt tot 200mm zoomen. wat niet wil zeggen dat je niet kan flitsen terwijl je inzoomt tot 200MM maar het licht zal niet zo gebundeld worden met jou flits.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Vraagje over een Flitser

          Mijn 36-richtgetal flash zal het zeker niet beter doen - en met 56 geraak je niet zoveel verder.
          Misschien bestaan er wel zaken die u op die flash kan plaatsen om dat licht in een smallere bundel te krijgen. Tegenwoordig zijn er voor de A58 accessoires die toelaten om met behoudt van TTL uw flash remote (met radiogolven dus) te besturen. Zo kan u de flash dus dichter bij het voorwerp brengen (de Phottix Odin mbv. een conversievoet, omdat die nog de oude voet heeft, maar dat werkt wel) - en ik denk dat er ook nog eentje van pixel is die dat kan (zoek gerust 's op dyxum). Als u de flash manueel wil instellen en gewoon wil laten afgaan zijn er tal van units beschikbaar - tegen zeer schappelijke prijzen.
          De vraag is of u die flash op z'n voet niet verbonden met de camera remote met deze van op de camera kan laten afgaan - dat kost bijna niks - dat werkt met bepaalde sony flashes zeker, en manueel moet bijna elke flash dat kunnen - en dan zijn helemaal geen hulpjes nodig.
          Mogelijks zijn er ook nog verlengkabels - maar da's duur en vervelend lijkt me. Meerdere flashes zijn ook een oplossing - of een (of meerdere) studio-flashes?
          Zeker eens langsgaan op een fotoshoot met modellen als BD er nog eens een organiseert - daar steek je veel van op.

          Comment


          • #6
            Re: Vraagje over een Flitser

            bedankt voor de uitleg van iedereen super.

            Comment

            Working...
            X